ຂ່າວ

ພິທີເຊັນສັນຍາ ໂຄງການນໍ້າປະປາ 5 ຕົວເມືອງ

     ພິທີເຊັນສັນຍາວ່າຈ້າງບໍລິສັດທີ່ປຶກສາ ແລະ ບໍລິສັດຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໂຄງການນ້ຳປະປາ 5 ເມືອງຄື: ເມືອງ ຄອບ ແຂວງ ໄຊຍະບູລີ; ເມືອງແບງ ແຂວງອຸດົມໄຊ; ເມືອງຫ້ວຍຊາຍ ແຂວງບໍ່ແກ້ວ; ເມືອງໄຊບູລີ ແຂວງ ສະຫວັນນະເຂດ ແລະ ເມືອງໂຂງ ແຂວງຈຳປາສັກ. ລະຫວ່າງເຈົ້າຂອງໂຄງການກັບບໍລິສັດ ທີ່ປຶກສາ ແລະ ບໍລິສັດ ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໄດ້ຈັດຂຶ້ນຢ່າງເປັນທາງການໃນວັນທີ 18 ກໍລະກົດ 2014 ທີ່ໂຮງແຮມ ລ້ານຊ້າງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ. ຮ່ວມລົງນາມໃນສັນຍາວ່າຈ້າງ ບໍລິສັດທີ່ປຶກສາ, ຕາງໜ້າໃຫ້ເຈົ້າຂອງໂຄງການແມ່ນ ທ່ານ ຄຳທະວີ ໄທພະຈັນ ຫົວໜ້າກົມເຄຫາ ແລະ ຜັງເມືອງ ກະ ຊວງໂຍທາທິ ການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ຕາງໜ້າໃຫ້ ບໍລິສັດທີ່ປຶກສາແມ່ນ ທ່ານ ມົນຕີ ຈຽມຈຸລາລັກ ຜູ້ຕາງໜ້າ ບໍລິສັດ ປັນຍາ ທີ່ປຶກສາຈຳກັດ ແຫ່ງລາຊະອານາຈັກໄທ. ສ່ວນສັນຍາວ່າຈ້າງ ບໍລິສັດ ຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງ ແມ່ນຮ່ວມລົງນາມໂດຍ ທ່ານ ຄຳທະວີ ໄທພະຈັນ ຫົວໜ້າກົມເຄຫາ ແລະ ຜັງເມືອງ ແລະ ທ່ານ ພອນເທບ ກໍວັດຕະນະມົງຄົນ ຜູ້ຕາງໜ້າບໍລິສັດ ໄຮ ໂດຼອິນຈິເນັຍຣິງ ຈຳກັດ ໂດຍຊ້ອງໜ້າ ທ່ານ ນາງ ວິໄລຄຳ ໂພສາລາດ ລັດຖະມົນຕີຊ່ວຍວ່າການ ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ພ້ອມດ້ວຍແຂກຖືກເຊີນ ແລະ ພາກສ່ວນທີ່ກ່ຽວ ຂ້ອງເຂົ້າຮ່ວມ.

   ສຳລັບສັນຍາວ່າຈ້າງທີ່ປຶກສາໂຄງການມີໄລຍະເວລາຕິດຕາມການກໍ່ສ້າງໂຄງການທັງໝົດ 15 ເດືອນ, ນັບແຕ່ມື້ເລີ່ມຕົ້ນກໍ່ສ້າງເປັນຕົ້ນໄປ ​ໃນມູນຄ່າ 10 ລ້ານບາດ ເງິນສະກຸນໄທ ຫຼື ປະມານ 2,5 ຕື້ກີບ. ສ່ວນສັນຍາວ່າຈ້າງ ບໍລິສັດຮັບເໝົາກໍ່ສ້າງໂຄງການແມ່ນມີ ໄລຍະເວລາກໍ່ສ້າງທັງໝົດ 15 ເດືອນ ​ໃນມູນຄ່າທັງໝົດ 278,476,343.39 ບາດ ຫຼື ປະມານ 69 ຕື້ກວ່າກີບ.

