ຂ່າວ

ກອງປະຊຸມເຜີຍແຜ່ແຜນຍຸດທະສາດ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວ ໜ້າຂອງແມ່ຍິງໃນຂະແໜງ ຍທຂ ຢູ່ແຂວງຫລວງພະບາງ

ໂດຍ​ອີງ​ໃສ່ຄາດໝາຍ​ລວມຂອງແຜນ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ ເພື່ອ​ສົ່ງ​ເສີມຄວາມ​ກ້າວໜ້າ​ຂອງ​ແມ່​ຍິ​ງ ຂອງຂະແໜງ​ ຍທຂ ​ແມ່ນ ແນ່ໃສ່ເພື່ອສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງໃຫ້ກົງຈັກ ຄກມ ໃນຂະແໜງການພວກເຮົາ ໃຫ້ມີຄວາມສາມາດຈັດຕັ້ງປະຕິບັດ ແລະ ຜັນຂະຫຍາຍ ຜຊພກມ 2011-2015 ໂດຍສ້າງຄວາມອາດສາມາດໃຫ້ແກ່ ຄກມ-ຍທຂ, ພສມ ແລະ ຄປມກ ຢູ່ຂັ້ນກະຊວງ, ຂັ້ນແຂວງ ແລະ ຂັ້ນເມືອງ ໃນການວາງແຜນ, ຕິດຕາມກວດກາ ແລະ ປະເມີນຜົນທີ່ມີການສົ່ງເສີມ ບົດບາດຍິງ-ຊາຍ.

ເພື່ອເຮັດໃຫ້ວຽກງານເຜີຍແຜ່ແຜນຍຸດທະສາດດັ່ງກ່າວ ໄດ້ເຂົ້າເຖິງອົງການຈັດຕັ້ງທຸກຂັ້ນໃຫ້ທົ່ວເຖິງໃນຂະແໜງ ການ ຍທຂ ທົ່ວປະເທດ, ຄະນະກຳມາທິການ ເພື່ອຄວາມກ້າວໜ້າແມ່ຍິງ ກະຊວງ ຍທຂ ໄດ້ຈັດຕັ້ງການເຜີຍ ແຜ່ ແຜນ​ຍຸດ​ທະ​ສາດສົ່ງ​ເສີມ​ບົດບາດ​ຍິງ-ຊາຍ​ໃນ​ຂະ​ແໜງ ຍທຂ, ບົດ​ແນະ​ນໍາ ​ແລະ ​ຄູ່​ມືການສົ່ງ​ເສີມ​ບົດບາດ​ຍິງ-ຊາຍ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການວາງ​ແຜນ, ກວດກາ​ ແລະ​ ປະ​ເມີນ​ຜົນ ຂື້ນລະຫວ່າງວັນທີ 24-25 ພະຈິກ 2014 ຢູ່ແຂວງຫລວງ ພະບາງ, ໂດຍການເປັນປະທານຂອງ ທ່ານ ກິດສະໜາ ຈັນທະວຽງ ຮອງຫົວໜ້າຫ້ອງການກະຊວງ, ທ່ານ ນາງ ແກ້ວວຽງຊັນ ຄຳໂຄສີ ຮອງຫົວໜ້າກົມການເງິນ (ຄະນະ ຄກມ-ຍທຂ) ແລະ ທ່ານ ເຊັ່ງ ທະນົງສັກ ຮອງຫົວໜ້າ ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງຫລວງພະບາງ, ພ້ອມດ້ວຍນັກສຳມະນາກອນເຂົ້າຮ່ວມທັງໝົດ ຈຳນວນ 74 ທ່ານ, ຍິງ 13 ທ່ານ.

