ຂ່າວຕ່າງແຂວງ
ຄວາມຄືບໜ້າຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນໍ້າຂອງປາກແບງ-ເມືອງເງິນ
ໂຄງການຂົວຂ້າມນໍ້າຂອງລະຫວ່າງເມືອງປາກແບງ ແຂວງອຸດົມໄຊ ຫາ ເມືອງເງິນ ແຂວງໄຊຍະບູລີ ຈະເປັນຂົວຕໍ່ທີ່ອໍານວຍຄວາມສະດວກດ້ານການຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງ ເຊິ່ງມີໄລຍະທາງທີ່ສັ້ນ, ປະຢັດເວລາ ຊ່ວຍຫລຸດຕົ້ນທຶນດ້ານການຄ້າໄດ້ດີກວ່າເກົ່າ ແລະ ຊ່ວຍໃຫ້ການຄ້າຂາຍແລກປ່ຽນ ສິນຄ້າຂອງປະຊາຊົນ ແລະ ການບໍລິການຈະຂະຫຍາຍ ຕົວຍິ່ງຂື້ນ, ປະຈຸບັນໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວດັ່ງກ່າວ ມີຄວາມຄືບໜ້າຫລາຍກວ່າເຄິ່ງໜຶ່ງ.
ທ່ານ ໂນລະສັກ ສີສຸພັນ ຫົວໜ້າໂຄງການຂົວຂ້າມນໍ້າຂອງປາກແບງ-ເມືອງເງິນ ກ່າວວ່າ: ໂຄງການຂົວຂ້າມນໍ້າຂອງລະຫວ່າງເມືອງປາກແບງ ແຂວງອຸດົມໄຊ ຫາ ເມືອງເງິນ ແຂວງໄຊຍະບູລີ ເປັນໂຄງການເຊື່ອມຕໍ່ກັບທາງ 2W ແຂວງໄຊຍະບູລີ ແລະ ທາງ 2E ແຂວງອຸດົມໄຊ ເປັນເສັ້ນທາງເສດຖະກິດຂອງບັນດາປະເທດ ທີ່ມີຊາຍແດນຕິດກັບບັນດາແຂວງພາກເໜືອ ເຊັ່ນ: ລາວ, ໄທ, ຫວຽດນາມ ແລະ ສປ ຈີນ. ເປັນເສັ້ນທາງໃໝ່ໃນການຄົມມະນາຄົມ-ຂົນສົ່ງ ເປັນຕົ້ນແມ່ນຈະເຮັດໃຫ້ການກະຈາຍສິນຄ້າຂອງທັງສອງແຂວງ ແລະ ບັນດາແຂວງພາກເໜືອໄດ້ມີການພັດທະນາອີກບາດກ້າວໜຶ່ງ ທີ່ສໍາຄັນຈະຊຸກຍູ້ໃຫ້ເສດຖະກິດມີການຂະຫຍາຍຕົວສູງຂື້ນກວ່າເກົ່າ.
ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວດັ່ງກ່າວ ໄດ້ເລີ່ມລົງມືກໍ່ສ້າງມາແຕ່ວັນທີ 23 ທັນວາ 2012 ຕາມແຜນຈະໃຫ້ສໍາເລັດໃນເດືອນມີນາ 2015 ໄລຍະການກໍ່ສ້າງ 36 ເດືອນ ດັດແກ້ມາເປັນ 28 ເດືອນ, ຂົວມີຄວາມຍາວ 379 ແມັດ, ກວ້າງ 13 ແມັດ, ລວງຍາວທາງເຂົ້າຂົວທັງສອງເບື້ອງ 321 ແມັດ, ມີເສົາທັງໝົດ 8 ຕົ້ນ, ມູນຄ່າການກໍ່ສ້າງທັງໝົດ 30,8 ລ້ານກວ່າໂດລາສະຫະລັດ, ໃນນັ້ນເປັນເງິນກູ້ຢືມຈາກທະນາຄານເອັກຊິມແບ້ງ EXIMBANK ແຫ່ງ ສປ ຈີນ 95% ແລະ ເງິນສົມທົບລັດຖະບານລາວ 5% ໂດຍແມ່ນບໍລິສັດ CRBC ສປ ຈີນ ເປັນຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງ. ທ່ານ ໂນລະສັກ ກ່າວຕື່ມອີກວ່າ: ການກໍ່ສ້າງທັງໝົດແມ່ນຊັກຊ້າກວ່າແຜນການປະມານ 2% ເນື່ອງຈາກການນໍາເຂົ້າອຸປະກອນບໍ່ທ່ວງທັນຕາມເວລາ ລະດັບນໍ້າຂອງຂື້ນລົງຜິດປົກກະຕິ ເຊິ່ງປະຈຸບັນມີຄວາມຄືບໜ້າທັງໝົດ 53% ຄາດຈະໃຫ້ສໍາເລັດໃນເດືອນ ມີນາ 2015. ໜ້າວຽກທີ່ປະຕິບັດໄດ້ຄື: ສໍາເລັດການກໍ່ສ້າງເສົາ, ສໍາເລັດເທເບຕົງທາງຄົນຍາງ ແລະ ວຽກດິນກັນເຈື່ອນໄດ້ຈໍານວນໜຶ່ງ. ປະຈຸບັນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໜ້າວຽກແມ່ນສຸມໃສ່ວຽກໂຄງສ້າງພາກສ່ວນເທິງຈໍານວນໜຶ່ງ, ກຽມກໍ່ສ້າງຂາງຂົວ, ກຽມອອກແບບທາງເຂົ້າຂົວທັງສອງເບື້ອງຄືນໃໝ່. ທ່ານ ແພງ ດວງເງິນ ຫົວໜ້າພະແນກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແຂວງໄຊຍະບູລີ ກ່າວວ່າ: ຂົວຂ້າມນໍ້າຂອງ ປາກແບງ-ເມືອງເງິນ ມີເສັ້ນທາງ 2W ເປັນເສັ້ນທາງເຊື່ອມກັບຂົວ ແລະ ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວດັ່ງກ່າວ ມີຄວາມໝາຍຄວາມສໍາຄັນ ຕໍ່ການພັດທະນາເສດຖະກິດ ຂອງສອງແຂວງ ລວມ ບັນດາແຂວງພາກເໜືອ ແລະ ອອກສູ່ປະເທດໄທ, ສປ ຈີນ ແລະ ສສ ຫວຽດນາມ ເພາະຈະເປັນເສັ້ນທາງທີ່ສໍາຄັນ ແລະ ເປັນທາງເລືອກໃໝ່ໃນການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ໂດຍແມ່ນ ສປປ ລາວ ເປັນຈຸດເຊື່ອມ ຫລື ປະເທດທາງຜ່ານ ທີ່ບໍ່ໄດ້ຂ້າມເຮືອບັກຄືດັ່ງທີ່ຜ່ານມາ ທີ່ມີຄວາມສ່ຽງ ແລະເສຍເວລາໃນການລໍຖ້າຂ້າມເຮືອບັກອີກແລ້ວ.
ຂໍ້ມູນຈາກໜັງສືພິມເສດຖະກິດ-ການຄ້າ, ສະບັບລົງວັນທີ 31 ກໍລະກົດ 2014