     ໂຄງການ ນ້ຳປະປາ 5 ເມືອງດັ່ງກ່າວເປັນໂຄງການ ຮ່ວມມືລະຫວ່າງ ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ແລະ ອົງການຮ່ວມ ມືທາງດ້ານເສດຖະກິດ ເພື່ອການພັດທະນາປະເທດເພື່ອນບ້ານ (NEDA) ແຫ່ງ ຣາຊະອານາຈັກໄທ, ໂດຍ NEDA ໄດ້ໃຫ້ທຶນກູ້ຢືມເພື່ອກໍ່ສ້າງເປັນມູນຄ່າທັງໝົດ 310 ລ້ານບາດ ຫຼື ປະມານ 77,5 ຕື້ກີບ, ໃນນັ້ນເປັນເງິນກູ້ຢືມ 305 ລ້ານ ບາດ ຫຼື ປະມານ 76,2 ຕື້ກວ່າ ກີບ ແລະ ເງິນຊ່ວຍເຫຼືອລ້າ 5 ລ້ານບາດ ຫຼື ປະມານ 1,2 ຕື້ກວ່າ ກີບ ຈະໄດ້ນຳໃຊ້ເຂົ້າໃນການ ຝຶກອົບຮົມສົ່ງເສີມຄວາມອາດສາມາດ ໃຫ້ແກ່ບຸກຄະລາກອນ  ໃນຂະແໜງນ້ຳປະປາ. ສ່ວນວຽກວາງຕາຂ່າຍທໍ່ແຈກນ້ຳປະປາ ແລະ ການຕິດຕັ້ງນ້ຳ ເຂົ້າບ້ານ ແມ່ນເປັນບ້ວງຮ່ວງເງິນສົມທົບຂອງແຂວງ. ຊຶ່ງໄລຍະການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການແມ່ນແຕ່ປີ 2013-2015.

   ພາຍຫຼັງ​ໂຄງການກໍ່ສ້າງສຳເລັດແລ້ວປະຊາຊົນຈຳນວນ 34,918 ຄົນ; 32 ບ້ານໃນຂອບເຂດໂຄງການ ຈະໄດ້ຮັບຜົນປະໂຫຍດໂດຍກົງ ​ແລະ ຈະໄດ້ນໍາໃຊ້ນ້ຳທີ່ສະອາດ, ປອດໄພ ແລະ ມີສຸຂະອະນາໄມທີ່ດີ.

ພິທີມອບ-ຮັບ ເຄື່ອງຊ່ວຍເຫຼືອ ໃຫ້ເມືອງສັງທອງ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ

   ໃນ​ວັນ​ທີ 17 ກໍລະກົດ 2014 ຢູ່​ທີ່​ສະ​ໂມ​ສອນ ສໍານັກງານ​ປົກຄອງ​ເມືອງ ​ສັງ​ທອງ ​ໄດ້​ມີພິທີມອບ​-ຮັບ​ເຄື່ອງ ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ ​ໃຫ້​​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ​ເປັນ​ກຽດ​ມອບ​ໂດຍ ທ່ານ ນ. ວິ​ໄລ​ຄໍາ ​ໂພ​ສາລາ​ດ ຄະນະ​ພັກ​ກະຊວງ, ລັດຖະມົນ​ຕິ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ; ຮັບ​ໂດຍ ທ່ານ ນ. ​ແກ້ວ ພົມ​ມະ​ລາດ ຮອງ​ເລຂາ​ພັກ​ເມືອງ, ຮອງ​ເຈົ້າ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ. ​​ເນືອງ​ໃນ​ໂອ​ກາດວັນ​ສ້າງ​ຕັ້ງ​ສະຫະພັນ​ແມ່​ຍິງ​ລາວ ຄົບຮອບ 59 ປີ (20 ກໍລະກົດ 1955 – 20 ກໍລະກົດ 2014)  ​ແລະ ເພື່ອ​ເປັນ​ການ​ສ້າງ​ຂະ​ບວນການ​ ຂໍ່ານັບ​ຮັບຕ້ອນ ວັນ​ສໍາຄັນ​ຕ່າງ​ຂອງ​ຊາດ, ຂອງ​ພັກ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ ​​ເພື່ອ​ກະກຽມ​ການ​ປະກາດ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ຫຼຸດ​ພົ້ນ​ອອກ​ຈາກເມືອງ​ທຸກ​ຍາກ ​ແລະ ກະກຽ​ມ​ເພື່ອ​ຂໍ່ານັບ​ຮັບ​ຕ້ອນ ກອງ​ປະຊຸມ​ໃຫຍ່ ຂອງ​ອົງຄະ​ນະ​ພັກ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ທີ່​ຈະ​ມາ​ເຖີງນີ້,​ ​ເຄື່ອງ​ດັ່ງກ່າວ ທ່ານ ນ. ​ແກ້ວ ພົມ​ມະ​ລາດ ຮອງ​ເລຂາ​ພັກ​ເມືອງ, ຮອງ​ເຈົ້າ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ນະຄອນຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ, ກ່າວ​ວ່າ ຈະ​ນໍາ​ເອົາ​ເຄື່ອງຊ່ວຍ​ເຫຼືອຈໍາ​ນວນ​​ນີ້ ສະ​ເໜີ​ຄະນະ​ພັກ​ເມືອງ​ກ່ອນ ຈຶ່ງ​ຈະ​ແຈກ​ຍ້າຍ​ໃຫ້ ພໍ່​ແມ່​ປະຊາຊົນ​ທີ່​ຍັງ​ທຸກ​ຍາກ ຢູ່ 5 ຄອບຄົວ ຫຼັງຈາກ​ນັ້ນ, ຈື່ງ​ຈະ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ຄະນະ​ກໍາມະການ​ເບີ່​ງຄອບຄົວ ຜູ້​​ເຖົ້າ​ຜູ້​ແກ່​ ທີ່​ບໍ່​ມີ​ລູກ​ເຕົ້າລ້ຽງ​ດູ ​ແລະ ​ເບີ່​ງຄອບ​ຄົວ ທີຂາດ​ພໍ່ ຫຼື ​ແມ່ ​ແລະ ນັກຮຽນ​ທີ່​ທຸກ​ຍາກ​ວ່າ​ໝູ່. ສຸດ​ທ້າຍ ທ່ານ ນ. ​ແກ້ວ ພົມ​ມະ​ລາດ ຮອງ​ເລຂາ​ພັກ​ເມືອງ, ຮອງ​ເຈົ້າ​ເມືອງ​ສັງ​ທອງ ກໍ​ຫວັງ​ຢ່າງ​ຍິ່ງ​ວ່າ​ທາງ​ຄະນະ​ນໍາ​ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ຈະ​ສະໜັບສະໜູນ​ ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ອີກ​ໃນ​ຕໍ່ໜ້າ.

      ​ໃນ​ການ​ໄປ​ມອບ​ເຄື່ອງ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ໃນ​ຄັ້ງ​ນີ້ ທ່ານ ນ. ວິ​ໄລ​ຄໍາ ​ໂພ​ສາລາ​ດ ຄະນະ​ພັກ​ກະຊວງ, ລັດຖະມົນ​ຕິ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ກໍ​ກ່າວ​ວ່າ: ​ໃຫ້​ນໍາ​ເອົາ​ວັດຖຸ​ປັດ​ໃຈ ​ແລະ ເຄື່ອງຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ດັ່ງກ່າວ ​​ໄປ​ມອບ​ໃຫ້ພໍ່​ແມ່​ປະຊາຊົນ ຜູ້​ທີ່​ຂາດ​ເຂີນ​ແທ້ໆ. ພ້ອມກັນນີ້, ຍັງໄດ້ຖືໂອກາດຢ້ຽມຢາມໂຄງການ ກໍ່ສ້າງເສັ້ນທາງເລກ 11 ແລະ ຫ້ອງການ ຍທຂ ເມືອງສັງທອງ ອີກດ້ວຍ.

