ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ກອງປະຊຸມເປີດກວ້າງທາບທາມຄຳເຫັນໃສ່ເນື້ອໃນຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການລົດໄຟ

ໃນວັນທີ 12-15 ມິຖຸນາ 2018 ຢູ່ທີ່ຣີສອດນາປາກວາງ, ແຂວງວຽງຈັນ ໄດ້ເປີດກອງປະຊຸມເປີດກວ້າງທາບທາມ ຄຳເຫັນໃສ່ເນື້ອໃນຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການລົດໄຟ ໃຫ້ກຽດການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ວຽງສະຫວັດ ສີພັນດອນ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ,​ ທ່ານ ສຈ ປອ. ບຸນເຫລື່ອມ ສີສຸລາດ ຜູ້ຊ່ວຍລັດຖະມົນຕີ. ເຂົ້າຮ່ວມມີບັນດາ ທ່ານຫົວໜ້າກົມ, ທ່ານ ຮອງຫົວໜ້າກົມ, ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ, ບັນດາທ່ານທີ່ມາຈາກສຳນັກງານອົງການ, ກະຊວງກ່ຽວຂ້ອງ, ພະນັກງານຫຼັກແຫຼ່ງ, ພະນັກງານວິຊາການ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ ຈຳນວນ 70 ທ່ານ.

ກອງ​ປະຊຸມ​​ໃນ​ຄັ້ງນີ້​ແມ່ນ​ເພື່ອ​ຄົ້ນຄ້ວາ ​ແລະ ປະກອບ​ຄຳ​ຄິດ​ເຫັນ​ຢ່າງ​ເປີດ​ກ້ວາງ, ສ້າງສັນ ​ແລະ ຫຼາກ​ຫຼາຍ​ເຂົ້າ​ໃຊ້​ເນື້ອ​ໃນ​ຮ່າງກົດໝາຍວ່າ​ດ້ວຍ ການ​ລົດ​ໄຟ (ສະບັບ​ສ້າງ​ໃໝ່), ​ແນ​ໃສ່​ຮັບປະກັນ​ໃນ​ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ​ກົດໝາຍ​ດັ່ງກ່າວ​ໃນ​ຕໍ່ໜ້າ​ໃຫ້​ມີ​ປະສິດທິ​ຜົນ. ກົດໝາຍ​ສະບັບ​ນີ້ ກະຊວງ ຍທຂ ​ໄດ້​ສະ​ເໜີ​ເຂົ້າ​ໃນ​ແຜນການ​ສ້າງ ​ແລະ ປັບປຸງ​ກົດໝາຍ​ຂອງ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ໃນ​ປີ 2018 ​ແລ້ວ.

​ເນື່ອງ​ຈາກ​ວ່າ ວຽກ​ງານ​ການ​ລົດ​ໄຟ​ມີ​ການ​ຂະຫຍາຍຕົວ ນັບ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ປີ 2005-2008 ກໍ່​ໄດ້​ມີ​ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟທຳ​ອິດ 3,5 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​ຊຶ່ງ​ເປັນ​ເສັ້ນທາງ​ລົດ​ໄຟ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ຊາຍ​ແດນ​ລະ​ຫ່ວາງລາວ-​​ໄທ  (ທ່າ​ນາ​ແລ້ງ-​ໜອງ​ຄາຍ) ຕໍ່​ມາ​ປີ 2017 ກໍ່​ໄດ້​ມີ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດ​ໄຟ​ລາວ-​ຈີນ ນັບ​ຕັ້ງ​ແຕ່​ຊາຍ​ແດນ​ລາວຈີນ(ດານ​ສາກົນ​ບໍ​ເຕັນ) ຮອດ​ນະຄອນ ຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 409 ກິ​ໂລ​ແມັດ ​ແລະ ວຽກ​ງານ​ການ​ລົດ​ໄຟ​ນີ້ ຍັງ​ຈະ​ມີ ການ​ຂະ​ຫຍາ​ຍຕາ​ໜ່າ​ງ​ເສັ້ນທາງ, ການ​ພັດທະນາ​ດ້ານ​ອື່ນໆ​ໃນ​ອານາ​ຄົດ​ອັນ​ໃກ້​ນີ ສະນັ້ນ, ​ເພື່ອ​ຮັບປະກັນ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ບໍລິຫານ​ດ້ວຍ​ກົດໝາ​ຍ​ໃນ​ຂົງ​ເຂດ​ວຽກ​ງານ​ການ​ລົດ​ໄຟ​ທີ່​ໄດ້​ກ່າວ​ມາ​ຂ້າງ​ເທິງ​ນັ້ນ​ໃຫ້​ມີ​ປະສິ​ດທິພາ​ບ ​ແລະ ມີ​ປະສິດທິ​ຜົນ​ສູງ ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ມີ​ນິຕິ​ກຳ​ທີ່​ຮັດກຸມ, ກຳນົດ ​ແລະ ວາງຫຼັກການ​ລະອຽດ​ໃສ່​ເນື້ອ​ໃນ​ກົດໝາຍ​ຢ່າງ​ຈະ​ແຈ້ງ​ເພື່ອ​​ໃຫ້​ແທດ​ເໝາະ ​ແລະ ສອດ ຄ່ອງ​ກັບ​ສະພາບ​ການ​ພັດ​ທະນາ​ເສດຖະກິດ-​ສັງຄົມ ພ້ອມ​ທັງ​ເປັນ​ເຄື່ອງມື​ໃນ​ການ​ຮອງ​ຮັບ​ການ​ຂະຫຍາຍຕົວ​ຂອງ​ເສດຖະກິດ​ຂອງ​ປະ​ເທດ ຮັບປະກັນ​ການ​ເຊື່ອມ​ຈອດ, ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ໃນ​ພາກ​ພື້ນ ​ແລະ ສາກົນ.

