ຍຸດທະສາດພັດທະນາຂະແໜງ ຍທຂ 2016-2025 ແຜນພັດທະນາ 2016-2020 ແລະ ວິໃສທັດຮອດ 2030

ໃນ​ວັນ​ທີ 21/2/2017 ​ເຊິ່ງ​ເປັນມື້​ທຳ​ອິດຂອງ​ກອງ​ປະຊຸມ ວຽກງນ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ປະຈຳ​ປີ 2016.​ ທ່ານ ​ລັດຕະນະມະນີ ຄູນ​ນີວົງ, ຮອງ​ລັດຖະມົນຕີ ​ໄດ້​ສະ​ເໜີ​ ວິ​ໃສ​ທັດ​ຂອງ​ຂະ​ແໜງ ຍທຂ ຮອດ​ປີ 2030, ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ການ​ພັດທະນາ​ຂະ​ແໜງ​ການ 10 ປີ 2016-2025  ​ແລະ ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ຂະ​ແໜງ ຍທຂ 5 ປີ 2016-2020. ​​​ເພື່ອຮັບ ປະກັນ​ການຈັດ​ຕັ້ງປະຕິບັດຕາມ​ຄໍາ​ຂວັນ ຂອງ​ຂະ​ແໜງ ຍທຂ ທີ່​ວ່າ “ພັດທະນາ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໃຫ້ທະລຸໂລ່ງ, ເຊື່ອມໂຍງ, ປະສິດທິຜົນ, ປອດໄພ, ຮັບໃຊ້ປະຊາຊົນ” ​ໃຫ້​ປະກົດ​ຜົນ​ເປັນ​ຈິງ.

ໃນ​ບາງ​ຕອນ​ທ່ານ​ຮອງລັດຖະມົນຕີ ໄດ້​ຍົກ​ໃຫ້​ເຫັນ​ເຖິ່ງ​ແຜນ​ນະ​ໂຍບາຍ, ການອອກ​ນິຕິ​ກໍາ ​ແລະ ກົນ​ໄກ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງລົດ​ບັນທຸກ​ໜັກ​ນຳໜັກ​ເກີນ.ໂດຍສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ໄດ້ສະ​ເໜີລັດຖະບານຕິດຕັ້ງ ສະຖານີ ຕິດຊັ່ງນໍ້າໜັກຢູ່ບ່ອນຕ່າງໆຄືນໃໝ່ ​ໂດຍ​ນຳ​ໃຊ້ລະບົບຊິງຊັ່ງແບບທັນສະໄໝ. ໃຫ້ທ້ອງຖິ່ນມີສ່ວນຮ່ວມໃນການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດ ໂດຍໃຫ້ເປັນຜູ້ປະຕິບັດປັບໃໝ່ນໍ້າໜັກເກີນ, ສ່ວນກະຊວງເປັນຜູ້ຄຸ້ມຄອງຕິດຕາມ. ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນີ້​ກໍ​ຈະ​ໄດ້ຮີບຮ້ອນປັບປຸງນິຕິກໍາໃຕ້ກົດໝາຍຈໍານວນໜຶ່ງຄືນໃໝ່ໃຫ້ຮັດກຸມຂື້ນກ່ວາເກົ່າ ໂດຍສະເພາະກົດໝາຍວ່າດ້ວຍ ການຂົນສົ່ງທາງບົກ. ພ້ອມ​ທັງ​ໄດ້​ສະ​ເໜີ​ກົນ​ໄກ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ ການຄຸ້ມຄອງລົດບັນທຸກນ້ຳໜັກເກີນຄືນໃໝ່ໃນທົ່ວ ປະເທດ ​ໂດຍ​ສົມທົບ​ກັບ​ທຸກ​ພາກສວ່ນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ​ໃນ​​ເວລາຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ວຽກ​ງານຕົວ​ຈິງ​.

ສໍາລັບການຄຸ້ມຄອງການຂົນສົ່ງໂດຍສານ ແລະ ສະຖານີລົດຂົນສົ່ງໂດຍສານນັ້ນ ທ່ານສະ​ເໜີວ່າ ​ໃຫ້ບັນດາພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ ແລະ ນະຄອນຫຼວງ ປຶກສາຫາລືກັນກ່ຽວກັບການແລ່ນລົດ ລະຫວ່າງ ແຂວງ ຫາ ແຂວງ ເພາະໄດ້ມີລະ ບຽບການແລ້ວ, ​ໃຫ້​ພ້ອມ​ກັນເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດລະບຽບ ການກໍານົດສາຍທາງ ສໍາລັບລົດປະຈໍາທາງ ແລະ ບໍ່ປະຈໍາ ທາງ ​ແລະ ເຂັ້ມງວດໃນການຈອດລົດ. ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນີ້ ກະຊວງ ຍທຂ ກໍຕ້ອງ​ສຸ່ມ​ໃສ່​ການຕິດຕາມ ແລະ ກວດກາ, ເປັນເຈົ້າກາກວດກາ  ແລະ ເກັບກໍາຂໍ້ມູນ ຄວາມຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍຂອງການສ້າງຕັ້ງສະຖານີ, ຖ້າບ່ອນໃດເຮັດ ບໍ່ຖືກຕ້ອງ ກໍຕ້ອງໃຫ້ຢຸດຕິ.