ຈຸດປະສົງຫລັກຂອງການເຜີຍແຜ່ໃນຄັ້ງນີ້ ແມ່ນແນ່ໃສ່ເຮັດໃຫ້ບັນດາຄະນະຜູ້ປະສານງານ ເພື່ອສົ່ງເສີມຄວາມກ້າວ ຂອງແມ່ຍິງຂັ້ນແຂວງ ແລະເມືອງ ເຂົ້າໃຈຢ່າງລະອຽດ ແລະ ເລິກເຊີ່ງຕໍ່ແຜນຍຸດທະສາດ ເພື່ອໃຫ້ສາມາດນໍາໄປເຜີຍ ແຜ່ ແລະ ຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢູ່ແຕ່ລະພາກສ່ວນໄດ້, ສາມາດລາຍງານ ແລະ ນໍາສະເໜີຕໍ່ຄະນະນໍາ ເພື່ອຂໍການຊຸກຍູ້ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດ ແລະ ຖືເອົາວຽກສົ່ງເສີມບົດບາດຍິງເຂົ້າເປັນບຸລິມະສິດ, ເປັນຜູ້ບັນລະຍາຍ ແລະ ນໍາສະເໜີໃຫ້ກັບພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ/ນະຄອນຫຼວງ ແລະ ຫ້ອງການ ຍທຂ ເມືອງ ແລະ ສາມາດຕິດຕາມ, ປະເມີນຜົນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນຍຸດທະສາດ ນີ້ໄດ້.

ທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການ ຕ້ອນຮັບຜູ້ແທນຈາກ ກະຊວງ ສາທາລະນະສຸກ, ແຮງງານ ສະຫວັດດີການ ແລະສັງຄົມ ແລະ ອໍານວຍການນໍ້າປະປາ ເມືອງໄຊຕະມະ ຈາກປະເທດຍີ່ປຸ່ນ

 ຄະນະຜູ້ແທນຍີ່ປຸ່ນ ໄດ້ເດີນທາງມາຮ່ວມກອງປະຊຸມເຕັກໂນໂລຊີວຽກງານນໍ້າປະປາ ລາວ-ຍີ່ປຸ່ນ, ທີ່ໄດ້ຈັດຂື້ນໃນ ວັນທີ 19 ພະຈິກ 2014 ແລະ ຮ່ວມກອງປະຊຸມຖອດຖອນບົດຮຽນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການສ້າງຄວາມອາດສາ ມາດໃຫ້ແກ່ຂະແໜງນໍ້າປະປາ ໃນວັນທີ 20 ພະຈິກ 2014 ທີໂຮງແຮມລາວພຣາຊາ, ເນື່ອງໃນໂອກາດັ່ງກ່າວ ຜູ້ແທນຈາກ ກະຊວງ ສາທາລະນະສຸກ, ແຮງງານສະຫວັດດີການ ແລະສັງຄົມ ແລະ ອໍານວຍການນໍ້າປະປາ ເມືອງ ໄຊຕະມະ ຈາກປະເທດຍີປຸ່ນ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ເຂົ້າຢ້ຽມຢາມ ທ່ານລັດຖະມົນຕີວ່າການ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ ໃນວັນທີ 18 ພະຈິກ 2014 ຢູ່ທີ່ຫ້ອງຮັບແຂກ ກະຊວງ.

ພິທີມອບ-ຮັບ ແລະ ເປີດການນຳໃຊ້ ຂົວຂ້າມນ້ຳຂອງດອນໂຂງຢ່າງເປັນທາງການ

 

 

