ຂ່າວພາຍໃນກະຊວງ

ພິທີເປີດໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງ ເລກທີ 2.6313 ແຕ່ເຊບັງນວນ-ເມືອງທ່າປາງທອງ-ເມືອງຕຸ້ມລານ ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ

ພິທີເປີດໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງເລກທີ 2.6313 ແຕ່ເຊບັງນວນ-ເມືອງທ່າປາງທອງ-ເມືອງຕຸ້ມລານ ແຂວງ ສະຫວັນ ນະເຂດ ຂື້ນຢ່າງເປັນທາງການ ໃນວັນທີ 24 ພະຈິກ 2018, ເຂົ້າຮ່ວມໂດຍທ່ານ ປອ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ, ທ່ານ ຄຳມະນີ ອິນທິລາດ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ພະລັງງານ ແລະ ບໍ່ແຮ່, ທ່ານ ສັນຕິພາບ ພົມວິຫານ ເຈົ້າແຂວງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ, ເຈົ້າເມືອງ ເມືອງທ່າປາງທອງ, ຫົວໜ້າຫ້ອງການຮ່ວມມື ລາວ-ຈີນ, ຫົວໜ້າບໍລິສັດ ນໍລິນໂກ ແລະ ບັນດາພະນັກງານວິຊາການຂອງພະແນກການຂ້ອມຂ້າງກໍເຂົ້າຮ່ວມ.

ໃນພິທີດັ່ງກ່າວ ທ່ານ ວຽງວິໄລ ສຸລິນທອງ, ຫົວໜ້າໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງດັ່ງກ່າວໄດ້ຂື້ນລາຍງານ ກ່ຽວກັບຄວາມເປັນ ມາຂອງໂຄງການ, ເຊິ່ງໂຄງການໄດ້ຮັບການສ້າງຕັ້ງຂຶ້ນພາຍໃຕ້ການເຫັນດີຕົກລົງຂອງລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຍທຂ ຕາມຂໍ້ຕົກລົງເລກທີ 24849/ຍທຂ, ລົງວັນທີ 5/12/2016, ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວຕັ້ງຢູ່ເຂດຫ່າງໄກສອກຫຼີກ, ເປັນທາງ ດິນ, ເສັ້ນທາງມີການເປເພຊຸດໂຊມຫຼາຍ, ທາງເປັນບວກເປັນຂຸມ, ບາງບ່ອນກໍ່ຖືກນໍ້າກັດເຊາະຂາດ, ເຮັດໃຫ້ການສັນ ຈອນ ໄປ-ມາ ຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າພົບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກ, ໃຊ້ເວລາໃນການເດີນທາງຫຼາຍຊົ່ວໂມງ, ໂດຍສະເພາະ ໃນລະດູຝົນ, ສະນັ້ນພັກ-ລັດຖະບານ ກໍ່ຄືຄະນຳຂອງກະຊວງ ຍທຂ, ອໍານາດການປົກຄອງແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ເຫັນໄດ້ຄວາມສໍາຄັນຂອງວຽກງານຄົມມະນາຄົມ ທີ່ເປັນປາຍແຫຼມ ແລະ ເປັນວຽກງານທີ່ຕິດພັນກັບ ການພັດທະນາ ເສດຖະກິດສັງຄົມ, ເພື່ອໃຫ້ປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າຫຼຸດພົ້ນອອກຈາກຄວາມທຸກຍາກເທື່ອລະກ້າວ, ຈຶ່ງໄດ້ເຫັນດີຕົກລົງ ສ້າງຕັ້ງໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງດັ່ງກ່າວຂື້ນ, ເພື່ອກໍ່ສ້າງ, ຟື້ນຟູໃຫ້ການເປັນທາງ 2 ຊັ້ນ, ຊຶ່ງເຮັດໃຫ້ຫານສັນຈອນ ໄປ-ມາ ຂອງປະຊາຊົນບັນດາເຜົ່າມີຄວາມສະດວກ ສະບາຍ ແລະປະຢັດເວລາ, ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວປະກອບມີ: ຄະນະຮັບຜິດຊອບໂຄງການມາຈາກກະຊວງ ຍທຂ, ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ ແລະຫ້ອງການ ຍທຂ ເມືອງທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ, ບໍລິສັດອາກຄີເນາຍ ອາສໂຊຊີເອສ ເປັນທີ່ປຶກສາໂຄງການ, ບໍລິສັດນໍລິນໂກ ສປ ຈີນເປັນຜູ້ຮັບ ເໝົາກໍ່ສ້າງ, ສໍາລັບໜ້າວຽກທີ່ຈະກໍ່ສ້າງປະກອບມີ: ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວມີຄວາມຍາວ 8802 ກມ, ຄວາມໄວຂອງ ການອອກແບບ 80 ກມ/ຊມ, ນໍ້າໜັກຂອງການອອກແບບ 901 ໂຕນ/ເພົາ, ໂດຍທົ່ວໄປໜ້າທາງຢາງກວ້າງ 7 ແມັດ, ສະເພາະທາງໃນເຂດເທດສະບານເມືອງທ່າປາງທອງ 3 ກມ, ມີໜ້າທາງປູຢາງກວ້າງ 9 ແມັດ, ປະກອບດ້ວຍ ທາງຄົນຍ່າງ ແລະໄຟເຍືອງທາງ, ວຽກການກໍ່ສ້າງຂົວເບຕົງ 19 ແຫ່ງມີຄວາມຍາວ 458 ແມັດ, ວຽກກໍ່ສ້າງທໍ່ລະບາຍ ນໍ້າລອດທາງ, ວຽກກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ເມືອງທ່າປາງທອງ (ສ້າງສູນຝຶກອົບຮົມເຕັກນິກກະສິກໍາ), ສໍາລຳມູນຄ່າ ການກໍ່ສ້າງ ທັງມົດ 59,788,446 ໂດລາສະຫະລັດ, ທີ່ໄດ້ຮັບການສະໜັບສະໜູນກູ້ຢືມທືນຈາກບໍລິສັດ ນໍລິນໂກ ສປ ຈີນ, ໄດ້ມີການເຊັນສັນຍາຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໃນວັນທີ 3/5/2017, ໄລຍະການກໍ່ສ້າງ 36 ເດືອນ, ຊຶ່ງໄດ້ເລີາມລົງມືກໍ່ສ້າງ ວັນທີ 1/10/2017 ແລະຈະໃຫ້ສໍາເລັດວັນທີ 1/10/2020.  

