ຂ່າວ

ການສ້າງຕັ້ງລະບົບບູລະນະຮັກສາເສັ້ນທາງ ແບບມີສ່ວນຮ່ວມຈາກປະຊາຊົນ

  ສະ​ຖາ​ບັນ​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ ໂຍ​ທາ​ທິ​ການ ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ ແລະ ໂຄງ​ການ​ພັດ​ທ​ະ​ນາ​ພື້ນຖານໂຄງ​ລ່າງ​ຊົນ​ນະ​ບົດ ໄລ​ຍະ 6 (RIP 6 Project-KfW)  ທີ່​ນອນ​ຢູ່​ໃນ ​ກົມ​ຂົວ​ທາງ ກະ​ຊວງ ຍ​ທ​ຂ ໄດ້​ຮ່ວມ​ກັນຈັດ​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ​​ຫົວ​ຂໍ້: ການສ້າງ​ຕັ້ງ​ລະ​ບົບ​ບູ​ລະ​ນະ​ຮັກ​ສາ​ເສັ້ນ​ທາງ ແບບ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ຈາກ​ປະ​ຊາ​ຊົນ ທີ່​​ເມືອງ​ຕະ​ໂອ້ຍ ແຂວງສາ​ລະ​ວັນ ຂື້ນ, ເພື່ອ​ແນ່​ໃສ່​ເຮັດ​ໃຫ້ ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ທຸກ​ຂັ້ນ​ຕະຫຼອດ​ຮອດ​ບ້ານ ຮັບ​ຮູ້ ແລະ ເຂົ້າ​ໃຈ ໃນ​ຄວາມ​ຈຳ​ເປັນ​ໃນ​ການ​ສ້າງ​ຕັ້ງ​ລະ​ບົບ​ບູ​ລະ​ນະ​ຮັກ​ສາ​ເສັ້ນ​ທາງ ແບບ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ຈາກ​ປະ​ຊາ​ຊົນ. ເຊີ່ງ​ໃນ​ການ​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ​ຄັ້ງ​ນີ້ ແນ່​ໃສ​ຍົກ​ລະ​ດັບ​ຄວາມ​ຮູ້ໃຫ້​ແກ່​ບັນ​ດາ ​ຄະ​ນະ​ກຳ​ມະ​ການບູ​ລະ​ນະ​ຮັກ​ສາ​ເສັ້ນ​ທາງຂັ້ນ​ເມືອງ, ບ້ານ ແລະ ພາກ​ສ່ວນ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ອື່ນໆ ໃຫ້​ໄດ້​ຮຽນ​ຮູ້ ກ່ຽວ​ກັບ ສາຍ​ເຫດ ​ທີ່​ເຮັດ​ໃຫ້​ເສັ້ນ​ທາງ​ເປ່​ເພ​ ເສຍ​ຫາຍ, ເຕັກ​ນິກ​ໃນ​ການ​ສ້ອມ​ແປງ ແລະ ບູ​ລະ​ນະ​ຮັກ​ສາ​ເສັ້ນ​ທາງ, ສົນ​ທະ​ນາ​ແລກ​ປ່ຽນ​ສະ​ພາບ​ເສັ້ນ​ທາງ ແລະ ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ໃນ​ການ​ສ້ອມ​ແປງ, ແລະ ລົງ​ສາ​ທິດ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ການ​ສ້ອມ​ແປງ​ທາງ​ຕົວ​ຈິງ. ​ການຝຶກ​ອົບຮົມຄັ້ງ​ນີ້​ແມ່ນ​ມີ​ຜູ້​ເຂົ້າ​ຮ່ວມຈາກ ພະ​ແນ​ກ ຍທຂ ​ແຂວງ, ຫ້ອງ​ວ່າການ​ປົກຄອງ​ເມືອງ, ຍທຂ​ ເມືອງ, ຄະນະບ້ານ ​ແລະ ຍທຂ ບ້ານ​ ທັງ​ໝົດ 52 ທ່ານ, ​ເຊີ່ງ​ມີ​ຄະນະ​ນໍາ​ຂັ້ນ​ເມືອງ, ສະ​ຖາ​ບັນ​ຝຶກ​ອົບຮົມ ຍທຂ, ຄະນະ​ນໍາ​ຂັ້ນ​ແຂວງ ​ເປັນ​ຄະນະ​ປະທານຮ່ວມ. ນອກ​ນີ້ ຍັງ​ໄດ້​ຮັບ​ກຽດ​ຈາກ ທ່ານ ສີ​ສຸ​ວັນ ວົງ​ຈອມ​ສີ ​ເຈົ້າ​ແຂວງ ​ແຂວງ​ສາລະ​ວັນ ເປັນ​ປະທານ, ມີຄໍາ​ເຫັນ​ຊີ້​ນໍາ​ ​ແລະ ​ເປັນ​ສັກຂີ​ພະຍານ​ໃນ​ການ​ມອບ​ອຸປະກອນ ​ໃນ​ການ​ບູລະນະ​ຮັກສາ​ທາງ​ຫຼວງ​ໃຫ້​ແກ່​ເມືອງ​ຕະ​ໂອ້​ຍ. ບັນດາ​ອຸປະກອນ​ດັ່ງກ່າວ ​ແມ່ນ​ຈະ​ນໍາ​ໃຊ້​​ເຂົ້າເພື່ອ​ບູລະນະ​ຮັກສາ​ເສັ້ນທາງ​ທີ່​ເມືອງ​ຕະ​ໂອ້ຍທີ່ໄດ້​ຮັບ​ການ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອ​ໃນ​ການກໍ່​ສ້າງ​ເສັ້ນ​ທາງ​ຈາກ​ລັດ​ຖະ​ບານ​ເຢຍ​ລະ​ມັນ ທັງ​ໝົດ 4 ເສັ້ນ​ຄື: (1) ຈາກ​ທາງ 15 ເບ ຫາ ບ້ານ​ຕຸ້ມ​ລີ​ຂາວ  ຍາວ 16.7 ກມ, (2)  ຈາກ​ທາງ 15 ເບ ຫາ ບ້ານໂຈ​ລະ​ວຽງ  ຍາວ 16.7 ກມ (3) ຈາກ​ ກມ 6 ຫາ ບ້ານຊັນ​ເຕີ​ມ່ອງ  ຍາວ 2.8 ກມ (4)ຈາກ​ທາງ 15 ເບ ຫາ ບ້ານ​ລາ​ຮາບ  ຍາວ 9.5 ກມ. ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເສັ້ນ​ທາງ​ດັ່ງ​ກ່າວ ​ສາ​ມາດ​ນຳ​ໃຊ້​ຢ່າງ​ມີ​ປະ​ສິດ​ຕິ​ຜົນ ແລະ ຍືນ​ຍາວ ແມ່ນ​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ໄດ້​ມີ​ການ​ບູ​ລະ​ນະ​ຮັກ​ສາ ແລະ ສ້ອມ​ແປງ ຢ່າງ​ເປັນ​ປົກ​ກະ​ຕິ ໂດຍ​ການ​ຮ່ວມມື​ທັງ​ໝົດ​ຈາກ​ ທັງ​ການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ພາກ​ລັດ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະແມ່ນ​ພະ​ແນກ ຍ​ທ​ຂ ​ແຂວງ, ຍ​ທ​ຂ ເມືອງ, ຫ້ອງ​ການ​ເມືອງ ແລະ ທີ່​ສຳ​ຄັນ​ທີ່​ສຸດ ແມ່ນ​ບັນ​ດາ​ບ້ານ​ທີ່​ປະ​ຊາ​ຊົນ​ທີ່​ອາ​ໃສ​ຢູ່​ຕາມ​ເສັ້ນ​ທາງ​ດັ່ງ​ກ່າວນີ້. ດັ່ງ​ນັ້ນ, ການ​ຝຶກ​ອົບ​ຮົມ​ໃນ​ຄັ້ງ​ນີ້ຈື່ງມີ​ຄວາມ​ໝາຍ​ສຳ​ຄັນ ແລະ ຈຳ​ເປັນ ເພາະ​ວ່າ ການ​ບູ​ລະ​ນະ​ຮັກ​ສາ​ເສັ້ນ​ທາງ ແບບ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ຈາກ​ປະ​ຊາ​ຊົນ ແມ່ນວຽກທີ່ຈະຕ້ອງໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ເປັນ​ບູ​ລິ​ມະ​ສິດ​ສູງ ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ເສັ້ນ​ທາງ​ສາ​ມາດ​ນຳ​ໃຊ້​ໄດ້​ເປັນ​ປົກ​ກະ​ຕິ ແລະ ຍາວ​ນານ.

