ຂ່າວ

ກະຊວງ ຍທຂ ຈັດປາຖະກະຖາເນື່ອງໃນວັນປະຫວັດສາສໍາຄັນຂອງຊາດ, ຂອງພັກ ແລະສາກົນ ໃນເດືອນ ພຶດສະພາ 2015

   ເພື່ອເປັນການລະນຶກເຖິງວັນປະຫວັດສາດສໍາຄັນຂອງຊາດ, ຂອງພັກ ແລະ ສາກົນ ໃນເດືອນ ພຶດສະພາ ເຊັ່ນ: ວັນກໍາມະກອນສາກົນ; ວັນເກີດທ່ານກາກມາກ; ວັນໄຊຊະນະດຽນບຽນຟູ; ວັນໄຊຊະນະ ຂອງສະຫະພາບໂຊຫວຽດເໜືອຟາດຊິດເຢຍລະມັນ ໃນສົງຄາມໂລກຄັ້ງທີ II; ວັນຜ່າວົງປິດລ້ອມກອງພັນທີ 2 ວິລະຊົນທີ່ທົ່ງໄຫຫີນ ແຂວງຊຽງຂວາງ; ວັນເກີດປະທານໂຮ່ຈີມິນ.

   ຍ້ອນເຫັນໄດ້ເຖິງວັນສໍາຄັນດັ່ງກ່າວ, ໃນຕອນເຊົ້າຂອງວັນທີ 21 ພຶດສະພາ 2015, ຢູ່ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມໃຫຍ່ຂອງກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ຈັດປາຖະກະວັນປະຫວັດສາດສໍາຄັນຂອງຊາດ, ຂອງພັກ ແລະສາກົນຂຶ້ນ, ໃຫ້ກຽດປາຖະກະຖາໂດຍ ສະຫາຍ ພົນຈັດຕະວາ ທອງເຄນ ອ່ອນດາວົງ ຮອງປະທານສະຫະພັນນັກຮົບເກົ່າແຫ່ງຊາດລາວ, ໂດຍການເຂົ້າຮ່ວມຂອງ ສະຫາຍ ນ ວິໄລຄໍາ ໂພສາລາດ ກໍາມະການຄະນະພັກກະຊວງ, ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ ກະຊວງ ຍທຂ; ສະຫາຍ ລັນ ແສງອາພອນ ກໍາມະການຄະນະພັກກະຊວງ, ຫົວໜ້າກົມຈັດຕັ້ງ ແລະພະນັກງານ; ມີຫ້ອງການກະຊວງ, ກົມ, ກອງ, ສະພາວິທະຍາສາດ ແລະເຕັກໂນໂລຊີ, ສູນຝຶກ, ສະຖາບັນ ແລະ ບໍລິສັດ ລັດວິສາຫະກິດອ້ອມ​ຂ້າງກະຊວງ ຍທຂ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ.