ຖ້າໂຄງການກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວສໍາເລັດ ຈະເຮັດໃຫ້ຊີວິດການເປັນຢູ່ຂອງພໍ່ແມ່ປະຊາຊົນດີຂື້ນເທື່ອ ລະກ້າວ, ການໄປມາກໍ່ສະດວກສະບາຍ, ເພື່ອເຮັດໃຫ້ເມືອງທ່າປາງທອງ ກາຍເປັນເມືອງທີ່ມີຄວາມສະອາດ, ຈົບງາມ ແລະ ໜ້າຢູ່, ສະນັ້ນ, ຄະນນໍາກະຊວງ ຍທຂ ຈຶ່ງໄດ້ຕົກລົງເຫັນດີເປັນເອກະພາບ, ແບ່ງເອົາງົບປະມານຈໍານວນໜຶ່ງພາຍໃຕ້ ໂຄງການກໍ່ສ້າງທາງເລກທີ 2,6313 ເພື່ອນໍາໃຊ້ໃນວຽກງານພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງເມືອງປາງທອງໂດຍ ການ ຈັດຫາລົດຂົນສົ່ງຂີ້ເຫຍື້ອ ຈໍານວນ 2 ຄັນ ແລະກໍ່ສ້າງສູນຝຶກອົບຮົມເຕັກນິກ ກະສິກໍາ ເຊສາລະລອງ ເພື່ອສະໜອງ ໃຫ້ແກ່ເມືອງທາປາງທອງ.