  ໃນໂອກາດນີ້ທ່ານ ຮອງລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ເໜັ້ນໜັກໃຫ້ບັນດາແຂກເຂົ້າຮ່ວມພ້ອມກັນເອົາໃຈໃສ່ ຄົ້ນຄວ້າແລກປ່ຽນຄຳຄິດຄຳເຫັນໃສ່ຮ່າງກົດໝາຍວ່າດ້ວຍການລົດໄຟ (ສະບັບສ້າງໃໝ່) ເພື່ອເຮັດໃຫ້ກົດໝາຍດັ່ງ ກ່າວຮັບປະກັນໃຫ້ມີປະສິດທິຜົນ ແລະ ທັນ​ສະ​ເໜີ​ຕໍ່​ກອງ​ປະຊຸມ​ສະພາ​ແຫ່ງ​ຊາດ ປີ 218 ຕາມ​ແຜນການ​ທີ່​ຄາດ​ໄວ້.

 

 ກວດແກ້ໂດຍ ທ່ານ ວຽງຄອນ ວົງຄຳຈັນ

ຂຽນຂ່າວໂດຍ ທ່ານ ຈັນທະລາ ຂັນທະວີໄຊ

 

 

 

 

 

 

ພິທີລົງນາມບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການອອກໃບອະນຸຍາດທາງດ້ານເຕັກນິກນຳເຂົ້າຍານພາຫະນະ ໂດຍຜ່ານລະບົບແຈ້ງພາສີປະຕູດຽວແຫ່ງຊາດ

ວັນທີ 18 ພຶດສະພາ ຜ່ານມາທີ່ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ກົມຂົນສົ່ງ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ກົມພາສີ ກະຊວງການເງິນ ໄດ້ເຊັນບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈການຮ່ວມມື ເພື່ອທົດລອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລະບົບແຈ້ງພາສີ ປະຕູດຽວ. ໃນການຄຸ້ມຄອງ ການນຳເຂົ້າສິນຄ້າປະເພດພາຫະນະໂດຍເຊັນສັນຍາຂອງ ທ່ານ ປອ. ບຸນຕາ ອອ່ນນາວົງ ຫົວໜ້າກົມຂົນສົ່ງ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ກັບ ທ່ານ ບຸນປະເສີດ ສີກຸນລະບຸດ ຮັກສາການ ຫົວໜ້າກົມພາສີ ກະຊວງການເງິນ, ມີບໍລິສັດຮ່ວມພັດທະນາລະບົບແຈ້ງພາສີປະຕູດຽວ, ພະນັກງານ-ລັດຖະກອນ, ເຈົ້າໜ້າທີ່ພາສີເຂົ້າຮ່ວມ.

ການເຊັນບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈໃນຄັ້ງນີ້ ເພື່ອກຳນົດສິດ ແລະ ຄວາມຮັບຜິດຊອບກ່ຽວກັບການນຳໃຊ້ລະບົບແຈ້ງ ພາສີປະຕູດຽວ ເຂົ້າໃນການຄຸ້ມຄອງກວດກາ ແລະ ແລກປ່ຽນຂໍ້ມູນກ່ຽວກັບການນຳສິນຄ້າປະເພດພາຫະນະ ລະຫວ່າງກົມຂົນສົ່ງ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ​ ​​ແລະ ກົມພາສີ ກະຊວງການເງິນ, ລະບົບແຈ້ງພາສີປະຕູດຽວ ( Lao National Single Window – LNSW ) ແມ່ນລະບົບການເຊື່ອມໂຍງຂໍ້ມູນແບບລວມສູນທີ່ມີຄວາມ ສະດວກ, ປອດໄພ, ວ່ອງໄວ ແລະ ໂປ່ງໃສໃນຮູບແບບເອເລັກໂທຣນິກ ລະຫ່ວາງຜູ້ປະກອບການ ແລະ ຂະແໜງ ພາກລັດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໃນການນຳເຂົ້າ - ສົ່ງອອກສິນຄ້າລະຫ່ວາງປະເທດ.

ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດລະບົບແຈ້ງພາສີ ປະຕູດຽວຈະຊ່ວຍອຳນວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບການໃນການ ຂໍອອກໃບອະນຸຍາດ ແລະ ໃບຢັ້ງຢືນຕ່າງໆຜ່ານລະບົບອອນລາຍແບບຄົບວົງຈອນກັບພາກລັດ ເຊິ່ງຜູ້ປະກອບການ ສາມາດຮັບ - ສົ່ງຂໍ້ມູນຜ່ານລະບົບເອເລັກໂທຣນິກດັ່ງກ່າວກັບພາກລັດ ໂດຍບໍ່ຈຳເປັນຕ້ອງໄປຕິດຕາມພົວພັນໂດຍ ກົງກັບຫ້ອງການ ຫຼຶື ສຳນັກງານລັດດ້ວຍຕົນເອງຄືກັັບໃນເມື່ອກ່ອນ ແລະ ເຈົ້າໜ້າທີ່ໆກ່ຽວຂ້ອງກໍ່ສາມາດກວດກາ ຄວາມຖືກຕ້ອງຂອງຂໍ້ມູນ ແລະ ສາມາດອະນຸມັດເອກະສານໄດ້ທາງອອນລາຍເຊັນກັນ.

ໄລຍະທຳອິດລະບົບປະກອບມີ 2 ໂມດູນຫຼັກຄື: ໂມດູນການອອກໃບອະນຸຍາດ ( E-Permit )  ແລະ ໂມດູນກັບການສົ່ງສິນຄ້າ ( Manifest ). ປະຈຸບັນການພັດທະນາລະບົບແຈ້ງພາສີປະຕູດຽວ ໄດ້ສຳເລັດຕົ້ນແບບ ຂອງລະບົບ ເຊິ່ງໄລຍະທີ່ຜ່ານມາກໍ່ໄດ້ມີການລົງນາມບົດບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈຮ່ວມ ກັບກົມການນຳເຂົ້າ-ສົ່ງອອກ ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າເພື່ອທົດລອງອອກໃບອະນຸຍາດນຳເຂົ້າພາຫະນະ ໃຫ້ແກ່ຜູ້ປະກອບການ ຈຳນວນໜຶ່ງເຊິ່ງເຫັນວ່າລະບົບມີຄວາມພ້ອມ ແລະ ສາມາດນຳໃຊ້ໄດ້ໂດຍພື້ນຖານ. ຫຼັງຈາກນັ້ນ, ຈຶງໄດ້ຜັນຂະ ຫຍາຍໄປສູ່ຂະແໜງການອື່ນໆເຊັ່ນ: ກົມເຕັກໂນໂລຊີ, ຂໍ້ມູນ - ຂ່າວສານກະຊວງວິທະຍາສາດ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ ອອກໃບຢັ້ງຢືນເຫັນດີ ແລະ ຮັບຮູ້ການນໍຳໃຊ້ລາຍເຊັນດີຈີຕອລທີ່ມີການປ້ອງກັນຂອງຕ່າງປະເທດ ທີ່ນຳໃຊ້ໃນ ລະບົບແຈ້ງພາສີປະຕດຽວແຫ່ງຊາດ ແລະ ການລົງນາມໃນລະບົບບັນທຶກຄວາມເຂົ້າໃຈການນຳໃຊ້ລະບົບ LNSW  ລະຫວ່າງກົມຂົນສົ່ງ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ກົມພາສີ, ກະຊວງການເງິນ ໃນຄັ້ງນີ້, ກົມຂົນສົ່ງ ຈະເລີ່ມນຳໃຊ້ລະບົບນີ້ເພື່ອອກໃບອະນຸຍາດທາງ ດ້ານເຕັກນິກການນຳເຂົ້າຍານພາຫະນະ ໃຫ້ມີຄວາມສະດວກ, ວ່ອງໄວ ແລະ ກະທັດຫັດກ່ວາເກົ່າ ເຊິ່ງຜູ້ປະກອບການສາມາດສົ່ງຄຳຮ້ອງເພື່ອ ຂໍໃບອະນຸຍາດຈາກກົມຂົນສົ່ງແບບ ອອນລາຍໄດ້ເຊັ່ນດຽວກັນ.

