ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ
ສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ການສ້າງລະບົບຂົນສົ່ງ ມົນລະພິດຕ່ຳໃນ ສປປ ລາວ
ທີ່ສູນການຮ່ວມມືສາກົນ ແລະຝຶກອົບຮົມ (ICTC) ຫຼັກ 5 ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມຮັບຟັງລາຍງານສຸດທ້າຍໂຄງການສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ການສ້າງລະບົບມົນລະພິດຕ່ຳ ໃນ ສປປ ລາວ. ໃນວັນທີ່ 27 ກັນຍາ 2012. ໂດຍການເປັນປະທານຂອງທ່ານ ສົມມາດ ພົລເສນາ ລັດຖະມົນຕີວ່າການກະຊວງ ຍທຂ ແລະ ທ່ານ ນ. Junko yokota, ເອກອັກຄະລັດຖະທູດຍີ່ປຸ່ນ ປະຈຳລາວ. ມີລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ, ມີບັນດາທ່ານຮອງເຈົ້າແຂວງ, ບັນດາຜູ້ແທນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຈາກກະຊວງອ້ອມຂ້າງສູນກາງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ຫຼວງພະບາງ, ສະຫວັນນະເຂດ ແລະຈຳປາສັກ, ບັນດາແຂກຕາງໜ້າໃຫ້ອົງການຈັດຕັ້ງສາກົນຕ່າງໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.
ໃນໂຄງການນີ້ ໄດ້ເລີ່ມແຕ່ເດືອນ ມັງກອນ ປີ 2012 ແລະໃຊ້ເວລາທັງໝົດ 8 ເດືອນ ເພື່ອດຳເນີນການເກັບກຳຂໍ້ມູນ, ສຳຫຼວດ ແລະວິເຄາະວີໄຈດ້ານຕ່າງໆ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ໂດຍເລັ່ງໃສ່ບັນດາແຂວງໃຫຍ່ເຊັ່ນ: ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ຫຼວງພະບາງ, ສະຫວັນນະເຂດ ແລະຈຳປາສັກ. ໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ພວກເຮົາໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມລາຍງານຄວາມຄືບໜ້າໂຄງການເປັນແຕ່ໄລຍະຈຳນວນທັງໝົດ 3 ຄັ້ງ ແລະຄັ້ງນີ້ແມ່ນເພື່ອຮັບຟັງຮ່າງບົດລາຍງານສຸດທ້າຍຂອງໂຄງການ, ເຖິງແມ່ນວ່າຊື່ຂອງໂຄງການແມ່ນການສຶກສາຄວາມເປັນໄປໄດ້ໃນການສ້າງລະບົບຂົນສົ່ງມົນລະພິດຕ່ຳ, ແຕ່ໃນຄວາມເປັນຈິງແລ້ວ ພວກເຮົາຈະເລັ່ງໃສ່ການນຳໃຊ້ທ່າແຮງທາງດ້ານພະລັງງານໄຟຟ້າຂອງປະເທດເຮົາເປັນຫຼັກ ໂດຍການເລືອກເອົາພາຫະນະທີ່ນຳໃຊ້ໄຟຟ້າ ຫຼືລົດໄຟຟ້າ (Electric Vehicie ”EV” ເປັນພື້ນຖານໃນການພັດທະນາລະບົບການຂົນສົ່ງມົນລະພິດຕ່ຳ. ສະນັ້ນ, ການສ້າງເສີມໃຫ້ມີການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າຈື່ງມີຄວາມສຳຄັນ ແລະໃຫ້ພາກສ່ວນຕ້ອງຮ່ວມກັນເປັນເຈົ້າການໃນຫຼາຍດ້ານເຊັ່ນ: ມາດຕະຖານພາຫະນະ, ລະບົບສາກໄຟຟ້າ, ການເກັບພາສີ-ອາກອນ, ການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າເຂົ້າໃນອຸດສາຫະກຳປະເພດຕ່າງໆຢ່າງເໝາະສົມ ແລະມີປະສິດທີຜົນ. ຢູ່ ສປປ ລາວ ໄດ້ມີການທົດລອງນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າເຊັ່ນ: ລົດເມໄຟຟ້າຂະໜາດນ້ອຍຂອງລັດວີສາຫະກິດນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ບໍລິສັດລາວເວີນຢູ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ແລະລັດຖະບານໄດ້ໃຫ້ນະໂຍບາຍແກ່ບໍລິສັດຊັນລາວ ນຳເຂົ້າລົດໄຟຟ້າຈຳນວນ 350 ຄັນ ໂດຍການເສຍພາສີນຳເຂົ້າພຽງແຕ່ 1% ເທົ່ານັ້ນ. ທັງໝົດເຫຼົ່ານັ້ນເປັນພຽງການທົດລອງ ໂດຍປາສະຈາກການສຶກສາ ແລະວາງແຜນທີ່ເປັນລະບົບ. ດັ່ງນັ້ນ, ໃນໂຄງການນີ້ ພວກເຮົາຈື່ງໄດ້ມີການກຳນົດການນຳໃຊ້ລົດໄຟຟ້າເຂົ້າໃນການກິດຈະການຕ່າງໆເຊັ້ນ: ການຂົນສົ່ງສາທາລະນະ, ການບໍລິການຢູ່ເຂດບ່ອນເຂດທ່ອງທ່ຽວ, ການບໍລິການໂລຈິດສະຕິກໃນຕົວເມືອງ, ການນຳໃຊ້ສ່ວນບຸກຄົນ ແລະອື່ນໆຕາມຄວາມເໝາະສົມ ຂອງສະພາບແຕ່ລະແຂວງ ໂດຍການເລືອກເອົານະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ແລະຫຼວງພະບາງ ປັນສອງແຂວງຕົວແບບ,ພ້ອມດຽວກັນນີ້, ພວກເຮົາຂໍການຊ່ວຍເຫຼືອນຳລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນເພື່ອຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການຄື: ການສ້າງລະບົບລົດໄຟຟ້າ ແລະການພັດທະນາບຸກຄະລາກອນໃນການຄຸ້ມຄອງວຽກງານດັ່ງກ່າວ. ຜົນປະໂຫຍດຈາກໂຄງການນີ້ ຈະເປັນການຊ່ວຍຫຼຸດຜ່ອນມົນລະພິດທີ່ເກີດຈາກຂະແໜງຂົນສົ່ງ, ຫຼຸດຜ່ອນການນຳເຂົ້າພະລັງງານເຊື້ອໄຟຈາກຕ່າງປະເທດ, ໃນຕໍ່ໜ້າໂຄງການນີ້ ອາດຈະກາຍເປັນໂຄງການພັດທະນາສະອາດ (Clean Development Mechanism “CDM”) ແລະສາມາດຈາຍກາກບອນໃຫ້ຕ່າງປະເທດອີກດ້ວຍ. ສຳລັບແຜນການໃນຕໍ່ໜ້າ, ພວກເຮົາຈະສະເໜີເປັນປະເທດຈຸດປະສານງານກ່ຽວກັບລົດໄຟຟ້າສຳລັບອາຊຽນ ທີ່ກອງປະຊຸມລັດຖະມົນຕີຂົນສົ່ງອາຊຽນທີ່ຈະຈັດຂື້ນໃນທ້າຍປີນີ້ ຢູ່ປະເທດອິນໂດເນເຊຍ.