ກອງປະຊຸມເຜີຍແຜ່ບົດແນະນໍາກະກຽມດໍາເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ສະມາຊິກຊາວໜຸ່ມຮາກຖານ ຍທຂ

ໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 09 ພະຈິກ 2018 ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມໃຫຍ່ຂອງ ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໄດ້ຈັດ ກອງປະຊຸມເຜີຍແຜ່ບົດແນະນໍາວ່າດ້ວຍການກະກຽມດໍາເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ສະມາ ຊິກຊາວໜຸ່ມຮາກຖານ ຂື້ນ, ໂດຍການເປັນປະທານຂອງ ສະຫາຍ ຈັນທະລາ ພິມມະຈັນ, ຮອງເລຂາຄະນະບໍລິຫານງານຊາວໜຸ່ມ ກະຊວງ ຍທຂ, ມີບັນດາສະຫາຍຄະນະບໍລິຫານງານຊາວໜຸ່ມກະຊວງ ແລະ ຄະນະໜ່ວຍຮາກຖານຊາວໜຸ່ມ ອ້ອມຂ້າງ ກະຊວງ ຍທຂ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

ກອງປະຊຸມແມ່ນໄດ້ຈັດຂື້ນ ເພື່ອເຮັດໃຫ້ການກະກຽມ ແລະ ດໍາເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ສະມາຊິກຮາກຖານ ດໍາເນີນ ໄປຢ່າງຖືກຕ້ອງຕາມກົດໝາຍວ່າດ້ວຍຄະນະຊາວໜຸ່ມປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວ, ກົດລະບຽບ ຄຊປປລ ແລະມີຄວາມ ເປັນເອກະພາບໃນທົ່ວກະຊວງ ແລະເປັນການສະຫຼຸບຕີລາຄາການຊີ້ນໍາ-ນໍາພາ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມ ໃຫຍ່ຜູ້ແທນຊາວໜຸ່ມຄັ້ງທີ VII ຂອງສູນກາງ ຊປປລ, ກໍຄືມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຜູ້ແທນຊາວໜຸ່ມກະຊວງ ຍທຂ ຄັ້ງທີ X ຂອງຄະນະຊາວໜຸ່ມກະຊວງ ຍທຂ ແລະໜ່ວຍຊາວໜຸ່ມຮາກຖານຢ່າງພາວະວິໄສຖືກກັບສະພາບຄວາມເປັນຈິງ. ເນື້ອໃນການກະກຽມໃຫ້ແກ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ມີຢູ່ 5 ເນື້ອຍໃນຄື: (1)ດ້ານການສ້າງຂະບວນການ ແມ່ນໄດ້ຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດຂໍ້ແຂ່ງຂັ້ນ 4 ບຸກ, ຕິດພັນກັບການຈັ້ດຕັ້ງປະຕິບັດຂໍ້ແຂ່ງຂັ້ນ “ຮັກຊາດ ແລະພັດທະນາ’’ ຂອງແຕ່ລະຮາກ ຖານ ໃຫ້ສຸມໃສ່ບັນລຸ 4 ຄາດໝາຍໃຫຍ່ດັ່ງນີ້: ຄາດໝາຍດ້ານການເມືອງແນວຄິດ, ດ້ານກນຝຶກຝົນຫຼໍ່ຫຼອມຮໍ່າຮຽນ, ການປັບປຸງການກໍ່ສ້າງການຈັດຕັ້ງ ແລະດ້ານວຽກງານວິຊາສະເພາະ, (2)ດ້ານເອກະສານ ປະກອບມີ: ບົດລາຍງານ ການເມືອງຊຶ່ງປະກອບມີ 2 ພາກຄື: ພາກສະຫຼຸບ ແລະພາກແຜນການ, ບົດສໍາຫຼວດການນໍາພາລວມ ແລະ ເອກະ ສານຕ່າງໆທີ່ຮັບໃຊ້ໃຫ້ແກ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່, (3)ດ້ານບຸກຄະລາກອນ ມີການດໍາເນີນຊີວິດການເມືອງ, ການເລືອກ ເຟັ້ນບຸກຄະລາກອນທີ່ຈະປະກອບເຂົ້າໃນຄະນະໜ່ວຍຊາວໜຸ່ມຮາກຖານ, ດ້ານຄຸນທາດການເມືອງ ແລະຄຸນສົມບັດ ສິນທຳປະຕິວັດ, (4)ດ້ານຄວາມສາມາດ ແມ່ນສາມາດກໍາແໜ້ນແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ, ລະບຽບກົດໝາຍ ຂອງລັດ, ມະຕິຄໍາສັ່ງ ແລະສາມາດຜັນຂະຫຍາຍອອກມາເປັນແຜນການ, ແຜນວຽກໃນຂົງເຂດວຽກງານທີ່ຕົນຮັບຜິດ ຊອບ ແລະ (5)ມີສຸຂະພາບແຂງແຮງດີ, ສາມາດປະຕິບັດໜ້າທີໄດ້ຢ່າງເປັນປົກກະຕິ ແລະ ໃນຕອນທ້າຍຂອງ ກອງປະຊຸມ ກໍໄດ້ມີການສົນທະນາແລກປ່ຽນຄຳຄິດເຫັນ ເພື່ອເຮັດກອງປະຊຸມເຜີຍແຜ່ບົດແນະນໍາກະກຽມດໍາເນີນ ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ສະມາຊິກຊາວໜຸ່ມຮາກຖານ ຍທຂ ອອກມາໃຫ້ສົມບູນ ແລະມີຄວາມພ້ອມໃນທຸກດ້ານ.

