ທະນາຄານໂລກ ແລະຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາໄດ້ໃຫ້ທືນກູ້ຢືມໄລຍະຍາວ. ດອກເບັ້ຽຕ່ຳ ແກ່ສປປ ລາວ ໃນແຕ່ລະໄລຍະ ດັ່ງນີ້:
ໄລຍະແຕ່ປີ 1992 ຫາ 1997 ໃຫ້ທືນຈຳນວນ 34.98 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະທືນສົມທົບຂອງລັດຖະບານຈຳນວນ 1.74 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດລວມເປັນ 36.72 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ເຂົ້າໃນການປັບປູງທາງຫລວງແຫ່ງຊາດ ເລກ 13 ໃຕ້ ແຕ່ປາກກະດີງຫາສະຫວັນນະເຂດ ລວງຍາວ 275 ກມ ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານທາງຊັ້ນ III ປູຢາງ ສອງຊັ້ນ. ປັບປູງຮ່ອງລະບາຍນ້ຳ ແລະຄວາມສາມາດຂອງກອງສ້ອມແປງຂົວທາງຢູ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ, ສາລະວັນ ແລະ ຈຳປາສັກ.
ໄລຍະປີ 1996 ຫາ 1998 ໃຫ້ທືນຈຳນວນ 7.85 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ທືນສົມທົບຂອງລັດຖະບານ ຈຳນວນ 0.41 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ລວມເປັນ 8.26 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດເຂົ້າໃນການປັບປູງທາງຫລວງແຫ່ງຊາດ ເລກ 13 ໃຕ້ ແຕ່ເຊໂນ ຫາ ຫລັກ 35 ແລະ ແຕ່ຫລັກ 35 ຫາ ສະຫວັນນະເຂດ ລວງຍາວ 59.31 ກມ ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານ ທາງຊັ້ນ III ປູຢາງ ສອງຊັ້ນ ໃນໄລຍະດຽວກັນ ກໍ່ໃຫ້ທືນອິກຈຳນວນ 7.84 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະທຶນສົມທົບຂອງລັດຖະບານ ຈຳນວນ 0.87 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ລວມເປັນ 8.17 ລ້ານໂດລາ ສະຫະລັດ ເຂົ້າໃນໂຄງການພັດທະນາກະສິກຳເນີນສູງ 4 ແຂວງຄື: ວຽງຈັນເພື່ອກໍ່ສ້າງທາງດິນແດງລວງຍາວ 290.7 ກມ ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານ ທາງຊັ້ນ VI ແລະ ຂົວເຫລັກ (Bailey) 10 ແຫ່ງ.
ໄລຍະແຕ່ປີ 1998 ຫາ2001ໃຫ້ທືນຈຳນວນ 25.86 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະທືນສົມທົບຂອງລັດຖະບານ 1.36 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ລວມເປັນ 27.22 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ເຂົ້າໃນການປັບປູງທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເລກ 13 ໃຕ້ ແຕ່ຫລັກ 35 ສະຫວັນນະເຂດ ຫາ ປາກເຊລວງຍາວ 189 ກມ ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານທາງຊັ້ນ III ປູຢາງສອງຊັ້ນ.
ໄລຍະແຕ່ປີ 1999 ຫາ 2004 ໃຫ້ທືນຈຳນວນ 12.74 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ແລະ ທືນສົມທົບຂອງລັດຖະບານຈຳນວນ1.41 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດລວມເປັນ 14.15 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ ເພື່ອປັບປູງທາງຫລວງແຫ່ງຊາດເລກ 2 ຢູ່ແຂວງອຸດົມໄຊ ແລະ ຜົ້ງສາລີແຕ່ປາກແບ່ງ-ອຸດົມໄຊ-ເມືອງຂວາ ລວງຍາວ 204 ກມ ໃຫ້ໄດ້ມາດຕະຖານທາງຊັ້ນ V ປູຢາງສອງຊັ້ນ.
ໄລຍະແຕ່ປີ 2001ຫາ 2004 ໄດ້ໃຫ້ທືນຈຳນວນ 25.18 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດເພື່ອບູລະນະທາງຫລວງແຫ່ງຊາດ ໃນ 4 ແຂວງຄື: ຫລວງນ້ຳທາ, ຫລວງພະບາງ, ຄຳມ່ວນ ແລະ ຈຳປາສັກ.
ທະນາຄານໂລກ ແລະ ຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາໄດ້ຊ່ວຍຟື້ນຟູທາງທີ່ສຳຄັນຫລາຍເສັ້ນ, ສ້າງຄວາມສາມາດໃຫ້ແກ່ອົງການຈັດຕັ້ງທີເຮັດໜ້າທີໃນການວາງແຜນຄຸ້ມຄອງ ແລະ ບູລະນະຕາໜ່າງເສັ້ນທາງໃຫ້ມີປະສິດທດຜົນ ແລະ ປະສົບຜົນສຳເລັດ. ທະນາຄານໂລກ ແລະ ຄູ່ຮ່ວມພັດທະນາກໍ່ຍັງໄດ້ກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງແຂວງ ຊື່ງເປັນການຊ່ວຍຍົກມາດຕະຖານການເປັນຢູ່ຂອງປະຊາຊົນ, ຊົນນະບົດໂດຍສະເພາະແມ່ນການຊອກຫາຄວາມອາດສາມາດບົ່ມຊ້ອນທາງເສດຖະກິດແຫ່ງຊາດເທື່ອລະກ້າວ.
ສປປ ລາວ ແລະ ທະນາຄານໂລກໄດ້ພ້ອມກັນສະເຫຼີມສະຫຼອງການຮ່ວມມືຄົບຮອບ 50 ປີ ໄດ້ປະກອບ ສ່ວນຊ່ວຍເຫຼືອໃນຮູບການປ່ອຍເງີນກູ້ໄລຍະຍາວແກ່ຂະແໜງ ຍທຂ ແມ່ນມີປະມານ 150 ລ້ານໂດລາສະຫະ ລັດ. ແຕ່ຕາມການສັງລວມຕາມຂໍ້ມູນທີມີແມ່ນຕົກຢູ່ປະມານ 106.6 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ.
ຂໍ້ມູນຈາກ: ວາລະສານໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ ສະບັບທີ 007