 

ທ່ານລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງ ຍທຂ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ເດີນທາງໄປຢ້ຽມຢາມເຮັດວຽກ ແລະລົງນາມໃນສັນຍາຂົນສົ່ງທາງອາກາດ 2 ຝ່າຍ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະປະເທດກາຕາ

  ໃນລະຫວ່າງວັນທີ 20-23/5/2017 ທີ່ຜ່ານມາ, ທ່ານ ປອ. ບຸນຈັນ ສິນທະວົງ, ລັດຖະມົນຕີ ກະຊວງໂຍທາທິການ ແລະຂົນສົ່ງ ພ້ອມດ້ວຍຄະນະ ໄດ້ເດີນທາງໄປຢ້ຽມຢາມເຮັດວຽກ ແລະລົງນາມໃນສັນຍາຂົນສົ່ງທາງອາກາດ 2 ຝ່າຍ (Air Service Agreement (ASA)) ລະຫວ່າງລັດຖະບານ ສປປ ລາວ ແລະ ປະເທດກາຕາ, ຊຶ່ງຕາງໜ້າໂດຍ ກະຊວງ ຍທຂ ສປປ ລາວ ແລະ ກະຊວງໂຍທາທິການ-ການສື່ສານ ປະເທດກາຕາ, ທີ່ນະຄອນຫລວງໂດຮາ ລັດກາຕາ.

 ການລົງນາມໃນສັນຍາຂົນສົ່ງທາງອາກາດ 2 ຝ່າຍດັ່ງກ່າວ ແມ່ນເປັນສັນຍາເປີດກວ້າງການຮ່ວມມືດ້ານການບິນພົນລະເຮືອນ ລະຫວ່າງ ສປປ ລາວ ແລະ ປະເທດກາຕາ ເວົ້າລວມ, ເວົ້າສະເພາະ ແມ່ນເພື່ອອຳນວຍຄວາມສະດວກ ໃຫ້ແກ່ສາຍການບິນທີ່ຖືກແຕ່ງຕັ້ງຂອງທັງສອງຝ່າຍ ສາມາດບິນໄປມາຫາສູ່ ແລະ ບິນຜ່ານນ່ານຟ້າຂອງກັນ ແລະ ກັນໄດ້, ແນໃສ່ຊຸກຍູ້ ແລະ ສົ່ງເສີມ ຂະແໜງການຄ້າ, ການລົງທຶນ ແລະ ການທ່ອງທ່ຽວ ໃນຕໍ່ໜ້າ.

ກອງປະຊຸມ ຄະນະຊີ້ນຳໂຄງການ ນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂະພິບານ ຕົວເມືອງນ້ອຍ ໂຄງການນ້ຳປາປາ ແລະ ສຸພິບານ ໂຄງການເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ ໃຫ້ຂະແໜງນ້ຳປາປາ