ກອງປະຊຸມສໍາມະນາກ່ຽວກັບວິໄສທັດປີ 2030 ຍຸດທະສາດພັດທະນາ ໄລຍະ 10 ປີ 2016-2025 ແລະ ແຜນພັດທະນາ 5 ປີ 2016-2020 ຂອງຂະແໜງການ ຍທຂ

ໃນ​ປີ 2018 ນີ້ ແມ່ນປີທີ 3 ຫລືວ່າ ແມ່ນກາງສະໄໝຂອງ​ການຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ​ແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດສັງຄົມ ແຫ່ງຊາດ 5 ປີ (2016-2020) ແລະ ແຜນພັດທະນາຂະແໜງການ ໂຍທາທີການ ແລະ ຂົນສົ່ງ 5 ປິ 2016-2020 ແລະ ຂະແໜງ ຍທຂ ຂອງພວກເຮົາ, ໂດຍສະເພາະບັນດາກົມ, ກອງ ແລະ ສະຖາບັນ ຕ້ອງໄດ້ຕີລາຄາການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດບັນດາແຜນວຽກ ແລະ ແຜນງານທີ່ໄດ້ວາງໄວ້ໃນແຜນພັດທະນາຂະແໜງການ 5 ປີ ໄລຍະ 2016-202 ຂອງ ກະຊວງ ຍທຂ.

ດັ່ງນັ້ນ, ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ຈຶ່ງຈັດກອງປະຊຸມສໍາມະນາກ່ຽວກັບວິໄສທັດປີ 2030 ແຜນຍຸດທະສາດ 10 ປີ 2016-2025 ແລະ ແຜນພັດທະນາ 5 ປີ 2016-2020 ຂອງ ຂະແໜງການ ຍທຂ ຂຶ້ນ ໃນວັນທີ 12 ພະຈິກ 2018 ທີ່ສະຖາບັນຝຶກອົບຮົມ ຍທຂ, ໂດຍການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ປອ ສັນຕິສຸກ ສິມມາລາວົງ, ຮອງລັດຖະ ມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ, ທ່ານ ແສງ ດາລິດ ກັດຕິຍາສັກ ຫົວໜ້າກົມແຜນການ ແລະ ການຮ່ວມມື, ບັນດາຫົວໜ້າກົມ, ກອງ ແລະສະຖາບັນ ເຂົ້າຮ່ວມ.

