ຂ່າວຕ່າງແຂວງ
ການປັບປຸງສະໜາມບິນສາກົນ ແຂວງຫລວງພະບາງ
ວຽກງານການຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງຖືເປັນອີກວຽກງານໜຶ່ງທີ່ຕ້ອງໄດ້ໃຫ້ຄວາມສໍາຄັນ ໃນການ ອໍານວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ໂດຍສານ ແລະການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ. ບໍ່ວ່າຈະເປັນການຂົນສົ່ງ ທາງນໍ້າ, ທາງບົກ ແລະທາງອາກາດ ກໍ່ລ້ວນແລ້ວ ແຕ່ມີຄວາມສຳຄັນ ແລະຈຳເປັນຢ່າງຍິ່ງ ໃນສັງຄົມ. ການຂົນສົ່ງທາງອາກາດຖືເປັນວຽກງານໜຶ່ງທີ່ຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ ເປັນພິເສດໃນດ້ານການໃຫ້ບໍລິການ ທາງດ້ານຄວາມປອດໄພ ແລະສ້າງຄວາມໄວ້ວາງໃຈຈາກຜູ້ຊົມໃຊ້.
ໃນນັ້ນຫ້ອງການຄຸ້ມຄອງສະໜາມບິນ ແຂວງຫລວງພະບາງ ທີ່ມີສາຍຕັ້ງຂື້ນກັບກອງຄຸ້ມຄອງສະໜາມບິນສາກົນ ວັດໄຕ ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ. ມີສາຍຂວາງຂື້ນກັບພະແນກ ຍທຂ ແຂວງຫລວງພະບາງ, ສະໜາມບິນສາກົນ ແຂວງຫລວງ ພະບາງ ມີທີ່ຕັ້ງສູງຈາກໜ້ານໍ້າທະເລ 297,3 ແມັດ, ລານຈອດມີເນື້ອທີ່ 37.500 ຕາແມັດ. ສາມາດຈອດເຮືອບິນໄດ້ 7 ລໍາ, ໃນນັ້ນສາມາດຈອດເຮືອບິນ B 737 ຫລື 320 ໄດ້ພ້ອມກັນ 4 ລໍາ ແລະ ATR ໄດ້ອີກ 3 ລໍາໃນເວລາດຽວກັນ. ແລ່ນຂື້ນລົງມີຄວາມຍາວ 2900x45 m. ທາງແລ່ນຂື້ນລົງ 2 ສົ້ນ ຄື: 23 ແລະ 5 ປະກອບດ້ວຍອຸປະກອນຊ່ວຍລົງ ເດີ່ນ, ໄຟຊ່ວຍລົງເດີ່ນ ແລະອື່ນໆອີກ. ລານຈອດລົດມີເນື້ອທີ 4,740 ຕາແມັດ ສາມາດຈອດລົົດໄດ້ 100 ຄັນ, ລະບົບ ແຈ້ງປີ້ ປະກອບມີ 6 ເຄື່ອງ, ນອກຈາກນັ້ນຍັງມີການບໍລິການຕ່າງໆ ທີ່ອໍານວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ກັບຜູ້ໂດຍສານ ເຊັ່ນ: ການບໍລິການທາງດ້ານຕຶກອາຄານ ລວມທັງການບໍລິການ ທາງດ້ານຄວາມປອດໄພ ແລະອື່ນໆ.
ໃນການປັບປຸງສະໜາມບິນສາກົນສາກົນ ແຂວງຫລວງພະບາງ ໃນໄລຍະທໍາອິດ ໄດ້ເປີດໃຫ້ບໍລິການ ຕົ້ນປີ 1990 ແລະເລີ່ມລົງມືປະຕິບັດໂຄງການກໍ່ສ້າງປັບປຸງພື້ນຖານໂຄງລ່າງສະໜາມບິນໃຫ້ເປັນສະໜາມບິນພູມີພາກ ໃນປີ 1998 ໂດຍໄດ້ຮັບທຶນຊ່ວຍເຫລືອລ້າຈາກຣາດຊະອາຈັກໄທ ຈໍານວນ 50.000.000 ລ້ານບາດ. ໂຄງການກໍ່ສ້າງໄດ້ສໍາເລັດ ໃນປີ 2002.
ໄລຍະທີ 2 ແມ່ນໄດ້ຮັບການປັບປຸງມາແຕ່ປີ 2009 ແລະຄາດຄະເນຈະໃຫ້ສໍາເລັດໃນປີ 2014 ເຊິ່ງແມ່ນທຶນກູ້ຍືມ ຈາກ ສປ ຈີນ ໂດຍແມ່ນໂຄງການ ເຄັມຊີ ເປັນຜູ້ດໍາເນີນການກໍ່ສ້າງດ້ວຍມູນຄ່າ 86 ລ້ານໂດລາສະຫະລັດ, ໂຄງການ ດັ່ງກ່າວເລີ່ມດໍາເນີນການກໍ່ສ້າງ ມາແຕ່ປີ 2009 ແລະສໍາເລັດໂຄງການໃນປີ 2013. ໃນໄລຍະຜ່ານມາຫ້ອງການ ຄຸ້ມ ຄອງສະໜາມບິນ ໄດ້ສົມທົບກັບພາກສ່ວນຕ່າງໆ ທີ່ເຮັດໜ້າທີ່ບໍລິການຢູ່ສະໜາມບິນສາກົນຫລວງພະບາງ ໂດຍສະ ເພາະແມ່ນການບໍລິການອາຄານສະໜາມບິນ.