ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນມອບທຶນຊ່ວຍເຫຼືອໃຫ້ແກ່ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວຂະໜາດນ້ອຍ ທີ່ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

 ລັດຖະບານຍີ່ປຸ່ນໄດ້ໃຫ້ທຶນການຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ ເປັນຈຳນວນເງິນ 76,894 ໂດລາສະຫະລັດ ໃຫ້ແກ່ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວຂະໜາດນ້ອຍ ທີ່ເມືອງຊົນະບູລີ, ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ໂດຍຜ່ານໂຄງການເສີມສ້າງຄວາມໝັ້ນຄົງຂອງມະນຸດຂັ້ນຮາກຖານ (GGPs).

      ໃນວັນທີ 24 ມີນາ 2017 ໄດ້ມີການເຊັນສັນຍາໂຄງການ ທີ່ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນ ສົ່ງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ, ລະຫວ່າງ ທ່ານ ຄາຊູໂນຣິ ຄາວາດະ, ອຸປະທູດຍີ່ປຸ່ນ ປະຈຳ ສປປ ລາວ, ແລະ ທ່ານ ຄຳຕັນ ໝັນດາລາ ຫົວໜ້າຫ້ອງການໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ປະຈຳເມືອງ ຊົນນະບູລີ ແຂວງ ສະຫວັນນະເຂດ, ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂອງທ່ານ ນາງ ວິໄລຄຳ ໂພສາລາດ, ຮອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໃຫ້ກຽດເຂົ້າຮ່ວມເປັນສັກຂີພະຍານ.

      ໂຄງການກໍ່ສ້າງດັ່ງກ່າວ ແມ່ນຕັ້ງຢູ່ເມືອງຊົນນະບູລີ, ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ. ຊຶ່ງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ ເປັນເສັ້ນທາງການສັນຈອນຫຼັກຂອງປະຊາຊົນໃນທ້ອງຖິ່ນໃນການສັນຈອນເຂົ້າສູ່ເຂດໃຈກາງຂອງຕົວເມືອງ ແລະ ສະຖານທີ່ສາທາລະນະຕ່າງໆ, ຂົນສົ່ງສິນຄ້າ, ເດີນທາງໄປໂຮງຮຽນ ແລະ ສະຖານທີ່ເຮັດວຽກ. ເນື່ອງຈາກປະລິມານນ້ຳໃນແມ່ນ້ຳເຊວັນ ທີ່ເພີ່ມຂື້ນໃນລະດູຝົນ, ໄດ້ສ້າງຄວາມຍາກລຳບາກໃນການໄປມາຂອງປະຊາຊົນໃນທ້ອງຖິ່ນ. ດັ່ງນັ້ນ, ໂຄງການນີ້ຈຶ່ງມິຈຸດປະສົງທີຈະຍົກລະດັບຄຸນນະພາບການສັນຈອນໃນທ້ອງຖິ່ນ ແລະ ອຳນວຍຄວາມສະດວກໃຫ້ແກ່ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າ ແລະ ການບໍລິການ. ຊຶ່ງການກໍ່ສ້າງຂົວຄອນກີດດັ່ງກ່າວ ແມ່ນຈະສ້າງຜົນປະໂຫຍດໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນປະມານ 5,500 ຄົນ ທີ່ນຳໃຊ້ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ ໃນຊີວິດປະຈຳວັນ ແລະ ນັກຮຽນຈຳນວນ 70 ຄົນ ທີ່ເດີນທາງໄປໂຮງຮຽນຜ່ານຂົວດັ່ງກ່າວ.