   ພິທີ​ມອບ​-ຮັບ​ ແລະ ​ເປີດ​ການນຳ​ໃຊ້​ຂົວ​ຂ້າມ​ນ້ຳຂອງ​ດອນ​ໂຂງຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ​ໄດ້​ຈັດ​ຂື້ນ​ໃນຕອນ​ເຊົ້າ​ຂອງ​ວັນ 23 ພະ​ຈິກ 2014 ​ໂດຍ​ເປັນ​ກຽດ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ຂອງ​ ພະນະທ່ານ​ ທອງ​ສິງ ທຳ​ມະ​ວົງ, ກຳມະການ​ກົມ​ການ​ເມືອງ​ສູນກາງ​ພັກ, ນາຍົກລັດຖະມົນ​ຕີ ​ແຫ່ງ​ສປປ ລາວ; ທ່ານ ສອນໄຊ ສີພັນດອນ, ກຳມະການ​ສູນ​ກາງ​ພັກ, ລັດຖະມົນຕີ, ຫົວໜ້າຫ້ອງວ່າການລັດຖະບານ; ທ່ານ ດຣ ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ລັດ​ທະ​ມົນຕີ​ວ່າການ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ; ທ່ານ ດຣ ບຸນ​ຖອງ ດີ​ວິ​ໄຊ, ​ເຈົ້າ​​ແຂວງ ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ;ທ່ານ ​ເຈົ້າ​ແຂວງ ສະຫວັນ​ນະ​ເຂດ; ທ່ານ Guan Huabing​, ​ເອກ​ອັກຄະຣາຊະ​ທູດ​ແຫ່ງ ສປ ຈີນ ປະຈຳ ສປປ ລາວ; ທ່ານ ​​​ Wu Oijin ຮອງປະ​ທານ​ ທະນາຄານຂາເຂົ້າ-ຂາອອກ  ແຫ່ງ ສປ ຈີນ; ມີບັນດາທ່ານ ລັດຖະມົນຕີ​ຊ່ວຍ​ວ່າການ, ຮອງ​ເຈົ້າ​​ແຂວງ ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ; ທ່ານຫົວໜ້າ​ຫ້ອງການ, ຫົວໜ້າ​ກົມ, ຮອງຫົວໜ້າ​ກົມ, ຫົວໜ້າ​ພະ​ແນ​ກ ຍທຂ​ແຂວງ ຈຳປາ​ສັກ, ແຂກ​ຖືກ​ເຊີນ ອຳນາດ​ການ​ປົກຄອງ ​ແລະ​ ພໍ່​ແມ່​ປະຊາຊົນ ​ເມືອງ​​ໂຂງ​ ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ​.​ ໃນ​ໂອກາດ​ດຽວ​ກັນ​ນີ້ ທ່ານ​ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ກໍ່​ໄດ້​​ເປັນກຽດຕັດ​ແຖບ​ຜ້າ​ມອບ​-ຮັບ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນ້ຳຂອງ​ດອນ​ໂຂງ​ ແລະ ​ເປີດ​ການ​ນຳ​ໃຊ້​ຂົວ​ດັ່ງກ່າວ​ຢ່າງ​ເປັນ​ທາງ​ການ. ຊຶ່ງດອນໂຂງແມ່ນດອນທີ່ໃຫຍ່ກວ່າໝູ່ໃນຂອບເຂດເມືອງໂຂງ, ມີປະຊາຊົນຕັ້ງຖິ່ນຖານພູມລໍາ ເນົາອາໃສຢູ່ຫຼາຍກວ່າ 10 ບ້ານ, ເປັນຈຸດໃຈກາງເອຶ້ອອໍານວຍຄວາມສະດວກເຊື່ອມຕໍ່ກັບໝູ່ດອນອື່ນໆ ແລະແມ່ນຈຸດໃຈກາງທາງດ້ານເສດຖະກິດ-ວັດທະນາທໍາ-ສັງຄົມ-ສຶກສາ-ສາທາລະນະສຸກ-ການຕະຫຼາດ ແລະ ອື່ນໆ. ຜ່ານມາພົບຄວາມຫຍຸ້ງຍາກໃນການສັນຈອນ-ລໍາລຽງຂົນສົ່ງສິນຄ້າ, ນໍາໃຊ້ເຮືອບັກຂ້າມລອຍ ບໍ່ຮັບປະກັນຕໍ່ຊິວິດຂອງປະຊາຊົນໃນລະດູຝົນ, ບໍ່ສາມາດບັນທຸກນໍ້າໜັກໄດ້, ເສຍເວລາໃນການລໍຖ້າຂ້າມ ສະເລ່ຍປະມານ 30-45 ນາທີ/ຖ້ຽວ ແລະ ສິ່ງສໍາຄັນແມ່ນນໍາສົ່ງຄົນເຈັບໄປໂຮງໝໍແຂວງລ້າຊ້າແກ່ຍາວ ເວລາ.

  ໂຄງການກໍ່ສ້າງຂົວຂ້າມນໍ້ຂອງດອນໂຂງ ທີ່ແຂວງຈໍາປາສັກ ແມ່ນບຸລິມະສິດຂອງລັດຖະບານ ເຊິ່ງນອນ ຢູ່ໃນແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ-ສັງຄົມໃນທົ່ວປະເທດ, ໂດຍສະເພາະ ແມ່ນການພັດທະນາຕານ່າງຄົມມະ ນາຄົມເຂົ້າເຖິງເຂດຫ່າງໄກສອກຫຼີກ, ເຂດພັດທະນາ ແລະ ມີລະບົບການຈັດຕັ້ງແບບຄົບຊຸດ, ຊຶ່ງສາຍ ຕັ້ງຂຶ້ນກັບກົມຂົວ-ທາງ, ກະຊວງທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ ແລະ ສາຍຂວາງມີການປະສານສົມທົບຂຶ້ນກັບ ພະແນກໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງແຂວງຈໍາປາສັກ ແລະ ໄດ້ພົວພັນສົມທົບກັບອໍານາດການປົກຄອງ ເມືອງໂຂງ ແລະການຈັດຕັ້ງຕ່າງໆທີ່ກ່ຽວຂ້ອງ. ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນ້ຳຂອງ​ດອນ​ໂຂງ, ​ເມື​ອງ​ໂຂງ, ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ​ ໂດຍ​ລັດຖະບານ ສປ ຈີນ​ໃຫ້ການ​ສະໜັບສະໜູນ​ທຶນ​ກູ້​ຢືມດອກ​ເບ້ຍ​ຕຳໄລຍະ​ຍາວ​ ໂດຍ​ຜ່ານ​ທະນາຄານ​ຂາ​ອອກ-​ຂາ​ເຂົ້າ ຂອງສປ ຈີນ ​ແລະ​ ທຶນ​ສົມທົບ​ຈາກ​ລັດຖະບານ​ແຫ່ງ ສປປ ລາວ,