      ໃນການປາຖະກະຖາດັ່ງກ່າວ ສະຫາຍ ພົນຈັດຕະວາ ທອງເຄນ ອ່ອນດາວົງ ໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນເຖິງປະວັດການເຄື່ອນໄຫວຂອງການປະຕິວັດ ໃນແຕ່ລະໄລຍະທີ່ຜ່ານມາ, ສະພາບການເຄື່ອນໄຫວປະຕິວັດຂອງບັນດາຜູ້ນໍາພັກ, ແນວລາວຮັກຊາດໃນໄລຍະທີ່​ຜ່ານ​ມາ, ມີຫຼາຍໆເຫດການທີ່ສໍາຄັນ, ໂດຍສະເພາະແມ່ນວັນຜ່າວົງປິດລ້ອມຂອງກອງພັນທີ 2 ວິລະ​ຊົນທີ່ທົ່ງໄຫຫີນ ແຂວງຊຽງຂວາງ, ໃນວັນທີ 18 ພຶດສະພາ 1959; ວິລະ​ກຳ​ໂຕນ​ຄຸກ​ຢ່າງ​ມະຫັດສະຈັນ​ຂອງ​ບັນດາ​ຜູ້ນຳ​ຂອງພັກ ​ແລະ ​ແນວ​ລາວ​ຮັກຊາດ ​ໃນ​ວັນ​ທີ 24 ພຶດສະພາ 1960 ​ແລະ ວັນ​ເກີດ​ປະ​ທ່ານ​ໂຮ່ຈີ່​ມິນ ​ໃນ​ວັນ​ທີ 19 ພຶດສະພາ 1890.​ ໃນການ​ປາຖະກະຖາ​ນີ້ ສະຫາຍໄດ້ຍົກໃຫ້ເຫັນເຖິງສະພາບການຖືກປິດລ້ອມຂອງກອງພັນທີ 2, ຄວາມສໍາຄັນ ແລະ ປັດໄຈພື້ນຖານການຜ່າວົງປິດລ້ອມຂອງກອງພັນທີ 2 ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນ​ນັ້ນ ສະຫາຍຍັງໄດ້ຍົກເອົາຄໍາຂັວນຂອງການໂຄສະນາປຸກລະດົມມາເລົ່າສູ່ຟັງ “ ຊົມເຊີຍວັນຜ່າວົງປິດລ້ອມຂອງກອງພັນທີ 2 ທີ່ທົ່ງໄຫຫີນ ແຂວງຊຽງຂວາງ; ຕັ້ງໜ້າຮໍ່າຮຽນມູນເຊື້ອອັນສະຫງ່າງາມ ພິລະອາດຫານຂອງກອງພັນທີ 2 ວິລະຊົນ ແລະ ອອກແຮງເສິມຂະຫຍາຍມູນເຊື້ອອັນສະຫງ່າຂອງກອງພັນທີ 2 ວິລະຊົນຢ່າງບໍ່ຢຸດຢັ້ງ”. ນອກຈາກການເລົ່າມູນເຊື້ອອັນພິລາອາດຫານຂອງກອງພັນທີ 2 ​ແລ້ວ; ສະຫາຍ ຍັງ​ໄດ້​ເລົ່າ​ເຖິງ ວິລະ​ກຳ​ໂຕນ​ຄຸກ​ຢ່າງ​ມະຫັດສະຈັນ​ຂອງ​ບັນດາ​ຜູ້ນຳ​ຂອງພັກ ​ແລະ ​ແນວ​ລາວ​ຮັກຊາດ ​ໃນ​ວັນ​ທີ 24 ພຶດສະພາ 1960 ​ໂດຍ​ສະຫາຍ​ໄດ້​ຍົກ​ໃຫ້​ເຫັນ​ສະພາບ​ການ ​ແລະ ການ​ເຄື່ອນ​ໄຫວ​ປະຕິວັດ​ຂອງ​ບັນດາ​ຜູ້ນຳ​ພັກ ​ແລະ ​ແນວ​ລາວ​ຮັກ​ຊາດ​ໃນ​ໄລ​ໄລຍະປີ 1957-1959, ​ແຜນການ​ໂຕນ​ອອກ​ຈາກ​ຄຸກ ​ແລະ ການ​ກະກຽມ​ໂຕນ​ອອກ​ຈາກ​ຄຸກ​ໂພນ​ເຄັງ​ຂອງ​ບັນດາ​ຜູ້ນຳ​ໄປ​ສູ່​ເຂດ​ທີ່​ໝັ້ນ​ປະຕິວັດ​ຢ່າງ​ປອດ​ໄພ. ຫຼັງ​ຈາກ​ນັ້ນສະຫາຍຍັງໄດ້ເລົ່າເຖິງວັນສໍາຄັນ ຂອງສາກົນເຊັ່ນ: ວັນເກີດປະທານ ໂຮ່ຈີ່ມິນ ​ໃນ​ວັນ​ທີ 19 ພຶດສະພາ 1890 ຊຶ່ງ​ສະຫາຍ​ໄດ້​ຍົກ​ໃຫ້​ເຫັນ​ຊິ​ວິດ ​ແລະ ການ​ເຄື່ອ​ໄຫວ​ປະຕິວັດຂອງ​ປະທານ​ໂຮ່ຈີ່​ມິນ, ການ​ຮ່ຳຮຽນ​ເອົາ​ຄຸນ​ສົມ​ສິນ​ທຳ​ປະຕິວັດ​ຂອງ​ປະທານ​ໂຮ່ຈີ່​ມິນ ​ແລະ ຜົນງານ​ຂອງ​ປະທານ​ໂຮ່ຈີ່​ມິນ​ຕໍ່​ພາລະກິດ​ການ​ປະຕິວັດ​ລາວ. ​ໃນ​ຕອນ​ທ້າຍ ສະຫາຍ ​ໄດ້​ຍົກ​ໃຫ້​ເຫັນຄວາມສາມັກຄີມິດຕະພາບແບບພິເສດລະຫວ່າງ ລາວ-ຫວຽດນາມ ນັ້ນ​ແມ່ນ​ປະ​ທານ ​ໂຮ່ຈີ່​ມິນ ​ເອງ​ເປັນ​ຜູ້​ເວົ້າ ​ແລະ ສ້າງ​ຕັ້ງ​ຂື້ນ​ມາ​ຕະຫຼອດ​ທຸກ​ມື້​ນີ້, ຈາກ​ນັ້ນ​​ເພີ່ນ​ກໍ​ຕັກ​ເຕືອນ​ພະນັກງານ, ສະມາຊິກ​ພັກ​ກອມ​ມູນິດ​ຫວຽດນາມ​ວ່າ ”ຕ້ອງ​ຮັກສາ​ຄວາມ​ສາມັກຄີ​ພິ​ເສດ​ລະຫວ່າງ​ຫວຽດນາມ-ລາວ ​ເໝືອນ​ກັບ​ຮັກສາ​ແກ່ນ​ຕາ​ຂອງ​ຕົນ​ເອງ”. ບັນຫາ​ສຳ​ທີ່​ສຸດ​ທີ່​ປະທານ ໂຮ່ຈີ່​ມິນ ມີ​ຕໍ່​ການ​ປະຕິວັດ​ລາວ​ນັ້ນ ​ແມ່ນ​ບັນຫາ​ທິດ​ຊີ້​ນຳ​ທາງ​ດ້ານ​ທິດ​ສະ​ດີ ​ແລະ ພຶດຕິ​ກຳ​ຕໍ່​ນັກ​ປະຕິວັດ​ລາວ ​ແລະ ມູນ​ເຊື້ອ​ຄວາມ​ສາມັກຄີ​ພິ​ເສດ​ລະຫວ່າງ​ສອງ​ພັກ-ສອງ​ລັດ ແລະ ປະຊາຊົນສອງຊາດລາວ-ຫວຽດນາມ ທີ່ປະທານ ໂຮ່ຈີ່ມິນ ສ້າງຂຶ້ນນັ້ນ ພວກເຮົາທຸກຄົນຕ້ອງພ້ອມກັນປົກປັກຮັກສາ ແລະ ຖະນຸຖະໜອມໄວ້ຕະຫຼອດໄປ. ດັ່ງບົດກາບກອນຂອງປະທານ ໂຮ່ຈີ່ມິນທີ່ເວົ້າວ່າ:  