      ໃນບົດປາໄສຂອງທ່ານ ຄາວາດະ ນັ້ນ, ເພິ່ນໄດ້ກ່າວວ່າ “ສິ່ງທີ່ສຳຄັນທີ່ສຸດ ສຳລັບໂຄງການນີ້ແມ່ນຈະນຳຜົນປະໂຫຍດມາໃຫ້ແກ່ຜູ້ຄົນພາຍໃນຊຸມຊົນຂັ້ນຮາກຖານເຊິ່ງເປັນເອກະລັກພິເສດຂອງໂຄງການ GGPs”.  ປະເທດຍີ່ປຸ່ນໄດ້ໃຫ້ການສະໜັບສະໜູນຕໍ່ຄວາມພະ ຍາຍາມຂອງລັດຖະບານລາວໃນການປັບປຸງໂຄງລ່າງພື້ນຖານທີ່ມີມາຫຼາຍປີ.ໂດຍຜ່ານໂຄງການGGP ນີ້, ຍີ່ປຸ່ນໄດ້ດໍາເນີນໂຄງການທັງໝົດ 505 ໂຄງການໃນ ສປປ ລາວ ນັບຕັ້ງແຕ່ປີ 1989 ເຊິ່ງໃນນັ້ນມີ 36 ໂຄງການທີ່ເປັນໂຄງການປັບປຸງໂຄງລ່າງພື້ນຖານໃຫ້ແກ່ຊຸມຊົນຂະໜາດນ້ອຍ.

ກອງປະຊຸມຄະນະວິຊາການຂົນສົ່ງທາງອາກາດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ່ 35

 

 ກອງປະຊຸມຄະນະວິຊາການຂົນສົ່ງທາງອາກາດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ່ 35 ແລະ ກອງປະຊຸມຍ່ອຍທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ (35 ASEAN Air Transport Working Group Meeting and Related Meetings) ໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ 6 ມີນາ 2017 ທີ່ໂຮງແຮມ Lao Plaza Hotel, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ວັນເພັງ ຈັນທະພອນ ຫົວໜ້າກົມການບິນພົນລະເຮືອນ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ໂດຍມີຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມ ຈາກເຈົ້າໜ້າທີ່ການບິນພົນລະເຮືອນ ແລະ ສາຍການບິນຂອງບັນດາປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ພ້ອມດ້ວຍ ປະເທດຄູ່ເຈລະຈາ ກອງປະຊຸມຈະດຳເນີນໄປເປັນເວລາ 5 ວັນ

 ໂດຍປະກອບມີ 5 ກອງປະຊຸມຍ່ອຍທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ ຄື: ກອງປະຊຸມຄະນະເຈລະຈາຂົນສົ່ງ ທາງອາກາດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 2 ຮອບທີ 9, ກອງປະຊຸມຍ່ອຍຄະນະວິຊາການຮ່ວມ ມືດ້ານເສດຖະກິດຂົນສົ່ງທາງອາກາດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 14, ກອງປະຊຸມສາຍການບິນອາຊຽນຄັ້ງທີ 31 ແລະ ກອງປະຊຸມຍ່ອຍຄະນະວິຊາການຮ່ວມມື ວາງແຜນຍຸດທະສາດວຽກງານຄຸ້ມຄອງ ການຈະລາຈອນທາງອາກາດອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 2.

 ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວແມ່ນກອງປະຊຸມລະດັບວິຊາການຂອງເຈົ້າໜ້າທີ່ການບິນພົນລະເຮືອນອາຊຽນ ເຊິ່ງ ສປປ ລາວ ໄດ້ຮັບກຽດເປັນເຈົ້າພາບ ໃນໄລຍະເວລາ 2 ປີ (2016-2017) ລວມທັງໝົດໄດ້ຈັດກອງປະຊຸມ 4 ຄັ້ງ. ກອງປະຊຸມຄັ້ງນີ້ເປັນຄັ້ງທີ 3 ເຊີ່ງມີຄວາມໝາຍຄວາມ ສຳຄັນສຳລັບປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ຕໍ່ກັບ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດການເປີດຕະຫຼາດການບິນ ດຽວອາຊຽນ ທີ່ເປັນໜຶ່ງໃນເປົ້າໝາຍອັນສຳຄັນ ເພື່ອບັນລຸຕາມແຜນດຳເນີນງານການ ເປີດປະຊາຄົມເສດຖະກິດອາຊຽນ (ASEAN Economic Community) ເວົ້າ ລວມ, ເວົ້າສະເພາະ ແມ່ນເປັນການຜັນຂະຫຍາຍນະໂຍບາຍເປີດກວ້າງຂອງລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ໂດຍ ຫັນເອົາປະເທດເປັນປະເທດບໍລິການທາງຜ່ານ. ເຊິ່ງໃນນີ້ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມຈະໄດ້ຄົ້ນຄວ້າ ແລະ ປຶກສາຫາລືກັນກ່ຽວກັບຂໍ້ຄົງຄ້າງ ແລະ ສິ່ງທ້າທາຍຕໍ່ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ການເປີດຕະຫຼາດ ການບິນ ດຽວອາຊຽນ ກໍ່ຄືນະໂຍບາຍການເປີດນານຟ້າເສລີອາຊຽນສະເພາະ ແມ່ນອົງປະກອບດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ເຕັກນິກ ສຳລັບການຂົນສົ່ງທາງອາກາດ ລະຫວ່າງປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນດ້ວຍກັນ ແລະ ກັບບັນດາຄູ່ ເຈລະຈາ ເຊັ່ນ: ສປ ຈິນ, ສ ເກົາຫຼີ, ສະຫະພາບເອີລົບ, ຍີ່ປຸ່ນ, ອິນເດຍ, ເຂດປົກຄອງພິເສດຫົງກົງ ສປ ຈີນ, ສະຫະລັດອາເມລິກາ ແລະ ລັດເຊຍ.

 ຄຽງຄູ່ນີ້ ກອງປະຊຸມຍັງຈະໄດ້ປຶກສາຫາລືກັນກ່ຽວກັບການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນວຽກ ຄະນະ ວິຊາການ ຂົນສົ່ງທາງອາກາດອາຊຽນ ສົກປີ 2016-2017, ຜົນຂອງກອງປະຊຸມເຈົ້າໜ້າ ທີ່ອາວຸໂສຂົນສົງອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 42 ແລະ ກອງປະຊຸມລະດັບລັດຖະມົນຕີອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 22, ເຊິ່ງຈັດຂຶ້ນໃນວັນທີ່ 14-17 ພະຈິກ 2016 ທີ່ປະເທດຟີລິບປິນ. ພ້ອມນີ້, ຜູ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ ຍັງຈະໄດ້ສະເໜີຂະແໜງການບໍລິການຍ່ອຍດ້ານການຂົນສົ່ງທາງອາກາດຂອງຕົນ ເພື່ອບັນຈຸ ເຂົ້າໃນໝວດທີ 10 (Tenth packages of commitment on Air Transport Services under ASEAN Agreement Frameworks on services) ພາຍໃຕ້ຂອບສັນຍາອາຊຽນ ວ່າດ້ວຍການບໍລິການ, ລວມທັງຂັ້ນຕອນ ແລະ ມາດຕະຖານການອອກໃບອະນຸຍາດ ສຳລັບຖ້ຽວບິນ ປົກກະຕິ ແລະ ຖ້ຽວບິນຜ່ານ. ສະນັ້ນ, ເພື່ອບັນລຸເງື່ອນໄຂຂ້າງເທິງ ປະເທດສະມາຊິກອາຊຽນ ຕ້ອງໄດ້ ກະກຽມຄວາມພ້ອມຂອງຕົນ ບໍ່ວ່າຈະເປັນທາງດ້ານ ກົດໝາຍ, ລະບຽບການ ແລະ ມາດຕະຖານທາງດ້ານ ເສດຖະກິດ ແລະ ເຕັກນິກການບິນ.

 ສຳລັບຜົນຂອງກອງປະຊຸມໃນຄັ້ງນີ້ ຈະໄດ້ສະເໜີຕໍ່ກອງປະຊຸມເຈົ້າໜ້າທີ່ອາວຸໂສຂົນສົ່ງອາຊຽນ ແລະ ກອງປະຊຸມລະດັບລັດຖະມົນຕີຂົນສົ່ງອາຊຽນ ເພື່ອພິຈາລະນາຮັບຮອງໃນຄັ້ງຕໍ່ໄປ.