ການນຳໃຊ້ລະບົບແຈ້ງພາສີປະຕູດຽວ ຖືເປັນໜຶ່ງບາດກ້າວທີ່ສຳຄັນ ເພື່ອແນໃສ່ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ທຸກ ຂົງເຂດຂອງວຽກງານ ເຊິ່ງຈະເຮັດໃຫ້ລະບົບແຈ້ງເຕືອນພາສີປະຕູດຽວຂອງ ສປປ ລາວ ກ້າວໄປສູ່ຄວາມທັນສະໄໝ ແລະ ສາມາດເຊື່ອມໂຍງເຂົ້າກັບລະບົບແຈ້ງພາສີປະຕູດຽວ ຂອງອາຊຽນໃນອານາຄົດ.

 

 

 

ທ່ານຮອງລັດຖະມົນຕີ ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມການຮ່ວມມືເສດຖະກິດ ອ່າວເປີຍປູ້ ຄັ້ງທີ 10 ແລະ ກອງປະຊຸມການພັດທະນາແລວທາງເສດຖະກິດຈີນ ແລະແຫຼມອິນໂດຈີນ ຄັ້ງທີ 2

ກອງການ​ຮ່ວມ​ມື​ເສດ​ຖະ​ກິດ ​ອ່າວ​ເປີຍ​ປູ້ ​ຄັ້ງ​ທີ 10 ແລະ ກອງປະຊຸມການ​ພັດ​ທະ​ນາ​ແລວ​ທາງ​ເສດ​ຖະ​ກິດ​ຈີນ ​ແລະ ແຫຼມ​ອິນ​ໂດຈີນ​ ຄັ້ງ​ທີ 2, ຢູ່​ນະ​ຄອນ​ນານ​ນິງ, ​ເຂດປົກຄອງຕົນເອງກວາງ​ຊີ​ ສ​ປ ຈີນ​, ໃນ​ວັນ​ທີ 22-25 ພຶດ​ສະ​ພາ​ 2018 (The 10th Pan-Beibu Gulf Economic Cooperation Forum & The Second China-Indochina Peninsula Economic Cooperation Corridor Development Forum):  ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວຈັດຂື້ນໂດຍການ ເປັນປະທ່ານຮ່ວມ ແລະ ເປັນຜູ້ກ່າວເປີດກອງປະຊຸມ ຂອງທ່ານ​ Ma Biao, ຮອງປະທານທີ່ປືກສາການເມືອງແຫ່ງ ຊາດ ສປ ຈີນ   ແລະ ທ່ານ Lu Xinshe, ເລຂາພັກເຂດປົກຄອງຕົນເອງເຜົ່າຈ່ວງກວາງຊີ , ນອກຈາກນັ້ນຍັງມີ, ທ່ານ ນາງ  Gao Yan, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງການຄ້າ ສປ ຈີນ, ບັນດາທ່ານລັດຖະມົນຕີ, ຮອງລັດຖະມົນຕີ ແລະ ຜູ້ ຕາງໜ້າຈາກບັນດາປະເທດອາຊຽນ (ນອກຈາກປະເທດ ອິນໂດເນເຊຍ), ບັນດາປະເທດທີ່ນອນໃນໜຶື່ງແລວ, ໜື່ງ ເສັ້ນທາງຈໍານວນໜື່ງ ແລະ ແຂກທີ່ຖືກເຊີນຈາກພາກສ່ວນລັດ-ທຸລະກິດຈາກສູນກາງ ແລະ ທ້ອງຖິນຂອງ ສປ ຈີນ ແລະ ນັກວິຊາການຈາກ ບັນດາປະເທດທີ່ກ່າວມາຂ້າງເທິງ ລວມທັງໝົດປະມານ  500 ກວ່າທ່ານ.

ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວແມ່ນກອງປະຊຸມເວທີປືກສາຫາລືລະດັບສູງ, ຈຸດປະສົງກອງປະຊຸມແມ່ນເພື່ອປືກສາຫາລືກ່ຽວກັບ ຂົ້ວການເຕີບໂຕໃໝ່ລະຫວ່າງຈີນ-ອາຊຽນ  ເພື່ອບັນລຸເປົ້າໝາຍການພັດທະນາແບບຍືນຍົງໃນເຂດອ່າວເປີຍປູ້, ສ້າງ ເວທີປືກສາຫາລືແບບປົກກະຕິເປີດກ້ວາງ ແລະມີປະສິດທິຜົນ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມເຂົ້າອົກເຂົ້າໃຈ  ແລະ ເຊື່ອໝັ້ນເຊິ່ງ ກັນ ແລະ ກັນ, ລົງເລິກການຄ້າ-ການລົງທຶນ, ຊຸກຍູ້ແລກປ່ຽນດ້ານເສດຖະກິດລະຫວ່າງບັນດາປະເທດໃນຂົງເຂດ, ພົວພັນຮ່ວມມືກັນພັດທະນາແບບຕ່າງຝ່າຍໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດ,  ສ້າງຮູບແບບການພັດທະນາໃໝ່ລະຫວ່າງຈີນ-ອາ ຊຽນ.  ກອງປະຊຸມໃນຄັ້ງນີ້ໄດ້ຮ່ວມກັນປືກສາຫາລືພາຍ ໃຕ້ຫົວຂໍ້ “ ແລວທາງຂົນສົ່ງທິດໃຕ້ ແລະ ເສັ້ນທາງການຄ້າ ສາກົນສາຍໃໝ່ທາງບົກ ແລະ ທາງທະເລ” (The Southern Transport Corridor & A New International Trade Route Across Land and  Over sea).

       ກອງ​ປະ​ຊຸມ​​ເວ​ທີ​ປຶກ​ສາ​ຫາ​ລື​ຮ່ວມ​ມື​ເສດ​ຖະ​ກິດອ່າວ​ເປີຍ​ປູ້​ຖືກສ້າງ​ຕັ້ງ​ຂຶ້ນ​ແຕ່​ປີ 2006 ເປັນຕົ້ນມາ, ກອງປະຊຸມ ຄັ້ງນີ້ໄດ້ທົບທວນຄືນ ຜົນຂອງກອງປະຊຸມ ຄັ້ງທີ 9 ທີ່ຜ່ານມາ ເຊີ່ງໄດ້ຕີລາຄາສູງຕໍ່ຄວາມຄືບໜ້າໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິ ບັດ,ໃນ 12 ປີ ທີ່ຜ່ານມາກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວ ໄດ້ເອົາໃຈໃສຈັດຕັ້ງປະຕິບັດພາລະກິດໃນການສົ່ງເສີມຄວາມຮ່ວມມື ທາງດ້ານເສດຖະກິດຂອງອ່າວ​ເປີຍ​ປູ້  ( Pan-Beibu Gulf ), ໂດຍໄດ້​ຍຶດ​ໝັ້ນອຸ​ດົມ​ການ​​ທີ່​ຊຸກ​ຍູ້​ການ​ພັດ​ທະ​ນາ ​ແລະ ​ຮ່ວມ​ມື​ຂອງ​ພາ​ກ​ພື້ນ​ອ່າວ​ເປີຍ​ປູ້, ຍຶດ​ໝັ້ນ​ຫຼັກ​ການ  " ທ່າ​ແຮງ​ຊວ່ຍ​ຊູ​ຍູ້​ໜູນ​ກັນ, ການ​ຮ່ວມ​ມື​ຕ່າງ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ​ມີ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ ​ແລະ ​ພັດ​ທະ​ນາ​ຈະ​ເລີນ​ຮຸ່ງ​ເຮືອງ​ຮ່ວມ​ກັນ ",    ຕັ້ງ​ໜ້າ​ຊຸກ​ຍູ້​ໃຫ້​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ພາ​ກ​ພື້ນ​ອ່າວ​ເປີຍ​ປູ້​ຈາກ​ຂໍ້​ລິ​ເລີ່ມ​ ແລະ ຈາກຄວາມ​ເປັນ​ເອ​ກະ​ພາບ​ກ້າວ​ໄປ​​ສູ່​ການ​ປະ​ຕິ​ບັດ​ຕົວ​ຈິງ, ຈາກ​ການ​ຮ່ວມ​ມື​ກ້າວ​ໄປ​ສູ່​ຕ່າງ​ຝ່າຍ​ຕ່າງ​ມີ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ, ໄດ້​ຮັບ​ໝາກ​ຜົນ​ອຸ​ດົມ​ສົມ​ບູນ, ສ້າງ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍດ​ໃຫ້​ແກ່​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ຂອງ​ປະ​ເທດ​ຕ່າງໆ​ໃນ​ພາກ​ພື້ນແຫ່ງນີ້.