“ຮັກຫອມກັນໝາຍໝັ້ນ               ຫຼາຍສັນພູກໍປີນໄຕ່

ຫຼາຍນໍ້າໃຫຍ່ ແລະໂຄກກວ້າງ         ຂວາງກັ້ນກໍດຸ່ງໄປ

ສອງຊາດລາວ-ຫວຽດນາມໄດ້         ຝັງຄວາມຮັກຢູ່ໃນໃຈ

ຮົ່ງຮ່າທັງແມ່ຂອງ                  ບໍ່ເລິກປູນປານໄດ້”

 

 

ພິທີເປີດການນຳໃຊ້ຂົວມິດຕະພາບ ລາວ-ມຽນມາ ຢ່າງເປັນທາງການ.

ພິທີ​ເປີດ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ຂົວ​ມິດຕະພາບ ລາວ-ມຽນມາ ​ໄດ້​ຈັດ​ຂຶ້ນ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ ​ໃນ​ວັນ​ທີ 9 ພຶດສະພາ 2015, ຢູ່​ກາງ​ຂົວ​​ແຫ່ງດັ່ງກ່າວ ​ໂດຍ​​ເປັນ​ກຽດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມພິທີ ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ ຄວາມ​ສຳຄັນ ຂອງ​ພະນະທ່ານ ຈູມ​ມະລີ ​ໄຊ​ຍະ​ສອນ ປະທານ​ປະ​ເທດ ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ​ແລະ ພະນະທ່ານ ​ເທ​ນ​ເຊ​ນ ປະທານາທິບໍດີ ​ແຫ່ງ​ ສສ ມຽນມາ ພ້ອມ​ດ້ວຍ​ການ​ນຳ​ຂັ້ນ​ສູງ, ອຳ​ນາດ​ການ​ປົກຄອງ ​ແລະ ປະຊາຊົນ ​ເມືອງ​ລອງ ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ ​ແລະ ​ເມືອງ​ທ່າ​ຂີ້​ເຫຼັກ, ລັດ​ຊານ ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ເປັນ​ຈຳນວນ​ຫຼວງ​ຫຼາຍ.

      ທ່ານ ທອງ​ລຸນ ສີ​ສຸ​ລິດ ຮອງ​ນາຍົກ​ລັດຖະມົນຕີ, ລັດຖະມົນ​ຕີ​ວ່າການ​ກະຊວງ ການ​ຕ່າງປະ​ເທດ ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ​ ໄດ້​ມີ​ຄຳ​ປາ​ໄສ​ໃນ​ພິທີ​ວ່າ: ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້​ເປັນ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນ້ຳຂອງ ລະຫວ່າງ​ເມືອງ​ລອງ ​ແຂວງ​ຫຼວງນ້ຳ​ທາ ​ແລະ ​ເມືອງ​ທ່າ​ຂີ້​ເຫຼັກ, ລັດ​ຊານ ສສ ມຽນມາ, ​ໄດ້​ລົງມື​ກໍ່ສ້າງ​ມາ​ແຕ່​ເດືອນ ​ກຸມ​ພາ ປີ 2013 ​ໃນ​ມູນ​ຄ່າ 26 ລ້ານ​ໂດ​ລາ​ສະຫະລັດ​ເຊີ່ງ​ແມ່ນ​ງົບປະມານ​ຂອງ​ສອງ​ປະ​ເທດ ຜົນສຳ​ເລັດ​ດັ່ງກ່າວ ໄດ້​ກາ​ຍ​ເປັນ​ເຫດການ​ປະ ຫວັດສາດ​ທີ່​ສຳ​ຄັນ​ໃນ​ການ​ພົວພັນ​ມິດ​ຄະ​ພາບ, ການ​ຮ່ວມ​ມື​ອັນ​ໃກ້ຊິດ, ​ຄວາມ​ໄວ້​ເນື້ອ​ເຊື້ອ​ໃຈ ​ແລະ ​ເຂົ້າ​ອົກ​ເຂົ້າ​ໃຈ ​ເຊິງກັນ ​ແລະ ກັນ​ຖານ​ບ້ານ​ໃກ້​ເຮືອນ​ຄຽງ ທີ່​ມີ​ມູນ​ເຊື້ອ​ອັນ​ດີງາມ​ມາ​ແຕ່​ດົນ​ນານ ລະຫວ່າງ ລາວ-ມຽນມາ ​ແລະ ​ເປັນ​ເຫດກາ​ນໜື່ງທີ່ດັງ​ກ້ອງ​ໄປ​ທົ່ວ​ອະນຸພາກ​ພື້ນ ​ແລະ ​ໃນ​ໂລກ.