 ກອງປະຊຸມຄະນະຊີ້ນຳ ໂຄງການນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂະພິບານຕົວເມືອງນ້ອຍ, ໂຄງການນໍ້າປາປາ ແລະ ສຸພິບານ ໂຄງການເສີມສ້າງຄວາມເຂັ້ມແຂງ ໃຫ້ຂະແໜງນໍ້າປາປາ. ​ໄດ້​ຈັດ​ຂື້ນ ​ໃນ​ວັນ​ທີ 26 ພຶດສະພາ 2017 ທີ ຫ້ອງ​ປະຊຸມ​ໃຫຍ່ ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິກາ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ, ​ໂດຍ​ການ​ເປັນປະ​ທານ​ຂອງທ່ານ ນາງ ວິ​ໄລ​ຄຳ ​ໂພ​ສາລາ​ດ ຮອງ​ລັດລັດຖະມົນຕີ​ກະຊວງ ​ໂຍທາ​ທິການ ​ແລະ ຂົນ​ສົ່ງ; ​ໂດຍ​ການເຂົ້າ​ຮ່ວມຂອງທ່ານ ສີດາ ສຸວັນນະ​ສາຍ ຮອງ​ເຈົ້າ​ແຂວງ ​ແຂວງ​ເຊ​ກອງ; ທ່ານ ພອຍ​ຄຳ ຮຸ່ງບຸນ​ຍວງ ຮອງ​ເຈົ້າ​ແຂວງ ​ແຂວງ​ໄຊ​ສົມ​ບູນ; ມີທ່ານ ຮອງໜ້າຫ້ອງການ ກະຊວງ ຍທຂ ແລະ ບັນດາ ທ່ານ ຈາກກະຊວງການເງີນ ແລະ ກະຊວງແຜນການ ແລະ ການລົງທືນ,  ບັນດາທ່ານ ຫົວໜ້າກົມ ອ້ອມຂ້າງ ກະຊວງ ຍທຂ; ບັນດາທ່ານ ຫົວໜ້າ-ຮອງຫົວໜ້າ ພະແນກ ຍທຂ ແຂວງ ແລະ ອຳນວຍການລັດວິສາຫະກິດ ນ້ຳປະປາ ທົ່ວປະເທດ; ທ່ານ ຜູ້ຕາງໜ້າຫ້ອງການ ADB ປະຈໍາລາວ ແລະ ບັນດາ ຊ່ຽວຊານປະຈໍາໂຄງການ ​ແລະ ພະນັກງານ​ທີ່​ກ່ຽວຂ້ອງ​ເຂົ້າ​ຮ່ວມ.

      ປັດຈຸບັນນີ້ນ້ຳປະປາໄດ້ກາຍເປັນປັດໄຈໜຶ່ງ ທີ່ຈຳເປັນທີ່ສຸດສຳລັບການພັດທະນາຊຸມຊົນ ຢູ່ໃນຕົວເມືອງ ກໍຄືຊົນນະບົດ ແລະ ເພື່ອຊ່ວຍຍົກລະດັບຄຸນນະພາບຊີວິດ ຂອງປະຊາຊົນໃຫ້ດີຂື້ນ ນັບທັງເປັນການປົດປ່ອຍແມ່ຍິງ ແລະ ເດັກນ້ອຍໃຫ້ພົນຈາກການອອກແຮງງານໜັກອີກດ້ວຍ. ອັດຕາສ່ວນການຊົມໃຊ້ນ້ຳປະປາ ໃນຕົວເມືອງ ແລະ ຊົນນະບົດຍັງແມ່ນຕົວຊີ້ບອກພື້ນຖານອັນໜຶ່ງຂອງການພັດທະນາ.

      ສະນັ້ນລັດຖະບານກໍ່ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ພັດທະນາ, ປັບປຸງ ແລະ ຂະຫຍາຍລະບົບນໍ້າປະປາໃຫ້ທົ່ວເຖິງທັງໃນຕົວເມືອງ ແລະ ຊົນນະບົດ ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດ ແລະ ໄດ້ວາງເປົ້າໝາຍ ຂອງ ຂະ  ແໜງການໄວ້ຄື: ໃນປີ2015 ປະຊາກອນໃນຕົວເມືອງ ທົ່ວປະເທດສາມາດເຂົ້າເຖິງນໍ້າປະປາໃຫ້ໄດ້ 67%, ປີ2016 ສາມາດເຂົ້າເຖິງນໍ້າປະປາໄດ້ 71.90% ແລະ ເປົ້າໝາຍສູ້ຊົນ ໃນປີ 2020 ໃຫ້ໄດ້ 80% ແລະ ຮອດປີ 2030 ໃຫ້ໄດ້ 90%.