ກອງປະຊຸມໄດ້ຕົກລົງເປັນເອກະພາບກັນວ່າປີ 2018 ແມ່ນປີທຳອິດຄົບຮອບການກ່າວສູນທອນຟົດຂອງ  ທ່ານ  ສີຈິງພີງ ປະທານປະເທດ ສປ ຈີນ ໃນກອງປະຊຸມເວທີເສດຖະກິດພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ສຳຄັນ “ໜື່ງແລວ-ໜື່ງເສັ້ນທາງ”  ສຳລັບການຮ່ວມມືສາກົນ ແລະ ແມ່ນຄົບຮອບ 15 ປີຂອງການເປັນຫຸ້ນສ່ວນທາງຍຸດທະສາດຈີນ-ອາຊຽນ.  

 ໃນກອງປະຊຸມ ຄັ້ງນີ້ ທ່ານ  ສັນຕິສຸກ ສິມມາລາວົງ, ຮອງລັດຖະມົນຕີ  ໄດ້ມີຄໍາເຫັນໃນເວທີສົນທະນາພາຍໃຕ້ ຫົວຂໍ້ “ເສັ້ນທາງການຄ້າສາກົນສາຍໃໝ່ທາງບົກ ” (A New International Trade Route Across Land), ພາຍໃຕ້ສາຍພົວພັນມິດຕະພາບ ແລະການຮ່ວມມື ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ  ແລະ ສປ ຈີນ ໄດ້ມີມາແຕ່ດົນນານແລ້ວ ນັ້ນ, ບົນຈິດໃຈ 4 ດີທີ່ວ່າ: ເພື່ອນບ້ານທີ່ດີ, ຄູ່ຮ່ວມທີ່ດີ, ເພື່ອນທີ່ດີ ແລະ ສະຫາຍທີ່ດີ, ສປປ ລາວ  ແລະ ສປ ຈີນ ໄດ້ເພີ້ມທະວີການຮ່ວມມືກັນຫລາຍລະດັບ, ນັບທັງລະດັບສອງຝ່າຍ ແລະ ຫຼາຍຝ່າຍ, ໂດຍສະເພາະໃນການພັດທະ ນາໂຄງລ່າງພື້ນຖານເພື່ອສະຫນັບສະຫນູນນະໂຍບາຍແຫ່ງຊາດຂອງ ສປປ ລາວ ໃນການຫັນປ່ຽນຈາກປະເທດ ທີ່ບໍ່ ມີຊາຍແດນຕິດຈອດກັບທະເລ ໃຫ້ກາຍເປັນປະເທດເຊື່ອມໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດ ແລະ ບໍລິການທາງຜ່ານທີ່ມີປະສິດທິຜົນ ຕາມແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມແຫ່ງຊາດ. ໃນປັດຈຸບັນ, ພາຍໃຕ້ແນວຄິດລິເລີ້ມໜຶ່ງແລວ, ໜຶ່ງເສັ້ນທາງ ຂອງ ສປ ຈີນ (The Belt and Road  Initiative) ແລະ ແລວເສດຖະກິດ ລາວ-ຈີນ , ທີ່ປະທານ ສີຈິງພີງ ໄດ້ປະກາດ ໄວ້ໃນການຢຽ້ມຢາມລັດຖະກິດ ສປປ ລາວ ໃນເດືອນ ພະຈິກ 2017 ທີ່ມີຄວາມໝາຍຄວາມສຳຄັນໃນການເຊື່ອມ ໂຍງ-ເຊື່ອມຈອດລະຫວ່າງຈີນ-ອາຊຽນ ນັ້ນ,  ສປປ ລາວ ໄດ້ກະກຽມຄວາມພ້ອມ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການ ພັດທະນາໂຄງລ່າງພື້ນຖານຕາມນະໂຍບາຍດັ່ງກ່າວເປັນຕົ້ນແມ່ນ: ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລາວ-ຈີນ, ໂຄງການ ກໍ່ສ້າງທາງດ່ວນວຽງຈັນ-ວັງວຽງ-ຫລວງພະບາງ-ບໍ່ເຕັນ,  ທາງດ່ວນວຽງຈັນ-ປາກເຊ ແລະ ສິ່ງອຳນວຍຄວາມສະດວກ ຕ່າງໆຕາມເສັ້ນທາງ ເຊັ່ນ: Logistics, ການຄ້າ, ການທ່ອງທຽ່ວ, ດ້ວຍຮູບແບບການລົງທຶນສຳປະທານ (BOT) ແລະ ແບບມີສ່ວນຮ່ວມຂອງພາກລັດ ແລະ ພາກທຸລະກິດ (PPP), ບົນພື້ນຖານຕ່າງຝ່າຍຕ່າງມີຜົນປະໂຫຍດຮ່ວມກັນ ແລະ ນຳຜົນປະໂຫຍດສູງສຸດມາສູ່ ສປປ ລາວ.