      ຜົນສຳ​ເລັດ​ການກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ມິດຕະພາບ ລາວ-ມຽນມາ​ ໄດ້​ຕອບ​ສະໜອງ​ຄວາມ​ມຸງ​ໝາດ​ປາດ​ຖະໜາ ອັນ​ແຮງ​ກ້າ​ຂອງ​ສອງລັດຖະບານ​ ກໍ​ຄື ປະຊາຊົນ​ສອງ​ຊາດ ລາວ-ມຽນມາ ທັງ​ສອດ​ຄ່ອງກັບ​ທ່າ​ອ່ຽງ ​ແຫ່ງ​ການ​ຂະຫຍາຍ​ການ​ຮ່ວມ​ມື ​ເພື່ອ​ການພັດທະນາ​ລະຫວ່າງ​ປະ​ເທດ​ໃນ​ອະນຸພາກ​ພື້ນ ​ແລະ ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ກັບ​ບັນດາ​ປະ​ເທດ​ອະນຸ​ພາກ​ພື້ນ​ລຸ່ມ​ແມ່​ນ້ຳຂອງ​ຕາມ​ແລວ​ເສດຖະກິດ​ຕາ​ເວັນ​ອອກ-ຕາ​ເວັນ​ຕົກ ​ແລະ ການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເຄື່ອຂ່າຍ ຄົມມະນາຄົມ​ຂົນ​ສົ່ງ ​ໃນ​ອະນຸ​ພາກ​ພື້ນ, ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ-ສສ ມຽນມາ, ສສ ຫວຽດນາມ, ຣາຊະ​ອານາ​ຈັກ​ໄທ ​ແລະ ສປ ຈິນ ​ແລະ ອາດ​ຈະ​ຂະ​ຫຍາຍ​ໄປ​ສູ່ ອິນ​ເດຍ, ບັງ​ກະລາ​ເທດ ອິກດ້ວຍ, ​ທັງ​ນີ້​ກໍ່​ເພື່ອ​ການ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຄ້າ, ການ​ລົງ​ທຶນ, ການ​ຄົມມະນາຄົມ, ການທ່ອງທ່ຽວ, ການ​ບໍລິການ ​ແລະ ອື່ນໆ ທັງ​ເປັນ​ການ​ກະກຽມ ​ເຂົ້າ​​ປະຊາ​ຄົມ​ເສດຖະກິດ​ອາ​ຊຽນ (​ເອອີ​ຊີ) ​ໃນ​ທ້າ​ຍປີ 2015 ນີ້​. ດັ່ງ​ນັ້ນ​ສອງ​ປະ​ເທດ​ຈະ​ຮ່ວມ​ກັນ​ນຳ​ໃຊ້ ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້  ​ໃຫ້​ເກີດ​ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດສູງ​ສຸດ​ມາສູ່​ປະຊາຊົນ ລາວ-ມຽນມາ ກໍ​ຄື ​ໃນ​ການ​ຂະຫຍາຍ​ການ​ຮ່ວມ​ມື ທາງ​ດ້ານ​ການ​ຄ້າ, ການ​ລົງທຶນ ​ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວຂອງ​ສອງ​ປະ​ເທດ  ​ແລະ ອະນຸ​ພາກ​ພື້ນ​ ໃຫ້​ນັບ​ມື້​ຂະຫຍາຍຕົວ ​ແລະ ​ເຊື້ອ​ໝັ້ນວ່າ ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້ ຈະ​ປະກອບສ່ວນ​ສຳຄັນ ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ, ການ​ໄປ-ມາ​ຫາ​ສູ່​ກັນ ລະຫວ່າ​ງປະຊາຊົນສອງ​ຊາດ ລາວ-ມຽນມາ ​ໃຫ້ສະດວກ​ດີກ​ວ່າ​ເກົ່າ.

      ​ໃນ​ພິທີ​ ທີ່ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​​ ຄວາມ​ສຳຄັນ​ ພະນະທ່ານ ຈູມ​ມະລີ ​ໄຊ​ຍະ​ສອນ ​ປະທານ​ປະ​ເທດ ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ ແລະ ພະນະທ່ານ ​ເທ​ນ​ເຊ​ນ ປະທານາທິບໍດີ ​ແຫ່ງ​ ສສ ມຽນມາ ​ໄດ້​ພ້ອມ​ກັນ​ຂື້ນ​ກົດ​ປຸ່ມ​ເປີດ​ປ້າຍ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ຂົວ​ມິດຕະພາບ ລາວ-ມຽນມາ ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ, ພ້ອມ​ກັນ​ນີ້​ກໍ່ມີ​ພິທີ​ທາງ​ສາສະໜາ ​ໂດຍ​ພະ​ສົງ​ຂອງ​ສອງ​ປະ​ເທດ ​ໄດ້​ສູດ​ໄຊຍັນ​ໂຕ ​ແລະ ລັ່ນ​ຄ້ອງ 9 ບາດ ​ເພື່ອ​ເປັນ​ສີ​ລິ​ມຸງຄຸນ ​ໃຫ້​ແກ່​ພິທີ​ສຳຄັນດັ່ງກ່າວ.  

    ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ທີ່ຕັ້ງຢູ່ບ້ານຫ້ວຍກຸ່ມ ປະມານ  1​3 ກິ​ໂລ​ແມັດ​ ຫ່າງ​ຈາກ  ບ້ານ​ຊຽງ​ກົກ​ໄປ​ທາງ​ທິດ​ເໜືອ, ຂຶ້ນກັບ​ເມືອງ​ລອງ, ​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ   ສປປ  ລາວ ​ແລະ ປະມານ  500  ແມັດ ທາງ​ໃຕ້​ຂອງບ້ານ​ຊຽງ​ລາບ, ​ເມືອງທ່າ​ຂີ້​ເຫຼັກ, ລັດ​ສານ, ສສ ມຽນມາ. ຂົວ​ມິດຕະພາບ​ລາວ-ມຽນມາ ມີ​ຄວາມຍາວ​ທັງ​ໝົດ 691.6 ແມັດ, ກວ້າງ 10.9​ ແມັດ, ມີ ​ 2 ຊ່ອງທາງຈາລະຈອນ, ​ກວ້າງ 8.5 ແມັດ, ທາງ​ຍ່າງ 2 ເບື້ອງ ​ເບື້ອງລະ 1.2 ແມັດ.  ​ເປັນ​ຂົວ​ທີ່​ມີ​ຂາງປະສົມ ​ເຊິ່ງມີ ​ຂາງ​ເຫຼັກ​ຍາວ 360 ແມັດ, ສູງ 12 ແມັດ ​ຢູ່ທາງກາງ ​ແລະ ຂາງ​ເບ​ຕົງ​ອັດ​ແຮງ ​ຍາວ 331.6 ແມັດ ຢູ່​ສອງຝັ່ງ. ຂົວ​​ແຫ່ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ໄດ້​ອອກ​ແບບ​ໃຫ້​ຮັບ​ນ້ຳໜັກ ​ລົດ​ບັນທຸກ 10 ລໍ້ ​ໄດ້ 75 ໂຕນ, ຮັບ​ແຮງ​ສັ່ນ ​ຂອງ​ແຜ່ນດິນ​ໄຫວ ​ໄດ້​ໃນ​ລະດັບ 7.0 ເຮັກ​ເຕີ ລົງ​ມາ ແລະ ກຳ​ປັ່ນ 500 ໂຕນສາມາດລອດຜ່ານ​ໄປ​ໄດ້.

 

 

 

 

ພິທີມອບຮັບອາຄານສູນຝຶກໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ

  ພິທີ​ມອບ​ຮັບ​ອາຄານ​ສູນ​ຝຶກ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ໄດ້​ຈັດ​ຂື້ນ​ ວັນທີ 12 ພຶດສະພາ 2015 ຢູ່​ທີສູນ​ຝຶກໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ(ຫຼັກ 19) ໂດຍ​ຕາງ​ໜ້າ​ໃຫ້​ລັດຖະບາ​ນ ກໍຄືກະຊວງ  ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ແຫ່ງ ສປປ ລາວ. ໂດຍເປັນກຽດເຂົ້າຮ່ວມຂອງທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ ກະຊວງ ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ; ທ່ານ ໄມເກິນ ໂຄຣ ເອກອັກຄະລັດຖະທູດ ເຢັຍລະມັນ ປະຈຳ ສປປ ລາວ; ທ່ານ ນາງ ຄິສຕິນ ເດີ ບາຣອດສ ຕ່າງໜ້າກະຊວງຮ່ວມມືທາງດ້ານເສດຖະກິດ ແລະ ການພັດທະນາຂອງເຢຍລະມັນ(BMZ) ປະຈຳ ສປປ ລາວ; ມີ​ທ່ານ ຫົວໜ້າ​ຫ້ອງການ, ຫົວໜ້າ​ກົມ, ຮອງ​ກົມ ອ້ອມ​ຂ້າງ​ກະຊວງ ຍທຂ; ບໍລິສັດ​ ລັດ​ວິ​ສາ​ຫະກິດ, ອົງການ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ ​ແລະ ​ແຂກ​ທີ່ຖືກ​ເຊີນ​ທັງ​ພາຍ​ໃນ ​ແລະ ຕ່າງປະ​ເທດ ທີ່​ໄດ້​​ໃຫ້​ກຽດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

​ ສາຍ​ພົວພັນ​ມິດຕະພາບ ​ແລະ ການ​ຮ່ວມ​ມື ລະ​ຫວ່າງ ສປປ ລາວ ​ແລະ ສະຫະພັນ​ເຢຍລະ​ມັນ​ມີ​ມາ​ແຕ່​ດົນ​ນານ ​ແລະ ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ເສີມ​ຂະຫຍາຍ​ນັບ​ມື້ນັບ​ແໜ້ນ​ແຟ້ນຂື້ນ. ​ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາລັດຖະບານ ແລະ ປະຊາຊົນ​ເຢຍລະ​ມັນ ​ໄດ້​​ໃຫ້ການ​ສະໜັບສະໜູນ ​ແລະ ອູ້ມຊູ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ແກ່​ລັດຖະບານ ​ແລະ ປະຊາຊົນ​ລາວ​ສະ​ເໝີ​ມາ, ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ການ​ພັດທະນາ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງດ້ານ​ຄົມມະນາຄົມ-ຂົນ​ສົ່ງ, ຊຶ່ງ​ເປັນ​ຂະ​ແໜງ​ການ​ປາຍ​ແຫຼມ​ຂອງ​ການ​ພັດທະນາ​ເສດຖະກິດ​ແຫ່ງ​ຊາດ, ​ເປັນຕົ້ນ​ແມ່ນ: ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງປັບປຸງ​ເສັ້ນທາງ​ເລກ 6 ຢູ່​ແຂວງ​ຫົວພັນ; ​ໂຄງການ​ພັດທະນາ​ທາງຊົນນະບົດ ​ແຂວງ​ບໍ່​ແກ້ວ; ​ໂຄງການ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ຊົນນະບົດ ໄລຍະ1-2 ຢູ່​ແຂວງ​ຫຼວງ​ນ້ຳ​ທາ, ​ແຂວງ​ບໍ່​ແກ້ວ ​ແລະ ​ແຂວງ​ອຸດົມ​ໄຊ, ໂຄງການພື້ນຖານໂຄງລ່າງຊົນນະບົດ ໄລຍະ3-4 ແຂວງໄຊຍະບູລີ ແລະ ອັດຕະປື ແລະ ໂຄງການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ​ໄລຍະ5 ຢູ່​ແຂວງ​ເຊ​ກອງ,  ລວມທັງ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ອາຄານ​ສູນ​ຝຶກ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ແມ່ນ​ພາກສ່ວນ​ໜື່ງ​ພາຍ​ໃຕ້​ໂຄງການ​ພື້ນຖານ​ກໍ່ສ້າງ​ໂຄງ​ລ່າງ​ຊົນນະບົດ ​ໄລຍະ5, ຊຶ່ງ​ນອກຈາກ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ອາຄານ​ແລ້ວ, ຍັງ​ມີ​ສິ່ງ​ອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​ຄົບ​ຊຸດ, ທັງ​ໄດ້​ປະກອບ​ບັນດາ​ເຄື່ອງມື ​ແລະ ອຸປະກອນ​ທົດ​ລອງ​ຕ່າງໆ​. ນອກຈາກ​ນັ້ນ, ຍັງ​ມີ​ໂຄງການ​ພັດທະນາ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ຊົນ​ນະ​ບົດ ​ໄລຍະ6​ ຢູ່​ແຂວງ​ສາລະ​ວັນ ​ແລະ ສ້ອມ​ແປງ​ທາງ​ຢູ່ 3 ​ແຂວງພາກ​ເໜືອ ​ແມ່ນ​ພວມ​ຢູ່​ໃນ​ໄລຍະ​ກະກຽມ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິບັດ.