ກະຊວງ ຍທຂ ຊີ້ແຈງບັນຫາ 4 ແຍກນາຄວາຍ ແລະ ການສ້າງທາງຫົວຂົວ-ນາຄວາຍ

ເພື່ອຄວາມກະຈ່າງແຈ້ງຕໍ່ກອງປະຊຸມຂອງປະຊາຊົນກ່ຽວກັບການສະເໜີຕິດຕັ້ງໄຟອຳນາດໃສ່ເສັ້ນທາງ 4 ແຍກ ນາຄວາຍ ຂອງເສັ້ນທາງ 450 ປີ ແລະ ບັນຫາການສ້າງເສັ້ນທາງ ແຕ່ຫົວຂົວຫານາຄວາຍ ຊັກຊ້າ, ທ່ານ ດຣ. ສັນຕິສຸກ ສິມມາລາວົງ ຫົວໜ້າຫ້ອງການກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ (ຍທຂ) ໄດ້ຕາງໜ້າໃຫ້ ກະຊວງພວກເຮົາ ໄດ້ຕອບຂໍ້ຂ້ອງໃຈ ຂອງຜູ້ຊັກຖາມ ໄວ້ດັ່ງນີ້: ໃນໄລຍະຜ່ານມາ, ຄະນະວິຊາການທີ່ກ່ຽວຂ້ອງຂອງກະຊວງ ພ້ອມດ້ວຍ ທີມງານຊ່ຽວຊານ ດ້ານຄວາມປອດໄພທາງຖະໜົນໄດ້ລົງສຳຫຼວດ ແລະ ຄົ້ນຄ້ວາອອກແບບ​ 3 ທາງເລືອກ ຄື: 1). ຕິດຕັ້ງລະບົບໄຟແດງ, 2). ສ້າງວົງວຽນ ແລະ 3). ປັບປຸງທາງແຍກໃໝ່  (ໂດຍການຂັ້ນກາງບໍ່ໃຫ້ເປັນທາງສີ່ແຍກ ສຳລັບທາງ ​450 ປີ). ຜ່ານການຄົ້ນຄ້ວາເຫັນວ່າ ການຕິດຕັ້ງລະບົບໄຟແດງ ແມ່ນບໍ່ເໝາະສົມ, ເນື່ອງຈາກປະລິມານ ການສັນຈອນມີໜ້ອຍ ຊຶ່ງອາດຈະເຮັດໃຫ້ຜູ້ຂັບຂີ່ລ່ວງລະເມີດ ແລະ ພາໃຫ້ເກີດອຸບັດຕິເຫດ, ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍໃນການກໍ່ສ້າງ ແລະ ບຳລຸງຮັກສາມີມູນຄ່າສູງ. ຜ່ານການຄົ້ນຄວ້າທາງ ດ້ານວິຊາການ ສະຫຼຸບໄດ້ວ່າ ການກໍ່ສ້າງວົງວຽນແມ່ນມີຄວາມ ເໝາະສົມທີ່ສຸດ. ດັ່ງນັ້ນ ກະຊວງ ຍທຂ ຈຶ່ງໄດ້ອອກແບບ ແລະຂຶ້ນແຜນງົບປະມານ ເພື່ອກໍ່ສ້າງວົງວຽນຢູ່ຈຸດດັ່ງກ່າວ, ປະຈຸບັນແມ່ນຢູ່ໃນຂັ້ນຕອນອະນຸມັດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ. ພ້ອມດຽວກັນນີ້, ບາດກ້າວຕໍ່ໄປຍັງຈະຄົ້ນຄ້ວາຕິດຕັ້ງໄຟເຍືອງ ທາງຢູ່ຈຸດດັ່ງກ່າວຕື່ມອີກ.
   ສຳລັບການກໍ່ສ້າງຕິດຕັ້ງໄຟເຍືອງທາງຕາມເສັ້ນທາງ 450 ປີນັ້ນ, ກະຊວງພວກເຮົາ ເຫັນວ່າມີຄວາມສຳຄັນ ແລະ ຈຳເປັນແທ້, ແຕ່ເນື່ອງຈາກປະຈຸບັນພວກເຮົາຍັງມີຄວາມຫຍຸ້ງຍາກທາງດ້ານງົບປະມານ, ດັ່ງນັ້ນ ກະຊວງ ຍທຂ ໃນຖານະເປັນຜູ້ຄຸ້ມຄອງດ້ານມະຫາພາກຈະປະສານສົມທົບກັບນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ເພື່ອຊອກຫາງົບປະມານກໍ່ສ້າງ ໄຟເຍືອງທາງ ດັ່ງກ່າວໃນຕໍ່ໄປ. ຕໍ່ບັນຫາການສ້າງເສັ້ນທາງແຕ່ຫົວຂົວ-ນາຄວາຍ ເມືອງໄຊເສດຖາ, ນະຄອນຫຼວງ ວຽງຈັນ  ໃຫ້ສຳເລັດ ເພາະວ່າໂຄງການສ້າງເສັ້ນທາງນີ້ໄດ້ເລີ່ມແຕ່ປີ 2010 ແຕ່ມາຮອດປະຈຸບັນເຫັນວ່າການ ກໍ່ສ້າງ ເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວຍັງບໍ່ທັນສຳເລັດ ແລະຢຸດສະງັກ, ຊຶ່ງສ້າງຄວາມຫຍຸ້ງຍາກໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນທີ່ນຳໃຊ້ເສັ້ນທາງນີ້. ຕໍ່ບັນຫາດັ່ງກ່າວ ພະແນກ ຍທຂ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໃນນາມເຈົ້າຂອງໂຄງການໄດ້ຊີ້ແຈງວ່າ: ເສັ້ນທາງແຕ່ຫົວຂົວ ຫາ ນາຄວາຍ ທັງໝົດແມ່ນ 7 ກິໂລແມັດ, ເປັນເສັ້ນທາງ ປະເພດເບຕົງເສີມເຫຼັກ, ໜ້າທາງກວ້າງ 12-15 ແມັດ, ມີໄຟຟ້າເຍືອງທາງ, ລະບົບຮ່ອງລະບາຍນ້ຳ ແລະ ປ້າຍສັນຍານຈະລາຈອນຄົບຊຸດ ຊຶ່ງເສັ້ນທາງດັ່ງກ່າວ​ແບ່ງອອກເປັນ 2 ຊ່ວງ ຄື:
- ຊ່ວງທີ 1 : ແຕ່ 3 ແຍກຕະຫຼາດຫົວຂົວຫາບ້ານຄຳສະຫວາດ, ມີຄວາມຍາວ 4 ກິໂລແມັດ. ແມ່ນບໍລິສັດເອັດສະເຄຊີ ເປັນຜູ້ຮັບເໝົາ, ກຳນົດເວລາໃນການກໍ່ສ້າງແມ່ນ 12 ເດືອນ ໃຫ້ສຳເລັດ (5/11/ 2013-5/11/2014), ນັບແຕ່ມື້ເຊັນ ສັນຍາເປັນຕົ້ນມາແຕ່ ມາຮອດປະຈຸບັນໄດ້ 3 ເດືອນ ກ່ວາແລ້ວບໍລິສັດກໍບໍ່ໄດ້ລົງມື ປະຕິບັດເລີຍ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ເສັ້ນທາງ ຊ່ວງດັ່ງກ່າວນັ້ນເປ່ເພຫຼາຍສົມຄວນ. ມາຮອດປະຈຸບັນສຳເລັດ 7,07%  ຊ້າກ່ວາແຜນການ 48,23%.
- ຊ່ວງທີ 2 : ແຕ່ບ້ານຄຳສະຫວາດ ຫາ ບ້ານນາຄວາຍ, ມີຄວາມຍາວ 3 ກິໂລແມັດ,ແມ່ນ ບໍລິສັດກໍ່ສ້າງ ແລະ ຊຸກຍູ້ ການຜະລິດກະສິກຳເປັນຜູ້ຮັບຜິດຊອບກຳນົດເວລາກໍ່ສ້າງ 12   ເດືອນ(5/11/2013-5/11/ 2014)  ມາຮອດປະຈຸ ບັນນີ້ສຳເລັດ 48% ຊ້າກ່ວາແຜນການ 28%. ສາເຫດທີ່ເຮັດໃຫ້ໂຄງການດັ່ງ ກ່າວຊັກຊ້າ, ເຖິງແມ່ນວ່າໃນໄລຍະ ທີ່ ຜ່ານມາຄະນະວິຊາການຮັບຜິດຊອບໂຄງການດັ່ງກ່າວກໍເອົາໃຈໃສ່ຕິດຕາມ ແລະ ລະດົມຊຸກຍູ້ບໍລິສັດເປັນປະຈຳກໍຕາມ ແຕ່ວ່າບໍລິສັດກໍບໍ່ປະຕິບັດໄດ້ຕາມແຜນຍ້ອນວ່າບໍລິສັດຜູ້ຮັບເໝົາຍັງຂາດ ເຂີນຫຼາຍໆປັດໄຈທີ່ຈະເອົາມາບໍລິຫານ ໂຄງການ ເປັນຕົ້ນແມ່ນບັນຫາທຶນໝູນວຽນຂອງບໍລິສັດທີ່ຂາດເຂີນບໍ່ຄ່ອງຕົວ, ທຶນທີ່ຈະເອົາມານຳໃຊ້ເຂົ້າໃນໂຄງການ, ສ່ວນຫຼາຍຍັງລໍຖ້າແຕ່ທຶນສະໜັບສະໜູນຈາກທະນາຄານ ຢູ່ພາຍໃນປະເທດ ແລະ ບັນຫາພາຫະນະກົນຈັກ, ບຸກຄະ ລາກອນຄວາມພ້ອມຕ່າງໆ ກໍຍັງບໍ່ທັນພຽງພໍເທົ່າທີ່ຄວນ ຈຶ່ງເຮັດໃຫ້ໂຄງການຊັກຊ້າ ແລະ ແກ່ຍາວຕະຫຼອດມາເຮັດໃຫ້ ມີຫາງສຽງຕ່າງໆຈາກສັງຄົມໃນທາງລົບ. ສະນັ້ນ ເພື່ອແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວກະຊວງ ຍທຂ ຈະຕິດຕາມກວດກາຊຸກຍູ້ ການແກ້ໄຂບັນຫາດັ່ງກ່າວ ຕາມພາລະບົດບາດມະຫາພາກຂອງຕົນ ຄື: ຊີ້ນຳໃຫ້ພະແນກ ຍທຂ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໃຫ້ບໍລິສັດຮັບເໝົາສ້ອມແປງເສັ້ນທາງໃຫ້ໄປມາສະ ດວກໃນຊ່ວງລະດູຝົນ ແລະ  ກວດກາຄືນການປະຕິບັດສັນຍາ ຂອງສອງບໍລິສັດຮັບເໝົາດັ່ງກ່າວ ແລະ  ຖ້າບໍລິສັດຮັບເໝົາບໍ່ສາມາດປະຕິບັດໄດ້ກໍໃຫ້ຄົ້ນຄວ້າຊອກເອົາບໍລິສັດທີ່ ມີຄຸນສົມບັດ ແລະ ຄວາມພ້ອມຫຼາຍກ່ວາເຂົ້າມາຊ່ວຍ.

