Provincial News
ຄວາມຄືບໜ້າຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງ ຂົວມິດຕະພາບ ລາວ-ມຽນມາ
ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ແມ່ນໂຄງການຮວ່ມມື ລະຫວ່າງ ລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ແລະ ສສ ມຽນມາ, ເປັນໂຄງການທີ່ຂື້ນກັບ ກົມຂົວທາງ, ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ. ໂຄງການນີ້ມີມູນຄ່າ 26 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ (ສະເພາະຂົວ) ຊຶ່ງນຳໃຊ້ງົບປະມານພາຍໃນ ຂອງລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ແລະ ລັດຖະບານ ສສ ມຽນມາ.
ຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ມີທີ່ຕັ້ງຢູ່ບ້ານຫ້ວຍກຸ່ມ ປະມານ 15 ກິໂລແມັດ ຫ່າງຈາກ ບ້ານຊຽງກົກໄປທາງທິດເໜືອ, ຂື້ນກັບເມືອງລອງ, ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ສປປ ລາວ ແລະ ປະມານ 500 ແມັດ ທາງໃຕ້ ຂອງບ້ານຊຽງລາບ, ເມືອງທ່າຂີ້ເຫຼັກ, ລັດສານ, ສສ ມຽນມາ.
ຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ມີຄວາມຍາວທັງໝົດ 691,6 ແມັດ, ກວ້າງ 10,9 ແມັດ, ມີ 2 ຊອງທາງຈາລະຈອນ, ກວ້າງ 8,5 ແມັດ, ທາງຍ່າງ 2 ເບື້ອງ ເບື້ອງລະ 1,2 ແມັດ. ເປັນຂົວທີ່ມີຂາງປະສົມ ເຊິ່ງມີຂາງເຫຼັກຍາວ 360 ແມັດ ສູງ 12 ແມັດ ຢູ່ທາງກາງ (ຢູ່ວັງ) ແລະ ຂາງເບຕົງອັດແຮງ ຍາວ 330 ແມັດ ຢູ່ທາງຝັ່ງ. ໃນນີ້ເບື້ອງລາວຮັບຜິດຊອບແມ່ນ 330,8 ແມັດ ແລະ ຝ່າຍມຽນມາຮັບຜິດຊອບ 360,8 ແມັດ.
ທີ່ປຶກສາໂຄງການເບື້ອງລາວແມ່ນ: ລັດວິສາຫະກິດ ວິສາວະກຳ ຄົມມະນາຄົມ ຮ່ວມກັບ ລັດວິສາຫະກິດ ສຳຫຼວດ ອອກແບບ ແລະ ທົດລອງວັດສະດຸກໍ່ສ້າງ ແລະ ບໍລິສັດ ລາວຄອນຊາວຕີງ ຈຳກັດ. ໃນມູນຄ່າ ສັນຍາ: 500,000 ໂດລາສະຫະລັດ.
ທີ່ປຶກສາໂຄງການເບື້ອງມຽນມາ: ບໍ່ມີ
ຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງເບື້ອງລາວແມ່ນ: ບໍລິສັດປະສົມລາວຮ່ວມກໍ່ສ້າງ ຈຳກັດ ໃນມູນຄ່າສັນຍາ: 9,999,901.05 ໂດລາສະຫະລັດ.
ຜູ້ຮັບເໝົາເບື້ອງມຽນມາແມ່ນ: ກອງກໍ່ສ້າງຂົວເລກ 9 ຂອງກະຊວງ ກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ ໃນມູນຄ່າສັນຍາ: 6 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ (ບໍ່ລວມລາຄາຊື້ຂາງເຫຼັກ).
ຜູ້ຮັບເໝົາຜະລິດ ແລະ ສະໜອງຂາງເຫຼັກແມ່ນ: ບໍລິສັດອຸດສາຫະກຳ ຮາຊອນ ຂອງ ສປ ຈີນ ໃນມູນຄ່າສັນຍາ: 1,982,000 ໂດລາສະຫະລັດ ສຳລັບເບື້ອງລາວ ແລະ 1,982,000 ໂດລາສະຫະລັດ ສຳລັບເບື້ອງມຽນມາ.
ໄລຍະເວລາປະຕິບັດສັນຍາ 30 ເດືອນ, ເລີ່ມແຕ່ ວັນທີ 16 ກຸມພາ 2013 ເປັນຕົ້ນໄປ ຫາ ວັນທີ 15 ສິງຫາ 2015 ໄດ້ດັດ ແກ້ໃໝ່ ໃຫ້ສຳເລັດກ່ອນແຜນການ 5ເດືອນ ຄືໃຫ້ສຳເລັດໃນເດືອນ ມິີນາ 2015.
ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າວຽກຕ່າງໆ ແຕ່ວັນທີ 1 ກໍລະກົດ 2014 - 31 ກໍລະກົດ 2014 ນີ້ ສາມາດສະຫຼຸບສັງລວມຜົນສຳເລັດໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າວຽກຄື: ວຽກຕັດດິນທາງເຂົ້າຫົວຂົວໄດ້ 87,74%; ວຽກຖົມດິນທາງເຂົ້າຫົວຂົວໄດ້ 55,35%; ກໍ່ສ້າງທໍ່ລ່ຽມສຳເລັດ 100%; ກໍ່ສ້າງເຂັມຮາກຖານ ສຳເລັດແລ້ວ 100%; ກໍ່ສ້າງຕີນ ແລະ ເສົາຂົວ ສຳເລັດແລ້ວ 100%; ຜະລິດຂາງຂົວເບຕົງເສີມເຫຼັກ ສຳເລັດ 30 ຂາງໃນ 30 ຂາງ; ປະກອບຂາງຂົວເບຕົງເສີມເຫຼັກ ສຳເລັດ 2 ຊ່ວງ ໃນຈຳນວນທັງໝົດ 5 ຊ່ວງ; ປະກອບຂາງຂົວເຫຼັກ 150 ແມັດ (ເຮັດຮ່ວມກັນ); ຜະລິດແຜ່ນເບຕົງໜ້າຂົວ ສຳເລັດ 3 ແຜ່ນໃນຈຳນວນ 72 ແຜ່ນ ເທົ່າກັບ 4,16%. ຄວາມຄືບໜ້າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າວຽກຕົວຈິງທັງໝົດມາຮອດປະຈຸບັນ: ປະຕິບັດໄດ້ 81,14%.
ນອກຈາກວຽກທີຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄດ້ ທີ່ກ່າວມາຂ້າງເທິງນັ້ນ ກໍຍັງມີ ຂໍ້ສະດວກ ແລະ ຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຄື: ການນຳກະຊວງ ຍທຂ ແລະ ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໃຫ້ທິດຊີ້ນຳ ແລະອຳນວຍຄວາມສະດວກເປັນຢ່າງດີ, ຝ່າຍມຽນມາໄດ້ໃຫ້ຄວາມຮ່ວມມື ແລະ ຊ່ວຍເຫຼືອເປັນພິເສດ ທີ່ປຶກສາ ແລະ ຜູ້ຮັບເໝົາມີຄວາມຕັ້ງໃຈ ໃນການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າວຽກຂອງຕົນ, ເອກະສານເງິນກູ້ (Loan Agreement) ລະຫວ່າງທະນາຄານ ແລະ ກະຊວງການເງິນ ໄດ້ເຊັນຮັບຮອງແລ້ວ, ໄດ້ມີແຈ້ງການໃຫ້ຍົກເວັ້ນພາສີ-ອາກອນຈາກຫ້ອງການລັດຖະບານ ແລະ ສະພາແຫ່ງ ສປປ ລາວ ແລ້ວ. ແຜນນຳເຂົ້າວັດສະດຸ ແລະ ກົນຈັກ ໄດ້ຮັບການຮັບຮອງຈາກ ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທຶນ ແລ້ວ, ທີ່ປຶກສາ ແລະ ຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງ ໄດ້ຮັບເງິນງວດທີ່ 6 ແລ້ວ, ໄດ້ສຳເລັດການເປີດບັນຊີສິນເຊຶ່ອ (Loan of Credit) ໃຫ້ຜູ້ຜະລິດ ແລະ ຜູ້ສະໜອງຂາງຂົວເຫຼັກແລ້ວ, ຂາງຂົວເຫຼັກໄດ້ມາຮອດສະໜາມ ແລະ ໄດ້ຊຳລະໃຫ້ໝົດແລ້ວ. ຄຽງຄູ່ກັບຂໍ້ສະດວກກໍ່ຍັງມີຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກ ຄື: ຂາດແຄນແຮງງານສຳລັບວຽກກໍ່ສ້າງຂົວ ແລະ ປະກອບຂາງຂົວ ແລະ ສະພາບດິນຟ້າອາກາດກໍ່ບໍ່ເອື້ອຍອຳນ່ວຍ ມີຝົນຕົກຫລາຍ ແລະ ລະດັບນ້ຳຂອງຂື້ນສູງ, ພ້ອມດຽວກັນນັ້ນກໍ່ຍັງມີຂໍ້ສະເໜີ ແລະວິທີແກ້ໄຂ ຄື: ຈັດສັນແຮງງານ ແລະ ທີມງານເຂົ້າໃນວຽກປະກອບຂາງຂົວເຫຼັກຕື່ມອີກ ແລະ ກະກຽມ ອຸປະກອນເພີ້ມເຕີມ ເພື່ອເຮັດວຽກໃນລະດູຝົນນີ້.