  ​​ໂຄງກ່າວດັ່ງກ່າວ​ຊຶ່ງ​ແມ່ນ​ກົມ​ຂົວ​ທາງ, ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ​ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ​ເ​ປັນ​ເຈົ້າ​ຂອງ​ໂຄງການ ​ແລະ ຜູ້​ຮັບ​ເໝົາ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​​ແມ່ນ ​ສະ​ຖາ​ບັນວິສະວະກຳວາງ​ແຜນຄົມມະນາຄົມສຳ​ຫຼວດ ​ແລະ ອອກ​ແບບ ​ແຂວງຮູ​ນານ ສປ ຈີນ, ​ມູນຄ່າລວມຂອງໂຄງການທັງໝົດຈໍານວນ 34,122,846.36 USD , ໃນນັ້ນທຶນກູ້ຢືມ ຈາກທະນາຄານຂາເຂົ້າ-ຂາອອກ ສປ ຈີນ ຈໍານວນ 95% ​ເທົ່າ​ກັບ 32,416,704.00 USD ​ແລະ  ທຶນລັດຖະ ບານລາວສົມທົບ ຈໍານວນ 1,706,142.36 USD ​ເທົ່າ​ກັບ 5%. ນອກນັ້ນທຶນລັດຖະບານລາວໄດ້ ຈ່າຍເຂົ້າ ໃນການຄຸ້ມຄອງຂອງໂຄງການ ຈໍານວນ 1,645,348.00 USD, ໃນນັ້ນຄ່າເວນຄືນຊົດເຊີຍຜົນກະທົບ ຕໍ່ປະຊາຊົນ ຈໍານວນ 437,506.80 USD ​ແລະ ຄ່າວ່າຈ້າງທີ່ປຶກສາ ­ຈໍານວນ 939,431.78 USD ແລະ  ຄ່າຄຸ້ມຄອງບໍລິຫານໂຄງການ ຈໍານວນ 268,409.42 USD. ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ມີ​ໄລຍະ​ການ​ກໍ່ສ້າງ 36 ​ເດືອນ ​ໂດຍ​ໄດ້​ເລີ່​ມລົງ​ມື​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ໃນທ້າຍ​ປີ 2011 ​ແລະ​ໄດ້​ສຳ​ເລັດ​ການ​ກໍ່ສ້າງ​ເປັນ​ທີ່​ຮຽບຮ້ອຍ​ໃນ​ເດືອນ ຕຸລາ 2014.

   ຂົວ​ແຫ່ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ຕັ້ງ​ຢູ່​ທາງ​ພາກ​​ໃຕ້​ຂອງ ສປປ ລາວ ຕາມ​ທາງ​ຫຼວງ​ແຫ່ງ​ຊາດ​ເລກ 13 ​​ໃຕ້ ຂື້ນ​ກັບ​ບ້ານ​ຫາດ ​ແລະ ບ້ານ​ຫ້ວຍ ​ເມືອງ​ໂຂງ ​ແຂວງ​ຈຳປາ​ສັກ ​ເປັນ​ຂົວ​ຂ້າມນໍ້າຂອງ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ລະຫວ່າງ​ເມືອງ​​ໂຂງໄປ​ຫາດ​ອນ​ໂຂງ ຊຶ່ງ​ແມ່ນ​ດອນ​ໜື່ງທີ່​ນອນ​ຢູ່​ໃນ​ເມືອງ​ໂຂງ. ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​​ແຫ່ງ​ນີ້ປະກອບ​ມີ 4 ໜ້າ​ວຽກ​ໃຫຍ່ຄື:

1. ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ຂ້າມ​ນໍ້າຂອງ​ລະຫວ່າງ ​ບ້ານ​ຫາດ​-​ບ້ານ​ຫ້ວຍ ມີ​ຍາວ 718.60 ​ແມັດ, ​ກວ້າງ 11 ​ແມັດ, ມີ 2 ຊອງ​ທາງ​ຈາລະ​ຈອນ ກ້ວາງ 8 ​ແມັດ, ທາງ​ຄົນຍ່າງ ກ້ວາງ 3 ​ແມັດ (​ເບື້ອງ​ລະ 1,5 ​ແມັດ) ປະ​ເພດ​ຂົວ​ເບ​ຕົງ​ເສີມ​ເຫຼັກ​ອັດ​ແຮງ.

2. ກໍ່ສ້າງ​ຂົວ​ນ້ອຍ​ລະ​ຫວ່າງ​ ບ້ານ​ໂຂງ​ແຫຼມ-ດ​ອນສັນ​ ມີ​​ຍາວ 180​ ແມັດ, ​ກວ້າງ 5 ​ແມັດ ປະ​ເພດ​ຂົວ​ເບ​ຕົງ​ເສີມ​​ເຫຼັກ​ອັດ​ແຮງ.

3. ກໍ່ສ້າງທ່າເຮືອບັກແບບຖາວອນບ້ານ ຫົວໂຂງ-ບ້ານ ຫ້ວຍຍາງ, ເມືອງມຸນລະປະໂມກ), ກໍ່ສ້າງທ່າຂຶ້ນບັກດ້ວຍເບຕົງ ກ້ວາງ 7 ແມັດ, ຍາວ 90 ແມັດ.

4. ກໍ່ສ້າງທາງຊອຍ ເຂົ້າຫາຂົວ ( ແຍກທາງ 13 ໃຕ້-ບ້ານຫາດ ) ປະເພດທາງຊັ້ນ 2 ປູຢາງ 2 ຊັ້ນ, ກ້ວາງ 7  ແມັດ; ຍາວ  4.200  ແມັດ.

    ທ່ານ ດຣ ບຸນ​ຈັນ ສິນ​ທະ​ວົງ ລັດ​ທະ​ມົນຕີ​ວ່າການ ກະຊວງ​ໂຍທາ​ທິການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ​ໄດ້ກ່າວ​ວ່າ: ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງຂົວ​ຂ້າມ​ແມ່ນ້ຳຂອງ​ດອນ​ໂຂງ ​ຊຶ່ງເປັນ​ໂຄງການ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ໄດ້​ຮັບ​ການ​ສະໜັບສະໜູນ​ທາງ​ດ້ານ​ການ​ເງິນຈາກ​ລັດຖະບານ​ສປ ຈີນ, ທີ່ມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ສຳຄັນ​​ທາງ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ-​ສັງຄົມ, ການ​ຄ້າ, ການ ທ່ອງທ່ຽວ, ​ເປັນ​ເສັ້ນທາງ​ເຊື່ອມ​ຕໍ່​ຈາກ​​ແຂວງຈຳປາ​ສັກຜ່ານ​ຫາ​​ເມືອງ​ໂຂງ, ຊຶ່ງ​ຈະ​ເຮັດ​ໃຫ້ການ​ໄປມາ​ຫາ​ສູ່, ການ​ຂົນ​ສົ່ງ​​ສິນຄ້າ ​ແລະ​ໂດຍສານຂອງ​ພໍ່​ແມ່​ປະຊາຊົນ​ລາວບັນດາ​ເຜົ່າທີ່​ຄອງ​ຄອຍ​ມາ​ຫລາຍ​ສິບ​ປີ​ແລ້ວ ​ໄດ້ມີ​ຄວາມ​ສະດວກ​ສະບາຍ​ຂຶ້ນ, ພ້ອມ​ທັງ​ຈະປະກອບສ່ວນ​ສຳຄັນຍູ້ການພັດທະນາເສດຖະກິດ-​ສັງຄົມ​, ການ​ຄ້າ, ການ​ລົງທຶນ ແລະ​ການທ່ອງທ່ຽວໃນເຂດພາກໃຕ້ກໍ່ຄືຂອງສປປ ລາວ ​ໄດ້​ມີ​ການ​ຂະຫຍາຍຕົວ​ຂຶ້ນ, ​ເຮັດ​ໃຫ້​ລະດັບ​ຊີວິດ​ການ​ເປັນ​ຢູ່​ຂອງ​ປະຊາຊົນບັນດາ​ເຜົ່າ ​ທີ່​ດຳລົງ​ຊີວິດ​ຕາມ​ເສັ້ນ​ທາງຜ່ານ​ຂົວ​ດັ່ງກ່າວ​ນັບ​ມື້​ນັບ​ດີ​ຂຶ້ນ​ເປັນ​ກ້າວໆ.​