ທາງວັງຊາຍŒຊຳເຄ້Œບ້ານໂຊກນ້ອຍ ຍາວ 4 ກິໂລ ສາງ 4 ປີຍັງບໍ່ເຖິງເຄິ່ງ

ເສັ້ນ­ທາງ​ຈາກ​ສາມ​ແຍ​ກວັງ​ຊາຍ-Œຊຳ​ເຄ້Œ-ບ້ານ​ໂຊກ​ນ້ອຍ ເປັນ​ໂຄງ­ການ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ແກ່­ຍາວ​ເວ­ລາ​ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ດົນ​ພໍ​ສົມ­ຄວນ ແລະ ກາຍ­ເປັນ​ທີ່​ຈົ່ມ​ວ່າ​ບໍ່​ໜ້ອຍ​ຈາກ​ປະ­ຊາ­ຊົນ​ຜູ້​ທຽວ​ທາງ ພາຍ­ຫຼັງ​ມີ​ບໍ­ລິ­ສັດ​ເຊັນ ສັນ­ຍາ​ຮັບ​  ເໝົາ​ມາ 4 ປີ​ກວ່າ ຮອດ​ຂະ­ນະ​ນີ້ ຄືບ​ໜ້າ​ບໍ່​ເຖິງ 30% ຍ້ອນ​ຄວາມ​ຫຍຸ້ງ­ຍາກ​ທາງ​ດ້ານການ​ເງິນ.