ກອງປະຊຸມໄດ້ຖືວ່າວຽກງານແຜນການແມ່ນວຽກ​ທີ່​ມີ​ຄວາມໝາຍຄວາມ​ສຳຄັນ ​ເປັນຈຸດເລີ່ມຕົ້ນທີ່ສາມາດນໍາພາໄປ ສູ່ຜົນສໍາເລັດຂອງ ​ວຽກ​ງານ​ຕ່າງໆໃນ​ຂະແໜງ​ການ​ ​ກໍຄື: “ການວາງແຜນທີ່ດີແມ່ນສາມາດຮັບປະກັນຜົນສໍາເລັດ ຂອງວຽກແລ້ວ 60%”. ​ ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາຂະແໜງການພວກເຮົາ ແມ່ນໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ໃນການປັບປຸງ, ຍົກລະດັບ ວຽກງານແຜນການ ພາຍໃຕ້ຄໍາຂວັນທີ່ວ່າ “ຫັນເປັນແຜນການ” ເຮັດໃຫ້ການຄຸ້ມຄອງແຜນການໂດຍລວມຂອງ ຂະແໜງ ຍທຂ ມີຄວາມເຂັ້ມແຂງຂື້ນເລື້ອຍໆ ການຝຶກອົບຮົມໃນ​ຄັ້ງ​ນີ້ແມ່ນ​ເພື່ອສັງລວມຕີລາຄາຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວິໄສ ທັດ ຮອດປີ 2030, ຍຸດທະສາດການພັດທະນາ 10 ປີ 2016-2025 ແລະ ແຜນພັດທະນາຂະແໜງການ ຍທຂ 5 ປີ 2016-2020. ກອງປະຊຸມໃນຄັ້ງນີ້ ໄດ້ຈັດຂື້ນເປັນເວລາ 2 ວັນນັບແຕ່ວັນທີ 12-13 ພະຈິກ 2018 ໂດຍໄດ້ທົບທວນ ຄືນເນື້ອໃນ ພ້ອມກັບປຶກສາຫາລືແລກປ່ຽນຄໍາຄິດເຫັນບັນຫາຕ່າງໆ ຄື: ທົບທວນຄືນ ຍຸດທະສາດ 10 ປີ ຂອງ ຂະແໜງການ ຍທຂ : ຍຸດທະສາດແຕ່ 1 ຮອດ 11 ຢູ່ໃນສະຖານະພາບຄືແນວໃດ? ພາກສ່ວນໃດພວມຮັບຜິດຊອບ? ຄວາມຄືບໜ້າມີຄືແນວໃດ? ມີຂໍ້ຄົງຄ້າງ ແລະ ສິ່ງທ້າທາຍ? ການປັບປຸງ ຫລື ດັດປັບໃຫ້ສອດຄ່ອງກັບ ສະພາບການ ຕົວຈິງຄືແນວໃດ? ແລະ ທົບທວນຄືນແຜນພັດທະນາຂະແໜງການ  5 ປີ 2016-2020. ບັນດາແຜນວຽກຈຸດສຸມ, ໜ້າວຽກຈຸດສຸມ ແລະ ບັນດາຕົວຊີ້ວັດ ເພື່ອສະໜັບສະໜູນ ແລະ ໃຫ້ສາມາດບັນລຸແຜນງານ ແລະ ແຜນວຽກດັ່ງກ່າວ.

ກອງປະຊຸມຄົ້ນຄວ້າ, ປັບປຸງລາຄາຫົວໜ່ວຍກໍ່ສ້າງ ແລະສ້ອມແປງ ກິດຈະການ ຂົວ-ທາງ

ເພື່ອຮັບປະກັນໃຫ້ແກ່ການນຳໃຊ້ລາຄາຫົວໜ່ວຍກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງ ກິດຈະການຂົວ-ທາງ ໃຫ້ມີຄວາມເປັນ ເອກະພາບກັນໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ, ແນ່ໃສ່ເຮັດໃຫ້ການປະເມີນ ແລະ ກວດກາມູນຄ່າຂອງໂຄງການກໍ່ສ້າງ ແລະ ສ້ອມແປງ ກິດຈະການຂົວ-ທາງ ໃຫ້ມີຄວາມຖືກຕ້ອງເໝາະສົມ ແລະມີປະສິດຕິພາບສູງສຸດ ພາຍຫຼັງໄດ້ມີ ການປັບປຸງລາຄາຫົວໜ່ວຍກໍ່ສ້າງ-ສ້ອມແປງ ສໍາເລັດ ແລະ ຖືກຮັບຮອງເອົາແລ້ວ ຈຶ່ງໄດ້ສ້າງຄູ່ມື ເພື່ອແນະນຳ ໃນການໃຊ້ໃຫ້ຖືກຕ້ອງສອດຄ່ອງ ແລະ ຄົບຖ້ວນຕາມກໍານົດ, ມາດຖານການຄິດໄລ່, ບັນດາຕົວປະກອບຂອງ ໂຄງການສ້າງລາຄາຫົວໜ່ວຍດັ່ງກ່າວ ໃຫ້ມີຄວາມເປັນເອກະພາບກັນທຸກດ້ານ.