​​     ໃນ​ພິທີ​ດັ່ງ​ກ່າວຍັງ​ໄດ້​ມອບ​ຫຼຽນ​ໄຊ​ແຮງ​ງານ ​ແລະ ​ໃບ​ຍ້ອງຍໍ​ໃຫ້​ແກ່ຜູ້​ທີ​ມີ​ຜົນງານ ​ແລະ ປະກອບສ່ວນ​ເຂົ້າ​ໃນ​ໂຄງການ​ກໍ່ສ້າງ​ຂົວດອນ​ໂຂງ​ເຊັ່ນ: ທ່ານ​ໜ້າຫົວ​ໂຄງການ, ທ່ານຮອງປະ​ທານ​ ທະນາຄານ ຂາເຂົ້າ-ຂາອອກ  ແຫ່ງ ສປ ຈີນ ​ແລະ ອຳນາດ​ການ​ປົກຄອງ​ບ້ານ​ບ້ານ​ຫາດ​, ​ບ້ານ​ຫ້ວຍ.

 

ໂຄງການບູລະນະຮັກສາທາງຫລວງ ເຂດ 3 ເປີດການປະມູນ ກໍ່ສ້າງສ້ອມແປງທາງ ປະຈຳສົກປີ 2014-2015

ໂຄງການບູລະນະຮັກສາທາງຫລວງແຫ່ງຊາດ ປະຈຳເຂດ, ມີທັງໝົດ 4 ເຂດ ແລະ ແຕ່ລະເຂດມີຫ້ອງການປະຈຳ ຢູ່ ເຂດໃຈກາງຂອງເຂດ ແລະ ຮັບຜິດຊອບບູລະນະສະເພາະ ເສັ້ນທາງຫລວງ ຜ່ານແຕ່ລະເຂດແຂວງ ລະອຽດດັ່ງລຸ່ມ ນີ້:

ເຂດ 1 ປະກອບດ້ວຍ 4 ແຂວງ ຄື: (ແຂວງຜົ້ງສາລີ, ອຸດົມໄຊ, ຫລວງນ້ຳທາ ແລະແຂວງບໍ່ແກ້ວ) ຫ້ອງການຕັ້ງຢູ່ ແຂວງອຸດົມໄຊ;

ເຂດ 2 ປະກອບດ້ວຍ 4 ແຂວງ ຄື: (ແຂວງຫົວພັນ, ຊຽງຂວາງ, ຫລວງພະບາງ ແລະແຂວງໄຊຍະບູລີ) ຫ້ອງການ ຕັ້ງຢູ່ ແຂວງຊຽງຂວາງ;

ເຂດ 3 ປະກອບດ້ວຍ 5 ແຂວງ ຄື: (ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ແຂວງວຽງຈັນ, ໄຊສົມບູນ, ບໍລິຄຳໄຊ ແລະ ແຂວງ ຄຳມ່ວນ);

ເຂດ 4 ປະກອບດ້ວຍ 5 ແຂວງ ຄື: (ແຂວງສະຫວັນນະເຂດ, ສາລະວັນ, ຈຳປາສັກ, ເຊກອງ ແລະ ແຂວງອັດຕະປຶ) ຫ້ອງການຕັ້ງຢູ່ ແຂວງຈຳປາສັກ.