 

 

 

ພິທີມອບ-ຮັບ ແລະ ເປີດນຳໃຊ້ ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ລາວ-ໄທ ໄລຍະ II

 ພິທີ​ມອບ-ຮັບ ແລະ ເປີດນຳໃຊ້ ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດໄຟເຊື່ອມ​ຕໍ່​ລາວ-ໄທ ໄລຍະ II (ຕອນ​ທີ 1) ຢ່າງເປັນທາງການໃນ​ວັນ​ທີ 23 ມີນາ 2017 ທີ່​ບ້ານ​ດົງ​ໂພ​ສີ, ເມືອງຫາດຊາຍຟອງ, ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໂດຍເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມຂອງ ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນ​ນີ​ວົງ ຮອງ​ລັດຖະມົນຕີ​ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ; ທ່ານ ນົບ​ພະດົນ ເທບ​ພິ​ທັກ ເອກ​ອັກຄະລາຊະທູດ​ໄທ ປະຈຳ​ລາວ; ທ່ານ ເນ​ວິນ ສິນ​ສິ​ຣິ ປະທານ​ອົງການ NEDA; ມີບັນດາທ່ານຫົວໜ້າ, ຮອງຫົວໜ້າກົມ, ສະຖາບັນ,​ ກອງ ພ້ອມດ້ວຍ​ພະນັກງານ-ວິຊາ​ການສອງ​ຝ່າຍ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

 ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງ​ລົດໄຟເຊື່ອມ​ຕໍ່​ລາວ-ໄທ ໄລຍະ II (ຕອນ​ທີ 1) ຕັ້ງ​ຢູ່​ບ້ານ​ດົງ​ໂພ​ສີ ເມືອງ​ຫາດ​ຊາຍ​ຟອງ ແລະ ບ້ານ​ນາ​ຄວາຍ​ໃຕ້-ບ້ານ​ຄຳ​ສະຫວາດ ເມືອງ​ໄຊ​ເສດ​ຖາ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ໄດ້​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດແຕ່​ປີ 2013 ເປັນຕົ້ນ​ມາ, ໂດຍແມ່ນບໍລິສັດເສີມສະຫງວນກໍ່ສ້າງ ຈໍາກັດຂອງໄທເປັນຜູ້ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງ ແລະ ໄດ້ກໍ່ສ້າງສໍາເລັດໃນທ້າຍເດືອນກັນຍາ 2015 ຜ່ານມາ, ຊຶ່ງໂຄງການກໍ່ສ້າງດັ່ງກ່າວແມ່ນ​ໄດ້ຮັບ​ທຶນ​ສະໜັບສະໜູນ​ຈາກ ​ອົງການ​ຮ່ວມ​ມື​ພັດທະນາ​ເສດ​ຖະກິດ​ກັບ​ປະເທດ​ເພື່ອນ​ບ້ານ (NEDA) ປະເທດ​ໄທ ຈຳນວນ 656 ລ້ານ​ບາດ ຫຼື ປະມານ 150 ຕື້​ກີບ, ໃນ​ນັ້ນເປັນ​ເງິນ​ຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ 30% ແລະ ເງິນ​ກູ້​ຢືມ​ດອກເບ້ຍ​ຕ່ຳ 70%.