ກອງປະຊຸມໄດ້ຈັດຂຶ້ນໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 02 ພະຈິກ 2018 ທີ່ຫ້ອງປະຊມໃຫຍ່ ຂອງກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ. ໂດຍພາຍໃຕ້ການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ປອ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີກະຊວງ ຍທຂ, ມີບັນດາພະແນກ ຍທຂ ທົ່ວປະເທດ ແລະບໍລິສັດທີ່ຮັບເໝົາການກໍ່ສ້າງຂົວ-ທາງ ເຂົ້າຮ່ວມ.

ກອງປະຊຸມດັ່ງກ່າວແມ່ນເພື່ອເປັນການປັບປຸງ, ແກ້ໄຂຄືນລາຄາຫົວໜ່ວຍ ທີ່ເຫັນວ່າຍັງບໍ່ທັນຄົບຖ້ວນ, ບໍ່ແທດ ເໝາະກັບສະພາວະຄວາມເປັນຈິງໃນການເໜັງຕີງຂອງພາວະເສດຖະກິດຕາມຖ້ອງຕະຫຼາດ, ທີ່ມີບາງອັນຖືກກວ່າ ແລະ ມີບາງອັນແພງກວ່າ, ເນື່ອງຈາກເປັນລາຄາທີ່ກໍານົດຕາຍຕົວ (ບໍ່ສາມາດປັບປ່ຽນໄປຕາມສະພາບຕົວຈິງ) ເຊັ່ນ: ລາຄາວັດສະດຸກໍ່ສ້າງ, ໄລຍະການຂົນສົ່ງຫ່າງໄກ, ສະພາບພູເຂົາສູງຊັນ, ນໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ, ອັດຕາແລກປ່ຽນ ເປັນຕົ້ນ ການຄິດໄລ່, ການປັບປຸງໂຄງສ້າງລາຄາຫົວໜ່ວຍການກໍ່ສ້າງ ແລະສ້ອມແປງໃນຄັ້ງນີ້ ແມ່ນຖືເອົາທິດສະດີ ແລະບົດຮຽນຕົວຈິງມາເປັນພື້ນຖານໃນການຄົ້ນຄວ້າ, ເຊິ່ງສາມາດຄິດໄລ່ຄຳນວນອອກມາໄດ້ຢ່າງຊັດເຈນ, ໃນໜຶ່ງ ຫົວໜ່ວຍຈະປະກອບລາຄາດ້ວຍລາຄາທາງກົງໄດ້ແກ່: ຄ່າວັດສະດຸ, ຄ່າກົນຈັກ, ຄ່າແຮງງານ, ຄ່ານໍ້າມັນເຊື້ອໄຟ ແລະ ລາຄາທາງອ້ອມໄດ້ແກ່: ຄ່າບໍລິຫານ, ຄ່າກໍາໄລບວກຄວາມສ່ຽງ, ຄ່າອາກອນທຸລະກິດ, ຄ່າອາກອນລາຍ ໄດ້ເປັນຕົ້ນ. ໃນກອງ ປະຊຸມການປັບປຸງລາຄາຫົວໜ່ວຍໃນຄັ້ງນີ້ ຫຼືຄູ່ມືແນະນໍາການນໍາໃຊ້ລາຄາຫົວໜ່ວຍໃນຄັ້ງນີ້ ອາດຈະມີການປັບປຸງ ໄປເປັນແຕ່ລະໄລຍະ ທີ່ເຫັນວ່າບໍ່ທັນສອດຄ່ອງ ແລະບໍ່ທັນເໝາະສົມກັບສະພາບຕົວຈິງ ໃນອານາຄົດ.

Additional information