ຂຽນບົດ ໂດຍ: ທອງປານ ອິນທະຈັກ, ຫົວໜ້າພະແນກສັງລວມ ແລະ ພິທີການ, ຫ້ອງການກະຊວງ ຍທຂ

ພິທີເຊັນສັນຍາ ຈົດໝາຍສະແດງເຈດຈຳນົງເພື່ອສືບຕໍ່ການຮ່ວມມື ປີ 2018-2020 ລະຫວ່າງ ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ສປປ ລາວ ແລະ ກະຊວງ ຂົນສົ່ງ ແລະ ໂຍທາທິການ ລັດແຟຼນເດີ ແຫ່ງຣາຊະອານະຈັກແບນຊິກ.

ໃນວັນວັນທີ 14 ພຶດສະພາ 2018 ຢູ່ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມ ກົມໂຍທາທິການທາງນ້ຳ ໄດ້ມີພິທີເຊັນສັນຍາ ຈົດໝາຍສະແດງ ເຈດຈຳນົງເພື່ອສືບຕໍ່ການຮ່ວມມື ປີ 2018-2020 ລະຫວ່າງ ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ສປປ ລາວ ແລະ ກະຊວງ ຂົນສົ່ງ ແລະ ໂຍທາທິການ ລັດແຟຼນເດີ ແຫ່ງຣາຊະອານະຈັກແບນຊິກ ໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມນຳໂດຍ ທ່ານ ມັດ ສູນມາລາ ຜູ້ຊ່ວຍລັດຖະມົນຕີ, ທ່ານ ບົວຜັນ ເທດດາວັນ ຮອງຫົວໜ້າກົມໂຍທາທິການທາງນ້ຳ, ທ່ານ ຄຳຫຼ້າ ພົມ ມະວັນ ຮອງຫົວກົມ ແຜນການ ແລະ ການຮ່ວມມື, ທ່ານ ສິລິພອນ ອິນທິລາດ ຫົວໜ້າສະຖາບັນຝຶກອົບຮົມ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ທ່ານ ສົມພອນ ຫຼວງລາດ ຫົວໜ້າພະແນກຂົນສົ່ງທາງນ້ຳ, ທ່ານ ສຸກສະຫວັນ ທິທະວົງ ຜູ້ປະສານງານໂຄງການ ກົມໂຍທາທິການທາງນ້ຳ ແລະ ຄະນະຜູ້ແທນລັດແຟຼນເດີ ນຳໂດຍ Mr. Filip BOELAERT, Civ.Eng, Secretary General, Department of Mobility and Public Works, Government of Flanders, Chairman of the Delegation. Ms. Katrien Criel, Policy Officer Internationnal Affair, Department of Mobility and Public Works, Government of Flanders.