 ສຳລັບ​ໂຄງການ​ດັ່ງກ່າວ​ ປະກອບ​ມີ 4 ໜ້າ​ວຽກ​ໃຫຍ່​ຄື: ກໍ່ສ້າງທາງລົດໄຟລະບົບລາງຫລີກ ຢູ່ສະຖານີທ່ານາແລ້ງ ລວມທັງຂະຫຍາຍລາງລົດໄຟເຖິງລານຕູ້ສິນຄ້າ 5.800 ແມັດ; ປັບປຸງຍົກລະດັບລະບົບສັນຍາຍໂທລະຄົມມະນາຄົມຢູ່ສະຖານີທ່ານາແລ້ງ ຈາກອານາລັອກ (Analog) ມາເປັນ ດີຈິຕໍ(Digital) ທີ່ຄວບຄຸມດ້ວຍລະບົບ Computer; ລະບົບລານຕູ້ສິນຄ້າລວມມີເນື້ອທີ່ 38 ພັນກວ່າຕາແມັດ ລວມທັງທາງເຂົ້າສູ່ CY ມີຄວາມຍາວທັງໝົດ 2.040 ແມັດ, ສາງເກັບມ້ຽນເຄື່ອງຂະໜາດ 68ມx78ມ ມີເນື້ອທີ່ທັງໝົດ 5 ພັນກວ່າຕາແມັດ, ອາຄານຫ້ອງການບໍລິການເປັນອາຄານ 3 ຊັ້ນ, ມີເນື້ອທີ່ 1.620 ຕາແມັດ, ປະຕູໂຂງທາງເຂົ້າເພື່ອຕິດຕັ້ງລະບົບຊັ່ງນໍ້າໜັກຂະໜາດ 20ມ x 30ມ, ສິ່ງອໍານວຍຄວາມສະດວກຕ່າງໆເຊັ່ນ: ລະບົບນໍ້າປະປາ, ໄຟຟ້າ, ລະ ບົບດັບເພິງພາຍໃນອາຄານ, ບ່ອນເກັບມ້ຽນຂີ້ເຫຍື້ອ ແລະ ສໍາເລັດວຽກກໍ່ສ້າງອາຄານຫ້ອງການກົມທາງລົດໄຟອາຄານ 2 ຊັ້ນ ມີເນື້ອທີ່ທັງໝົດ 3.700 ກວ່າຕາແມັດ, ເຮືອນພັກພະນັກງານ ແລະ ອື່ນໆ.

ສຳລັບ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ທາງລົດໄຟ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ລາວ-ໄທ ໄລຍະ II (ຕອນ​ທີ 2) ຄາດ​ວ່າຈະ​ໄດ້​ເລີ່ມຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ ໃນ​ທ້າຍ​ປີ 2017 ນີ້ ແລະ ຊຶ່ງຈະໃຫ້ສໍາເລັດໃນໄຕມາດໜຶ່ງຂອງປີ 2020, ໃນ​ມູນ​ຄ່າ 997,4 ລ້ານ​ບາດ ເຊິ່ງ​ໜ້າ​ວຽກ​ປະກອບ​ມີ​ຂະຫຍາຍ​ທາງ​ລົດໄຟ​ຈາກ​ສະຖານີ​ທ່າ​ນາແລ້ງ​ ເຖິງ​ສະຖານີ​ວຽງ​ຈັນ​ທີ່​ຕັ້ງ​ຢູ່ບ້ານ​ຄຳ​ສະຫວາດ ມີ​ຄວາມ​ຍາວ 7,5 ກິໂລແມັດ ພ້ອມ​ດ້ວຍ​ສິ່ງ​ອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​ຄົບ​ຊຸດ.

 

ກອງປະຊຸມຂົນສົ່ງແບບຍືນຍົງຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ ຄັ້ງທີ 10 ໄດ້ປິດລົງຢ່າງຈົບງາມ

  ກອງປະຊຸມ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແບບ​ຍືນ​ຍົງ ​ແລະ ​ເປັນ​ມິດ​ຕໍ່​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ​ຄັ້ງທີ 10 ​ໄດ້​ດຳ​ເນີນ​ມາ 3 ວັນ ຮອດ​ວັນ​ທີ 16 ມີນາ 2017 ​ໄດ້​ປິດ​ລົງ​ຢ່າງ​ຈົບງາມ, ​​ໂດຍ​ການ​ເປັນ​ປະທານຂອງ​ ທ່ານ ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ລັດ​ຖະມົນຕີ​ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ, ມີ​ບັນດາ​ຜູ້ນຳ​ລະດັບ​ສູງ​ຈາກ​ກະຊວງ​ຂົນ​ສົ່ງ, ກະຊວງ​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ, ກະຊວງ​ພັດທະນາ​ຕົວ​ເມືອງ, ກະຊວງສາທາລະນະ​ສຸກ ​ແລະ ຕາງໜ້າ​ພາກສ່ວນ​ລັດຖະບານ​ຈາກ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ໃນ​ອາຊີ ​ແລະ ປາຊີ​ຟິກທັງ​ໝົດ 38 ປະ​ເທດ ​ແລະ ຕາງໜ້າ​ອົງການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ສາກົນ, ບັນດາ​ພາກ​ທຸລະ​ກິດ ​ແລະ ​ພາກສ່ວນ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