      ນອກຈາ​ກການ​ກໍ່ສ້າງ​ພືນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ແລ້ວ, ​ໃນ​ໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ ລັດຖະບານ​ເຢຍລະ​ມັນ​ຍັງ​ໃຫ້​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ແກ່ວຽກງາ​ນພັດທະນາ​ບຸກຄະລາ​ກອນ ​ໂດຍ​ໄດ້​ໃຫ້​ທຶນ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ໃນ​ການຈັດຕັ້ງຝຶກ​ອົບຮົມດ້ານ​ວິຊາ​ສະ​ເພາະ ​ແກ່​ພະນັກງານ​ຂອງ​ຂະ​ແໜງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ, ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ບັນດາ​ອາຈານ ​ແລະ ຄູ​ຝຶກ. ​ໂດຍສະ​ເພາະ​ສູນ​ຝຶກ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ທີ​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ໃໝ່, ຊຶ່ງ​ພວມ​ດຳ​ເນີນ​ພິທີ​ມອບ​-ຮັບ ​ແລະ ​ເປີດ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ໃນມື້ນີ້, ​ເພື່ອ​ປະກອບສ່ວນ​ສຳຄັນ​ໃນ​ການ​ພັດທະ​ນາ​ບຸກຄະລາ​ກອນ​ໃນ​ຂະ​ແໜງ ຂະ​ແໜງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ໃຫ້​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຍົກ​ລະດັບ​ຄວາມ​ຮູ້​ດ້ານ​ວິຊາ​ການ, ຈະ​ເປັນ​ບ່ອນ​ກໍ່ສ້າງ​ພະນັກງານ​ທັງ​ຢູ່​ສູນ​ກາງ, ທ້ອງ​ຖິ່ນ, ລວມທັງ​ພະນັກງານ​ທາງ​ພາກ​ລັດວິ​ສາ​ຫະກິດ ​ໃຫ້​ມີ​ລະດັບ​ວິຊາ​ສະ​ເພາະ​ທີ​ແນ່ນອນ​ຍິ່ງ​ຂື້ນ, ​ໂດຍ​ຜ່ານ​ການ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ທັງ​ທາງ​ດ້ານ​ທິດ​ສະ​ດີ​ຄຽງ​ຄູ່​ກັບ​ການ​ປະຕິບັດ​ຕົວ​ຈິງ​ໄປ​ພ້ອມ, ລວມທັງ​ເປັນ​ບ່ອນ​ແລກປ່ຽນ​ບົດບາດ ​ແລະ ປະສົບ​ການ​ທີ​ດີ​ນຳ​ກັນ.   ​ເວົ້​ລວມ​ແລ້ວ, ການ​ຊ່ວຍ​ເຫລືອ​ອັນ​ລ້ຳ​ຄ່າ​ຂອງ​ລັດຖະບານ ​ແລະ ປະຊາຊົນ​ເຢຍລະ​ມັນ​ຄື​ດັ່ງກ່າວ​ ໄດ້​ເປັນ​ການ​ປະກອບສ່ວນ​ອັນ​ສຳຄັນ​ໃນ​ວຽກ​ງານ​ພັດທະນາ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ ຊຶ່ງ​ເປັນ​ຂະ​ແໜງ​ປາຍ​ແຫຼມ​ຂອງ​ການພັ​ດທະນາ​ເສ​ດຖະກິດ​ຂອງ​ຊາດ, ສ້າງ​ເງື່ອນ​ໄຂ​ອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ​ໃຫ້​ແກ່​ການ​ໄປມາຫາສູ່,​ເຮັດ​ໃຫ້​ປະຊາຊົນ​ບັນດາ​ເຜົ່າ ສາມາດ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ພື້ນຖານ​ໂຄງ​ລ່າງ​ສາທາລະ​ນູປະ​ໂພ​ກອັນ​ຈຳ​ເປັນ, ພ້ອມ​ທັງ​ສົ່ງ​ເສີມ​ການ​ຜະລິດ, ການ​ຄ້າ, ການ​ລົງທຶນ ​ແລະ ການທ່ອງ​ທ່ຽວ ​ແນ​ໃສ່​ແກ້​ໄຂ​ລຶບລ້າງ​ຄວາມທຸ​ກຍາກ​ຂອງ​ປະຊາຊົນ​ລາວ​ບັນດາ​ເຜົ່າ ​ແລະ ຕອບ​ສະໜອງ​ນະ​ໂຍບາຍ​ຫັນ​ເອົາ ສປປ ລາວ ​ໃຫ້​ກາຍ​ເປັນ​ປະ​ເທດ​ບໍລິການ​ທາງ​ຜ່ານ​ໃນ​ອານາ​ຄົດ​ໄດ້​ຢ່າງ​ແທ້​ຈິງ.