ທ່ານ ນາງ ວິ­ໄລ​ຄຳ ໂພ​ສາ​ລາດ ລັດຖະ​ມົນ­ຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າ­ການ​ ກະ­ຊວງ​ໂຍ­ທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ­ສົ່ງ ໄດ້​ໃຫ້​ຮູ້​ໃນ​ວັນ​ທີ 16 ກໍ­ລະ­ກົດ​ນີ້​ວ່າ: ໄລ­ຍະ​ທາງ​ດັ່ງ­ກ່າວ​ເບື້ອງ ຕົ້ນ​ແມ່ນ​ມີ​ກຳ­ນົດ​ແຕ່​ສາມ​ແຍ​ກວັງ​ຊາຍ-Œຊຳ​ເຄ້Œບ້ານ-​ໂຊກ​ນ້ອຍŒ-ທາງ 450 ປີŒ-ທາງ​ຫຼັກ 21 ລວມ​ຄວາມ​ຍາວ 7,73 ກິ­ໂລ­ແມັດ, ໂດຍ​ແມ່ນ ​ບໍ­ລິສັດ​ສາມ​ປະ­ສານ​ເປັນ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ໃນ​ມູນ​ຄ່າ​ກໍ່­ສ້າງ​ລວມ 93,7 ຕື້​ກີບ ຊຶ່ງ​ໄດ້​ເຊັນ​ສັນ­ຍາ​ກັບ​ພາກ​ລັດ​ໃນ​ວັນ​ທີ 20 ເມ­ສາ 2011 ຮອດ​ປະ­ຈຸ​ບັນ​ລວມ​ແລ້ວ 4 ປີ​ກວ່າ ໂຄງ­ການ​ນີ້ ທຳ​ອິດ​ອອກ​ແບບ​ເປັນ​ທາງ​ປູ­ຢາງ​ສອງ​ຊັ້ນ ແຕ່​ປ່ຽນ​ມາ​ເປັນ​ທາງ​ເບ​ຕົງ​ເສີມ​ເຫຼັກ ຍ້ອນ​ເປັນ​ທາງ​ເວັ້ນ​ຕົວ​ເມືອງ, ເສັ້ນ­ທາງ​ຕັດ​ຜ່ານ​ທົ່ງ​ນາ, ເປັນ ​ໜອງ​ບຶງ ແລະ ຈະ​ມີ​ລົດ​ບັນ­ທຸກ​ແລ່ນ​ຜ່ານ​ຫຼາຍ ແນວໃດ​ກໍ​ຕາມ ຍ້ອນ​ບໍ­ລິ­ສັດ​ບໍ່​ສາ­ມາດ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະ­ຕິ­ບັດ​ໂຄງ­ການ​ໄດ້ ເພື່ອ​ແກ້​ໄຂ ບັນ­ຫາ ຄະ­ນະ​ຊີ້​ນຳ​ໂຄງ­ການ​ກໍ​ຄື​ພະ​ແນກ​ໂຍ­ທາ ທິ​ການ ແລະ ຂົນ­ສົ່ງ ນະຄອນ­ຫຼວງ​ວຽງ​ຈັນ ​ໄດ້​ຄົ້ນ­ຄວ້າ​ເປັນ​ເອ­ກະ​ພາບ​ແບ່ງ​ເສັ້ນ ທາງ​ນີ້ ອອກ​ເປັນ​ສອງ​ຊ່ວງ ເພື່ອ​ເລືອກ​ເອົາ​ບໍ­ລິ­ສັດ​ທີ່​ມີ​ຄຸນ­ສົມ­ບັດ ແລະ ມີ​ຄວາມ​ພ້ອມເຂົ້າ​ມາ​ຊ່ວຍ.

