ຂ່າວຕ່າງແຂວງ
ຄວາມຄືບໜ້າໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ຫລາຍກວ່າ 70%
ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ມີຄວາມຄືບໜ້າຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງໂດຍສະເພາະໂຕຂົວ ມາຮອດປະຈຸ ບັນສຳເລັດແລ້ວ 75% ໃນນີ້ ເບື້ອງລາວໄດ້ 70% ສ່ວນເບື້ອງມຽນມາໄດ້ 81%.
ທ່ານ ໄຊສົງຄາມ ມະໂນທຳ ຫົວໜ້າໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ເປີດເຜີຍຕໍ່ທີມຂ່າວເສດຖະກິດຜ່ານໂທລະສັບຮູ້ວ່າ: ມາຮອດທ້າຍເດືອນພຶດສະພາ 2014 ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ມີຄວາມຄືບໜ້າສະເລ່ຍໄດ້ 75% ສຳລັບເບື້ອງລາວແມ່ນສຳເລັດການກໍ່ສ້າງເຂັມຮາກຖານ ແລະ ຕີນເສົາທັງໝົດ 7 ເສົາ ເທົ່າກັບ 100% ກໍ່ສ້າງຄີງເສົາໄດ້ 6 ເສົາໃນຈຳນວນທັງໜົດ 7 ເສົາ ເທົ່າກັບ 86% ຜະລິດຂາງເບຕົງເສີມເຫຼັກໄດ້ 28 ຂາງ ໃນຈຳນວນທັງໝົດ 36 ຂາງ ເທົ່າກັບ 77,78% ສ່ວນວ່າທີ່ຍັງເຫຼືອແມ່ນຈະໃຫ້ສຳເລັດໃນເດືອນມິຖຸນາ 2014 ນອກນັ້ນ ຍັງໄດ້ປະກອບຂາງຂົວເຫຼັກຮ່ວມກັບຝ່າຍມຽນມາ ຊຶ່ງສາມາດຕິດຕັ້ງສຳເລັດແລ້ວ 1 ຊ່ວງຍາວ 120 ແມັດ ໂດຍລວມແລ້ວເບື້ອງລາວສຳເລັດແລ້ວ 70% ແລະ ເບື້ອງມຽນມາສຳເລັດແລ້ວທັງໝົດ 81% ຕິດຕັ້ງຂາງເບຕົງເສີມເຫຼັກໄດ້ 4 ຊ່ວງໃນຈຳນວນທັງໝົດ 6 ຊ່ວງ ແລະ ຜະລິດແຜ່ນເບຕົງໜ້າຂົວອີກຈຳນວນໜຶ່ງ.
ສ່ວນແຜນການໃນເດືອນມິຖຸນານີ້ ທາງໂຄງການແມ່ນຈະໄດ້ສຸມໃສ່ການກໍ່ສ້າງເສົາສຸດທ້າຍໃຫ້ສຳເລັດ ກ່ອນລະດັບນ້ຳຈະສູງຂຶ້ນ ແລະ ຕິດຕັ້ງຂາງເບຕົງເສີມເຫຼັກໃຫ້ສຳເລັດ 2 ຊ້ວງ ເບື້ອງລາວຈະເລີ່ມຜະລິດແຜ່ນເບຕົງໜ້າຂົວ ສ່ວນເບື້ອງມຽນມາວຽກຜະລິດແຜ່ນເບຕົງໜ້າຂົວນີ້ຈະໃຫ້ສຳເລັດ 100% ຂະນະທີ່ຫົວໜ້າໂຄງການເຊື່ອໜັ້ນວ່າພາຍໃຕ້ການຊີ້ນຳຂອງຄະນະພັກ ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ແລະ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ເວົ້າສະເພາະກົມຂົວທາງໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວມິດຕະພາບລາວ-ມຽນມາ ຈະສຳເລັດ ແລະ ສາມາດເປີດນຳໃຊ້ຕາມແຜນການ.
ໂຄງການນີ້ແມ່ນໂຄງການຮ່ວມມືລະຫວ່າງລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ແລະ ສສ ມຽນມາ ເປັນໂຄງການທີ່ຂຶ້ນກັບກົມຂົວ ທາງ, ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງມີມູນຄ່າ 26 ລ້ານໂດລາ (ສະເພາະຂົວ) ຊຶ່ງນຳໃຊ້ງົບປະມານພາຍໃນ ຂອງລັດຖະບານລາວ ແລະ ມຽນມາ ຝ່າຍລະເຄິ່ງ ຊຶ່ງມີທີ່ຕັ້ງຢູ່ບ້ານຫ້ວຍກຸ່ມຫ່າງຈາກບ້ານຊຽງກົກໄປທາງທິດ ເໝືອປະມານ 15 ກິໂລແມັດ ຂຶ້ນກັບເມືອງລອງ ແຂວງຫຼວງນ້ຳທາ ສປປ ລາວ ແລະ ປະມານ 500 ແມັດ ທາງໃຕ້ຂອງບ້ານຊຽງລາບ ເມືອງທ່າຂີ້ເຫຼັກ ລັດສານ ສສ ມຽນມາ ຄວາມຍາວຂອງຂົວມີທັງໝົດ 691,6 ແມັດ ກວ້າງ 10,9 ແມັດ ມີ 2 ຊ່ອງທາງ ຈະລາຈອນ ກວ້າງ 8,5 ແມັດ ທາງຍ່າງ 2 ເບື້ອງ ເບື້ອງລະ 1,2 ແມັດ ເປັນຂົວທີ່ມີຂາງປະສົມ ຊຶ່ງມີຂາງເຫຼັກຍາວ 360 ແມັດ ສູງ 12 ແມັດ ຢູ່ທາງກາງ (ຢູ່ວັງ) ແລະ ຂາງເບຕົງອັດແຂງ ຍາວ 330 ແມັດ ຢູ່ທາງຝັ່ງ ໃນນີ້ ເບື້ອງລາວຮັບຜິດຊອບແມ່ນ 330,8 ແມັດ ແລະ ຝ່າຍມຽນມາຮັບຜິດຊອບ 360,8 ແມັດ.
ໂດຍບໍລິສັດປະສົມລາວຮ່ວມກໍ່ສ້າງຈຳກັດ ເປັນຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງເບື້ອງລາວ ແລະ ເບື້ອງມຽນມາແມ່ນກອງກໍ່ສ້າງຂົວເລກ 9 ຂອງກະຊວງກໍ່ສ້າງ ສສ ມຽນມາ ໂດຍແຜນເບື້ອງຕົ້ນໃຊ້ໄລຍະເວລາປະຕິບັດ 30 ເດືອນ ແຕ່ມີການດັດແກ້ໃໝ່ໃຫ້ສຳເລັດກ່ອນແຜນການ 5 ເດືອນ ຄືໃຫ້ສຳເລັດໃນເດືອນມີນາ 2015 ທີ່ໄດ້ເລີ່ມກໍ່ສ້າງມາແຕ່ວັນທີ 16 ກຸມພາ 2013 ເປັນຕົ້ນມາ.
ຂໍ້ມູນຈາກໜັງສືພິມ: ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ, ສະບັບລົງວັນທີ 04 ມິຖຸນາ 2014