      ​ໃນ​ໂອກາດ​ອັນ​ສະຫງ່າລາ​ສິນນີ້, ຕາງໜ້າ​ໃຫ້​ລັດຖະບານ ກໍ​ຄື​ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ, ຂໍ​ຮັບ​ເອົາ​ອາຄານ​ສູນ​ຝຶກ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ພ້ອມ​ທັງ​ສິ່ງ​ອຳນວຍ​ຄວາມ​ສະດວກ ​ແລະ ​ເຄື່ອງມື​ອຸປະກອນ​ທົດ​ລອງ​ຕ່າງໆ ຈາກ​ລັດຖະບານ​ເຢຍລະ​ມັນ. ​ພ້ອມ​ດຽວ​ກັນນີ້, ຂໍ​ໃຫ້​ຄຳ​ໝັ້ນສັນຍາ​ວ່າ ຈະ​ນຳ​ໃຊ້​ອາຄານ​ດັ່ງກ່າວ​ໃຫ້​ເກີດປະສິດທິ​ຜົນ​ສູງ​ສຸດ, ພ້ອມ​ທັງ​ຈະ​ຮັກສາ​ອາຄານ ​ແລະ ເຄື່ອງມືຕ່າງໆ ໃຫ້ໄດ້ນຳໃຊ້ຢ່າງຄຸ້ມຄ່າ ແລະ ຍາວນານທີ່ສຸດ, ປະກອບສ່ວນໃນການຍົກລະດັບບຸກຄະລາກອນໃນຂະແໜງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ໃຫ້ມີຄຸນນະພາບສູງຂື້ນ.

 

 

 

ກອງປະຊຸມວິທະຍາສາດ ຜ່ານຮ່າງບົດລາຍງານການເມືອງຕໍ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IV ຂອງອົງຄະນະພັກກະຊວງ ຍທຂ, ຮ່າງວິໄສທັດຮອດປີ 2030, ຍຸດທະສາດພັດທະນາ 10 ປີ (2016-2025) ແລະແຜນພັດທະນາ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII ຂອງ ກະຊວງ ຍທຂ.

  ເພື່ອກະກຽມໃຫ້ແກ່ບັ້ນດໍາເນີນກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IV ຂອງອົງຄະນະພັກກະຊວງ ຍທຂ ຊຶ່ງຈະຈັດຂຶ້ນ ໃນມໍ່ໆນີ້, ໃນໄລຍະຜ່ານມາ ຄະນະວິຊາການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງໄດ້ສຸມໃສ່ດໍາ ເນີນການຄົ້ນຄວ້າສະຫຼຸບ ຕີລາຄາການ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ III ຂອງອົງຄະນະພັກກະຊວງ, ພ້ອມທັງຄົ້ນຄວ້າທິດທາງແຜນ ການ 5 ປີໃນຕໍ່ໜ້າ, ກໍຄືການສະຫຼຸບຕີລາຄາການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດມະຕິກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IX ຂອງພັກ ແລະ ແຜນການ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VII ແລະ ທິດທາງແຜນການ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII ໃນຂະແໜງ ຍທຂ, ນອກຈາກນັ້ນຍັງໄດ້ຄົ້ນຄວ້າວິໄສທັດຮອດປີ 2030, ຍຸດທະສາດພັດທະນາ 10 ປີ ແລະ ແຜນພັດທະນາ 5 ປີຄັ້ງທີ VIII ຂອງກະຊວງ ຍທຂ ແນ່ໃສ່ເພື່ອກໍານົດທິດທາງການເຄື່ອນ ໄຫວ ວຽກງານຂອງຂະແໜງ ຍທຂ ໃນໄລຍະຍາວ. ດ້ວຍ​ເຫດນັ້ນ ບັນດາ​ເອກະສານ​ດັ່ງກ່າວ​ນີ້ຈິ່ງມີ​ຄວາມ​ສຳຄັນ​ທີ​ສຸດ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ຮ່າງ​ບົດ​ລາຍ​ງານ​ການ​ເມືອງ, ເພື່​ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ບັນດາ​ເອກະສານມີ​ຄວາມ​ຄົບ​ຖ້ວນ​ສົມບູນ​ແນ່​ໃສ່​ເປັນ​ເຂັ້ມ​ທິດ​ເພື່ອ​ສ້າງ​ບາດກ້າວ​ບຸກທະ​ລຸ​ການ​ພັດທະນາ​ວຽກ​ງານ ຍທຂ ຢ່າງ​ໜັກ​ແໜ້ນ, ​ສາມາດ​ສ່ອງ​ແສງ ​ແລະ ຕີ​ລາຄາ​ໝາກຜົນ​ຂອງ​ການ​ພັດທະນາ​ວຽກ​ງານ ຍທຂ ​ໄດ້​ຢ່າງ​ຖຶກຕ້ອງ ​ແລະ ຊັດ​ເຈນ, ພ້ອມ​ທັງ​ກຳນົດ​ທິດ​ທາງ​ແຜນການ​ໃນ​ຕໍ່ໜ້າ​ໄດ້​ຢ່າງ​ເໜາະ​ສົມ ​ແລະ ສອດ​ຄອງ​ກັບ​ສະພາບ​ຄວາມ​ເປັນ​ຈິງ.  ດັ່ງນັ້ນໃນວັນທີ 5-6 ພຶດສະພາ 2015 ນີ້​ຈຶ່ງໄດ້ຈັດ ກອງປະຊຸມວິທະຍາສາດ ຜ່ານຮ່າງບົດລາຍງານການເມືອງຕໍ່ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IV ຂອງອົງຄະນະພັກ ກະຊວງ ຍທຂ, ຮ່າງວິໄສທັດຮອດປີ 2030, ຍຸດທະສາດພັດທະນາ 10 ປີ (2016-2025) ແລະ ແຜນພັດທະນາ 5 ປີ ຄັ້ງທີ VIII ຂອງກະຊວງ ຍທຂ ຂື້ນຢູ່ທີ່ຫ້ອງປະຊຸມໃຫຍ່ ກະຊວງ ຍທຂ, ກ່າວເປີດກອງປະຊຸມໂດຍ ທ່ານ ລັດຕະນະມະນີ ຄູນນີວົງ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ ກະຊວງ ຍທຂ ແລະ ກອງປະຊຸມໄດ້ສືບຕໍ່ດຳເນີນ ໂດຍ​ການເປັນປະທານ​ຂອງ ທ່ານ ດຣ ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ ລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງ ຍທຂ; ມີບັນດາຜູ້ຊ່ວຍລັດຖະມົນຕີວ່າການ, ທີ່ປຶກສາລັດຖະມົນຕີ, ບັນດາທ່ານຫົວໜ້າກົມ, ຮອງກົມ, ຫ້ອງການ, ສະພາວິທະຍາສາດ, ສະຖາບັນ, ສູນຝຶກ, ກອງວິຊາການ, ຄະນະອໍານວຍການລັດວິສາຫະກິດ ແລະ ຫົວໜ້າພະແນກຂອງ​ບັນດາ​ກົມ ເຂົ້າຮ່ວມຢ່າງພ້ອມພຽງ. 