ໃນ​ນີ້​ຊ່ວງ​ທີ 1: ແມ່ນ​ເລີ່ມ​ແຕ່ 3 ແຍກວັງ​ຊາຍ-Œຊຳ​ເຄ້-Œບ້ານ​ໂຊກ​ນ້ອຍ ຍາວ 4 ກິ­ໂລ­ແມັດ ກວ້າງ 12 ແມັດ, ມີ​ລະ­ບົບ​ລະ­ບາຍ​ນ້ຳ, ໄຟ​ເຍືອງ​ທາງ ແລະ ສິ່ງ​ປະ­ກອບ​ຂອງ​ທາງ​ຄົບ​ຊຸດມອບ​ໃຫ້​ ບໍ​ລິສັດ ​ສຸກ​ສະ​ດາ ກໍ່­ສ້າງ​ເປັນ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ ນັບ​ແຕ່​ວັນ​ທີ 20 ທັນ­ວາ 2012 ຈາກ​ນັ້ນ ໄດ້​ມອບ​ໃຫ້​ບໍ­ລິ­ສັດ SM ແສງ​ຕາ­ເວັນ ກໍ່­ສ້າງŒຂົວ​ທາງ​ ຮັບ​ຊ່ວງ​ຕໍ່ ແນວ­ໃດ​ກໍດີ ຈົນ​ເຖິງ​ປະ­ຈຸ​ບັນໄລ­ຍະ​ທາງ​ດັ່ງ­ກ່າວ​ຄວາມ​ຄືບ​ໜ້າ​ໂດຍ​ລວມຢູ່​ທີ່ 27,99% ພາຍ­ຫຼັງ​ບໍ­ລິ­ສັດ​ໄດ້​ຢຸດ​ການ​ກໍ່­ສ້າງ​ໄວ້​ແຕ່​ເດືອນ​ສິງ­ຫາ 2013 ຜ່ານ​ມາ ຊຶ່ງ​ຊ້າ​ກວ່າແຜນ­ການ 65%.

ທ່ານ​ລັດ­ຖະ­ມົນ­ຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າ­ການ​ກ່າວ​ອີ​ກວ່າ: ທຸກ​ວັນ​ນີ້ ສະ­ພາບ​ເສັ້ນ­ທາງ​ແຕ່ 3 ແຍ​ກວັງ​ຊາຍŒ-ຊຳ​ເຄ້ ຍັງ​ເລນ​ໜຶ່ງ​ບໍ​ທັນ​ກໍ່­ສ້າງ ແລະ ແຕ່​ຊຳ​ເຄ້Œ-ໂຊກ​ນ້ອຍ ລວມ​ທັງ​ຂົວ​ເບ​ຕົງ​ໜຶ່ງ​ແຫ່ງ​ຍາວ 70 ແມັດ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ ໄດ້​ປະ­ຕິ­ບັດ​ຍ້ອນ​ຂາດ­ທຶນ​ໝຸນ​ວຽນບໍ­ລິ­ສັດ​ກຳ­ລັງ​ຊອກ​ແຫຼ່ງ​ທຶນ​ຢູ່.

ສຳ­ລັບ​ຊ່ວງ​ທີ 2: ເລີ່​ມ​ແຕ່​ວັນ​ທີ 7/8/2012 ໄດ້​ເຊັນ​ສັນ­ຍາ​ ມີ​ກຳ­ນົດ​ກໍ່­ສ້າງ 15 ເດືອນ ເສັ້ນ­ທາງ ເລີ່ມ​ແຕ່​ບ້ານ​ໂຊກ​ນ້ອຍ​ ຫາ ​ທາງ 450 ປີ​ອອກ​ສູ່​ທາງ​ຫຼັກ 21 ຍາວ 3,73 ກິ­ໂລ­ແມັດ ທີ່​ບໍ­ລິ­ສັດ​ສາມ ປະ­ສານ​ເປັນ​ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ ແລະ ມອບ​ຕໍ່­ໃຫ້​ ບໍ­ລິ­ສັດ​ຊີ​ເອ​ຟ​ໂຊ​ລູ​ເຊັນ ຈຳ­ກັດ ດຳ­ເນີນ​ການມາ​ຮອດ​ປະ­ຈຸ​ບັນສຳ­ເລັດ​ແລ້ວ 88,43% ເຮັດ​ໃຫ້­ການ​ໄປŒມາ​ຜ່ານທາງ​ຍ່ານ​ນີ້ມີ​ຄວາມ​ສະ­ດວກ​ດີ​ຍັງ​ແຕ່​ການ​ປະ­ດັບ​ປະ­ດາ.

 

Additional information