ກົມໂຍທາທິການທາງນໍ້າ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມເຊັນ ສັນຍາຈົດໝາຍສະແດງເຈດ ຈໍານົງ ເພື່ອສືບຕໍ່ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງນໍ້າລາວ-ແຟຼນເດີ ໃນປີ 2018-2020 ລະຫວ່າງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ແລະ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ລັດແຟຼນເດີ ແຫ່ງຣາຊະອານະຈັກແບນຊິກ ລະຫວ່າງວັນ ທີ 13-14 ພຶດສະພາ 2018; ຝ່າຍລາວໂດຍທ່ານ ມັດ ສູນມາລາ ຜູ້ຊ່ວຍລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຍທຂ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ແລະ ຝ່າຍຣາຊະອານາຈັກແບນຊິກໂດຍທ່ານ ຟີລິບ ໂບແລຼດ (Filip BOELAERT) ເລຂາທິ ການໃຫຍ່ ກະຊວງ ຍທຂ ລັດແຟຼນເດີ.

ທ່ານ ມັດ ສູນມາລາ ກ່າວວ່າ: ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງນ້ຳລາວ-ແຟຼນເດີ ເລີ່ມແຕ່ປີ 2001 ເຖິງປັດຈຸບັນ ຄື: ກະຊວງ ຍທຂ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ຈະຊ່ວຍບັນດາບໍລິສັດລັດແຟຼນເດີ ໂດຍອໍານວຍຄວາມສະດວກໃນການຮ່ວມມືຕາມຄວາມ ເໝາະສົມກັບບໍລິສັດລາວ, ມີການແລກປ່ຽນເອກະສານ ແລະ ການວາງສະແດງວັດຖຸອຸປະກອນກ່ຽວກັບ ການ ຂົນສົ່ງ ທາງນໍ້າ ແລະ ທ່າເຮືອ ເພື່ອສົ່ງເສີມໃຫ້ບໍລິສັດລາວ ແລະ ການຈັດຕັ້ງທັງສອງຝ່າຍ ສາມາດປະກອບສ່ວນຕາມໜ້າ ທີ່ສະເພາະ ໂດຍຜ່ານການສົ່ງເສີມດ້ານເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ຄວາມຮູ້ຂອງລັດແຟຼນເດີ, ການຮ່ວມມື ກັບຄູ່ຄ້າໃນ ສປປ ລາວ ພ້ອມທັງໂຄສະນາສິນຄ້າ ແລະ ເຕັກໂນໂລຊີ ຂອງລັດແຟຼນເດີ ໃຫ້ຮັບຮູ້ກ່ຽວກັບການປະມູນຈັດຊື້ລະດັບສາກົນ ທັງໝົດທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບວິຊາສະເພາະທີ່ພົວພັນເຖິງບົດບັນທຶກສະບັບນີ້.

ການຈັດກອງປະຊຸມ, ນອກຈາກຈະສະໜອງທາງດ້ານເອກະສານ ແລະ ຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ເພື່ອປະເມີນຄວາມເປັນ ໄປໄດ້ໃນການສ້າງຫຼັກສູດການຝຶກອົບຮົມພາຍໃຕ້ຫົວຂໍ້ ຄື: ຊ່ວຍເຫຼືອໃນການສ້າງຫຼັກສູດ ແລະ ຄູຝຶກສໍາລັບນາຍ ທ່າເຮືອ-ລູກເຮືອ ເພື່ອອອກໃບຢັ້ງຢືນຢ່າງຖືກຕ້ອງສອດຄ່ອງ ແລະ ການພັດທະນາຖານຂໍ້ມູນ ແລະ ເກັບກໍາຂໍ້ມູນ ທີ່ກ່ຽວຂ້ອງກັບສະຕິການຂົນສົ່ງ, ທ່າເຮືອ, ຕາຝັ່ງເຈື່ອນ ແລະ ການຄຸ້ມຄອງຄວາມສ່ຽງຕໍ່ໄພນໍ້າຖ້ວມ.

    

 

 ກວດແກ້ໂດຍ ທ່ານ ວຽງຄອນ ວົງຄຳຈັນ

ຂຽນຂ່າວໂດຍ ທ່ານ ຈັນທະລາ ຂັນທະວີໄຊ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Additional information