 ກອງ​ປະຊຸມ​ຄັ້ງ​ນີ້ ​ໄດ້​ຮັບຮອງ​ຮ່າງ​ຖະ​ແຫຼ່ງການ​ວຽງ​ຈັນ ​ກ່ຽວ​ກັບ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຊົນນະ​ບົດ​​ແບບຍືນຍົງ ​ແລະ ​ເພື່ອ​ບັນລຸ​ເປົ້າໝາຍຂອງ​ການ​ພັດທະນາ​ແບບ​ຍືນ​ຍົງຮອດ​ປີ 2030, ຊຶ່ງ​ຖະ​ແຫຼ່ງການດັ່ງກ່າວເປັນ​ຖະ​ແຫຼ່ງການ​ທີ່ສຳຄັນ​ໃນ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແບບ​ຍືນຍົງ  ​ແລະ ​ເປັນ​ມິດ​ຕໍ່​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ​ແລະ ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ສຳຄັນ​ຕໍ່​ການ​ພັດທະນາ​ນະ​ໂຍບາຍ​ແຜນການ-ການ​ເງິນ ​ແລະ ການ​ພັດທະນາ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ຊົນນະ​ບົດ ​​ແລ​ະ ຫວັງ​ວ່າ​ປະ​ເທດ​ສະມາຊິກ​ຈະ​ນຳ​ເອົາ​ຂອບ​ຖະ​ແຫຼ່ງການ​ສະບັບ​ນີ້​ໄປ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ໃຫ້​ເກີດ​ດອກ​ອອກ​ຜົນ ​ແລະ ​ໄດ້​ຮັບ​ຜົນສຳ​ເລັດ. ນອກ​ນີ້ ​ກອງ​ປະ​ຊຸມ​ຍັງ​ໄດ້​ລົງທະບຽນ​ເພີ້​ມ​ເຕີມ​ຂອງ​ຖະ​ແຫຼ່ງການ​ກຽວ​ໂຕ ຊຶ່ງ​ຖະ​ແຫຼ່ງການ​ນີ້ ​ເປັນ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແບບ​ຍືນ​ຍົງ​ເປັນ​ມິດ​ຕໍ່​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ ​ເພື່ອ​ບັນລຸ​ເປົ້າ​ໝາຍ​ເຮັດ​ໃຫ້​ຕົວ​ເມືອງ​ໜ້າ​ຢູ່ ​ໃນ​ການ​ລົງທະບຽນ​ຄັ້ງນີ້​ມີ 29 ນະຄອນ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ລົງທະບຽນ​ເພີ້​ມ​ຕື່ມ, ປັດຈຸ​ບັນ​ມີ​ທັງ​ໝົດ 51 ນະຄອນ​ທີ່​ຮ່ວມ​ລົງທະບຽນ​ໃນຖະ​ແຫຼ່ງການ​ກຽວ​ໂຕ. ສຳລັບກອງປະຊຸມ​ຂົນ​ສົ່ງ​ແບບ​ຍືນ​ຍົງ ​ແລະ ​ເປັນ​ມິດ​ຕໍ່​ສິ່ງ​ແວດ​ລ້ອມ​ຄັ້ງທີ 11 ​ແມ່ນ​ປະ​ເທດ​ມົງ​ໂກ​ລີ ​ໄດ້​ຮັບ​ກຽດ​ເປັນ​ເຈົ້າພາບ.

Additional information