ໂຄງການບູລະນະຮັກສາທາງຫລວງ ເຂດ 3, ໃນນາມວິສະວະກອນໂຄງການ ໂດຍຕາງໜ້າ ກົມຂົວທາງ (ເຈົ້າຂອງ ໂຄງການ), ຊຶ່ງໄດ້ຮັບງົບປະມານຈາກກອງທຶນທາງ ເພື່ອປະຕິບັດວຽກບູລະນະຮັກສາທາງຫລວງ ປະຈຳສົກປີ 2014-2015, ສໍາລັບແຜນວຽກທີ່ຈະປະຕິບັດສໍາລັບແຜນວຽກທີ່ປະຕິບັດ ໃນສົກປີ 2014-2015 ນີ້, ໂດຍໄດ້ ຮັບແຮງສະໜັບສະໜູນຊຸກຍູ້ ຈາກຂັ້ນເທິງ ເຮັດໃຫ້ແຜນປະຕິບັດວຽກໃນສົກປິນີ້ ໄດ້ຖືກຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໄວຂື້ນ ແລະ ຖ່ວງທັນກັບລະດູການ ຄືກຳນົດການເປີດຊອງປະມູນ ໃນເດືອນພະຈິກ (11) 2014 ແລະ ເຊັນສັນຍາເລີ່ມວຽກ ຕົ້ນເດືອນທັນວາ(12) 2014, ທຸກໂຄງການຕ້ອງສຳເລັດພາຍໃນ 5 ເດືອນ ຄືຕ້ອງສຳເລັດກ່ອນລະດູຝົນ.

ຕາມແຜນວຽກປະຈຳສົກປີ 2014-2015 ມີທັງໝົດ 31 ສັນຍາ, ມີຄວາມຍາວທັງໝົດ 909,2 ກິໂລແມັດ, ຊຶ່ງ ກວມເອົາ 5 ແຂວງ ຄື: ນະຄອນຫລວງວຽງຈັນ, ແຂວງວຽງຈັນ, ແຂວງໄຊສົມບູນ, ແຂວງບໍລິຄໍາໄຊ ແລະ ແຂວງ ຄຳມ່ວນ ໂດຍມີມູນຄ່າປະເມີນໄວ້ເບື້ອງຕົ້ນ ປະມານ 150 ກວ່າຕື້ກີບ, ໜ້າວຽກຕົ້ນຕໍຂອງໂຄງການ ແມ່ນສຸມໃສ່ວຽກ ປັບປຸງໂຄງສ້າງທາງບັນດາຈຸດທີ່ເປ່ເພເສຍຫາຍ ເຊັ່ນ: ໜ້າທາງແຕກ, ບວມ, ຕ້ອງໄດ້ຂູດຮື້ ແລະປູຢາງ 2 ຊັ້ນຄືນໃໝ່ເປັນຈຸດໆ, ຕາມແຕ່ລະຈຸດທີ່ເປ່ເພຕົວຈິງເປັນຊ່ວງຍາວ ຫລື ສັ້ນ ເພື່ອຮັບປະກັນຕໍ່ການສັນຈອນ ຂອງ ພາຫະນະໃຫ້ໂລ່ງລ່ຽນ ແລະທັງເປັນການຢຶດອາຍຸການນໍາໃຊ້ ອອກໄປອີກ ເຊິ່ງຈະເປັນການປະຢັດງົບປະມານໄດ້ ເປັນຢ່າງດີ ຖ້າປະໃຫ້ເປ່ເພໜັກກວ່ານີ້, ຈະຕ້ອງໄດ້ກໍ່ ສ້າງໃໝ່ ແລະໃຊ້ງົບປະມານຢ່າງຫລວງຫລາຍ.

ຮູບການປະມູນ ໂຄງການບູລະນະຮັກສາທາງຫລວງປະຈໍາເຂດ ໄດ້ພ້ອມກັນຈັດຕັ້ງປະຕິບັດຢ່າງ ເຄັ່ງຄັດ ໂດຍໄດ້ດໍາ ເນີນການຈັດຊື້-ຈັດຈ້າງ ຕາມດໍາລັດເລກທີ 03/ນຍ, ລົງວັນທີ 9 ມັງກອນ 2004 ວ່າດ້ວຍການປະມູນຈັດຊື້ສິນຄ້າ, ການກໍ່ສ້າງສ້ອມແປງ ແລະ ການບໍລິການດ້ວຍທຶນຂອງລັດ ແລະດໍາລັດ ເລກທີ 328/ລບ, ລົງວັນທີ 17 ກັນຍາ 2014 ວ່າດ້ວຍ ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດແຜນພັດທະນາເສດຖະກິດ- ສັງຄົມ ແລະ ແຜນງົບປະມານແຫ່ງລັດ ສົກປີ 2014-2015.

Additional information