        ກອງປະຊຸມໄດ້ມີການຕີລາຄາໝາກຜົນຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາຄາດໝາຍທີ່ວາງໄວ້ໃນໄລຍະຜ່ານມາແລ້ວ, ນອກນັ້ນຍັງໄດ້ສ່ອງແສງໃຫ້ເຫັນເຖິງດ້ານດີ, ດ້ານອ່ອນ ແລະ ຂໍ້ຄົງຄ້າງໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ພ້ອມທັງບົດຮຽນ ທີ່ຖອດຖອນໄດ້, ພ້ອມດຽວກັນນີ້ ເອກະສານຍັງໄດ້ມີພາກຕີລາຄາການບຸກທະລຸ 4 ດ້ານຂອງຂະແໜງ ຍທຂ ໃນໄລຍະ 5 ປີຜ່ານ​ມາ, ນອກຈາກ​ນັ້ນ​ ຍັງ​ໄດ້​ກຳນົດ​ໜ້າ​ທີ່​ລວມຂອງ​ຂະ​ແໜງ ຍທຂ ທີ່​ຈະ​ສູ້​ຊົນ​ປະຕິບັດ​ໃນ​ໄລຍະ 5 ປີ ​ຕໍ່ໜ້າ ແລະ ທິດທາງແຜນວຽກງານກໍ່ສ້າງພັກ ແລະພະນັກງານ. ສ່ວນຮ່າງວິໄສທັດ ຮອດປີ 2030, ເອກະສານຍຸດທະສາດພັດທະນາ 10ປີ, ຕົ້ນຕໍແມ່ນໄດ້ສ່ອງແສງໃຫ້ເຫັນເຖິງຜົນສໍາເລັດອັນພົ້ນເດັ່ນ ໃນໄລຍະຜ່ານມາຂອງ​ຂະ​ແໜງ ຍທຂ, ພ້ອມທັງກໍານົດທິດທາງແຜນພັດທະນາວຽກງານ ຍທຂ ໃນໄລຍະຍາວ. ສໍາລັບເອສານສະຫຼຸບແຜນການ 5ປີ ຄັ້ງທີ VIII (2016-2020), ຈະສ່ອງແສງໃຫ້ເຫັນຜົນການຈັດຕັ້ງ ປະຕິບັດບັນດາຄາດໝາຍຂອງແຕ່ຂະແໜງການຢ່າງລະອຽດ, ພ້ອມທັງການກໍານົດທິດຜັນຂະຫຍາຍມະຕິ ກອງປະຊຸມໃຫຍ່ຄັ້ງທີ IV ຂອງອົງຄະນະພັກກະຊວງ ອອກເປັນແຜນການ ແລະ ໂຄງການລະອຽດ ທີ່ຈະດໍາເນີນໃນໄລຍະ 5 ຕໍ່ໜ້າ. ​ເພື່​ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ບັນດາ​ເອກະສານມີ​ຄວາມ​ຄົບ​ຖ້ວນ​ສົມບູນ​ແນ່​ໃສ່​ເປັນ​ເຂັ້ມ​ທິດ​ເພື່ອ​ສ້າງ​ບາດກ້າວ​ບຸກທະ​ລຸ​ການ​ພັດທະນາ​ວຽກ​ງານ ຍທຂ ຢ່າງ​ໜັກ​ແໜ້ນ.

 

 

 

 

 

Additional information