 

ການຄຸ້ມຄອງການຂຶ້ນທະບຽນພາຫະນະ, ການພິມໃບທະບຽນ ແລະ ໃບຂັບຂີ່, ຕ້ອງຫັນເປັນທັນສະໄໝ​ໂດຍ​ປະສານ ສົມທົບກັບພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງປັບປຸງວຽກງານການຄຸ້ມຄອງຂື້ນທະບຽນ, ການພິມໃບທະບຽນ ແລະ ການຂັບຂີ່, ເຊື່ອມ ຕໍ່ ແລະ ເປັນເອກະພາບກັບ ກະຊວງການເງິນ, ກະຊວງອຸດສະຫະກຳ-ການຄ້າ ແລະ ກະຊວງປ້ອງກັນຄວາມສະຫງົບ. ​ເພື່ອ​ສ້າງ​ລະບົບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ວຽກ​ງານ​ດັ່ງກ່າວ​ໃຫ້​ມີ​ຄວາມ​ເປັນ​ເອກະ​ພາບ​ກັນ ​ແລະ ລວມສູນ​ໃນ​ຂອບ​ເຂດ​ທົ່ວ​ປະ​ເທດ, ສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງພາຍໃນ, ສ້າງຄວາມສະດວກ, ວ່ອງໄວ, ປະຢັດ ແລະ ສາມາດລົບລ້າງຫາງສຽງຂອງສັງຄົມ ກ່ຽວກັບຄວາມຊັກຊ້າ, ຄວາມບໍ່ສະດວກ ແລະ ບໍ່ໂປ່ງໃສໃນຜ່ານມາໃຫ້ໝົດໄປເທື່ອລະກ້າວ.

ການແກ້ໄຂບັນຫາການຈາລະຈອນແອອັດ ແລະ ອຸປະຕິເຫດຕາມທ້ອງຖະໜົນ. ຈະຕ້ອງ​ຕິດພັນກັບການວາງແຜນ ແລະ ຄຸ້ມຄອງຜັງເມືອງ ແລະ ສິ່ງປຸກສ້າງທີ່ຖືກຕ້ອງ, ມີຄວາມກົມກຽວຢ່າງເປັນລະບົບຄົບຊຸດ ແລະ ມີການປະສານງານ ກັບທຸກພາກສ່ວນກ່ຽວຂ້ອງ ລວມທັງການນໍາໃຊ້ທີ່ດິນ. ພ້ອມ​ກັນ​ນີ້​ກໍ່ສ້າງລະບົບ, ກົນໄກ ຕິດຕາມກວດກາມາດຕະຖານ ເຕັກນິກພາຫະນະລົດຂົນສົ່ງໂດຍສານ ແລະ ເຂັ້ມງວດກວດກາຕໍ່ຜູ້ຂັບລົດໂດຍສານ. ເປັນເຈົ້າການຄົ້ນຄ້ວາສັງລວມ ແລະ ສະເໜີລັດຖະບານ ເພື່ອຜ່ານຮ່າງແຜນຍຸດທະສາດການຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງ ທີ່ເປັນມິດຕໍ່ສີ່ງແວດລ້ອມຂອງ ສປປ ລາວ (EST) ຮອດປີ 2025 ແລະ ວິໄສທັດຮອດປີ 2030. ພ້ອມ​ກັນ​ນີ້​ກໍ​ຕ້ອງເປັນເຈົ້າການສົມທົບກັບ ພະແນກ ຍທຂ ທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ພາກສ່ວນ ປກສ ແກ້ໄຂສະພາບຄວາມແອອັດ ແລະ ອຸປະຕິເຫດທາງຖະໜົນ ທັງແບບສະເພາະໜ້າ ແລະ ຍືນຍົງ, ພ້ອມທັງມີການຕິດຕາມ, ກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນ ໃນແຕ່ລະໄລຍະ.

 

Additional information