ລັດຖະບານ ກໍ່ຄື ກະຊວງ ໂຍທາທິການ ແລະ ຂົນສົ່ງ ສະແດງຄວາມຂອບໃຈຢ່າງເລິກເຊິງ ມາຍັງທະນາຄານພັດທະນາອາຊີ ແລະ ອົງການຊ່ວຍເຫຼືອຂອງປະເທດນ໊ອກແວ ທີໄດ້ໃຫ້ການຊ່ວຍເຫຼືອທາງດ້ານທືນຮອນໃຫ້ແກ່ໂຄງການນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂະພິບານຕົວເມືອງນ້ອຍ, ໂຄງການນ້ຳປະປາ ແລະ ສຸຂະພິບບານ ແລະ ໂຄງການພັດທະນາຄວາມສາມາດໃຫ້ຂະແໜງນໍ້າປະປາ. ເພື່ອ​ເປັນການສະໜັບສະໜຸນ ແລະ ຍາດເອົາໃຫ້ໄດ້ຕົວເລກຄາດໝາຍສູ້ຊົນດັ່ງກ່າວຂ້າງເທິງນັ້ນຂະແໜງການຕ້ອງເອົາໃສ່ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດບັນດາໂຄງການຕ່າງໆໃຫ້ປະກົດຜົນເປັນຈິງ ແລະ ເສີມສ້າງຂະ   ແໜງການໃຫ້ເຂັ້ມແຂງຮອບດ້ານ.

      ກອງປະຊຸມໃນຄັ້ງ​ນີ້​ແມ່ນ ຈະ​ໄດ້ຮັບຟັງການລາຍງານກ່ຽວກັບສະພາບລວມ ຂອງຂະແໜງການນ້ຳປະປາ, ຄວາມຄືບໜ້າການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການ ໃນບັນດາຕົວເມືອງໂຄງການ, ທົບທວນຄືນວຽກງານ ແລະ ຖອດຖອນບົດຮຽນ, ຈຸດດີ ແລະ ຂໍ້ຄົງຄັ້ງ ເພື່ອປຶກສາຫາລືບັນຫາທ້າທ້າຍຕ່າງໆ ແລະ ຊອກຫາວີທີທາງທີເໝາະສົມ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິວັດໃຫ້ແທບເໝາະກັບສະພາບຕົວຈິງໃນແຕ່ລະທ້ອງຖີ່ນ;  ນອກຈາກ​ນັ້ນ​ ແມ່ນຢາກໃຫ້ຜູ້ຊີ້ນຳໂຄງການ ຂັ້ນສູນກາງ ແລະ ແຂວງໄດ້ຮັບຮູ້ ແລະ ເຂົ້າໃຈກ່ຽວກັບຂໍ້ສະດວກ ແລະ ຂອດຈໍາກັດຂອງການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການໃນໄລຍະຜ່ານມາ. ຊຶ່ງ​ກອງ​ປະຊຸມ​ດັ່ງກ່າວ ​ແມ່ນຈະເຮັດໃຫັຄະນະຊີ້ນຳ​ໂຄງການ ສາມາດເຂົ້າໃຈໄດ້ເຖິງສະພາບລວມ ຂອງຂະ    ແໜງການນໍ້າ​ປະປາໂດຍລວມ, ມີຄວາມເປັນເອກະພາບໃນທິດທາງດຽວກັນ ແລະ ຊີ້ນຳໂຄງການ ໃນການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດວຽກງານໃຫ້ມີປະສິດທິພາບສູງ ແລະ ສາມາດຮັບປະກັນໄດ້ທາງດ້ານເວລາ, ເຮັດໃຫ້ການຈັດຕັ້ງປະຕິບັດໂຄງການມີຄວາມຄອງຕົວ ແລະ ສາມາດສໍາເລັດວຽກງານໄດ້ຕາມແຜນການທີກຳນົດໄວ້ ​ແລະ ເຮັດໃຫ້ຂໍ້ຄົງຄ້າງ ແລະ ສິງທ້າທາຍຕ່າງໆຖືກແກ້ໄຂເທື່ອລະກ້າວ.

Additional information